Törmäsin mm. Tean blogissa tälläisiin kivoihin
JOULUAAKKOSIIN
A: Aatto
Joulun tärkein päivä meidän perheeessä.
Lasten mielestä lahjojen vuoksi,
omasta mielestä perheen yhdessä olon ja kiireettömyyden vuoksi.
B:Banaani
ja hedelmäsalaatti -NAM!
C:Celsius
Pakkasta pitää olla, muttei liikaa
D:Daavidin poika
Minun yksi ehdottomasti lempijoululauluja ala-asteella.
Tätä laulettiin aivan huudon kanssa;)
E: Enkelit
Jokaisella on perheessä enkeleitä,
heidän haudoilla käymme aattoaamuna sytyttämässä kynttilän.
Koriste-enkelet kuuluvat myös meidän kotiin
Koriste-enkelet kuuluvat myös meidän kotiin
F: Fazer
Tarviiko sitä muuta sanoa? :)
G: Glögi
Jota meillä kulutetaan kymmeniä litroja
Meillä on muuten menossa laskennat talven kulutuksesta
H:Halleluja
Joulukirkko tai enemminkin perhekirkko kuuluu myös jouluaattoon.
Joka vuosi ei sinne ehditä, mutta tänä vuonna on ehdittävä,
sillä Ellen srk-kerho esiintyy siellä :)
I:Ilo
Jouluun kuuluva olotila
J:Joulupukki
Lasten tärkein ”ihminen” jouluna;)
ja se riemu, kun pukkia odotellaan
ja se riemu, kun pukkia odotellaan
K:Kinkku
Aamupalaksi, ruoalla, iltapalaksi ja vähän yölläkin ;)
L:Loma
Pidempi ”loma” myös Mikillä.
Ihana saada yhteinen 3 päivän loma,
sen yhdenpäivän viikonloppu vapaan sijaan
M:Manteli
Riisipuurosta löytyvä tai
itseasiassa meillä jokaisen pikkuisen lautaselta löytyvä ;)
Kuinka se äiti osaakin joka vuosi laittaa oikean määrän manteleita puuroon ;)
Kuinka se äiti osaakin joka vuosi laittaa oikean määrän manteleita puuroon ;)
N:Nisset
koristavat kotia ja luovat joulutunnelmaa
O:Omena
Nämä kuuluvat myös siihen kategoriaan,
että kuinkahan monta kiloa näitä menee jouluna;)
P:Piparit
Ehdottomasti itsetehdyt ja Aura-juustolla maustettuna
Q:Kuu
Tähtitaivas + kuu = kaunista katseltavaa
R:Rakkaus
Rakkaus lähimmäisiä kohtaan korostuu jotenkin jouluna
S:Sauna
Joulusauna pitkän kaavan mukaan, välillä ulkona jäähdytellen
T:Tortut
Joulutorttukausi avattu ajat sitten:)
Tästäkin pidetään tänä vuonna kirjaa glögin lisäksi:)
U:Usko
joulupukkiin ja tonttuihin!
Kyllähän niitä on olemassa!! :)
V:Valkoinen joulu
on se, mitä odotan paljon.
Toivotaan, että se tulee tänä vuonna!
W:Watti
Sähkömittari vinkuu,
onneksi meillä on kaikki energiasäästö- tai led lamppuja
X:XMAS
kokonaisuudessaan
Y:Yö
Meillä tontut työskentelee paljon öisin.
Varsinkin jouluaaton vastainen yö(ilta)
menee usein miehen kanssa valvoessa
ja ihan istuskellessa terästetyt
glögit kädessä, nenät vastakkain;)
Z:ZzZ
Z:ZzZ
Lepo ja akkujen lataus.
Turha hössötys pois
Å:Åbo
Å:Åbo
Joulurauhan julistus
Ä:Ähky
Ä:Ähky
Olotila, joka tulee joka joulu, vaikka kuinka yrittäisi syömistä hillitä ;)
Ö:Öl
Olut kuuluu joulupöydän juomiin, vaikken sitä itse juokkaan :/