Näytetään tekstit, joissa on tunniste kasvihuone. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kasvihuone. Näytä kaikki tekstit

lauantai 12. heinäkuuta 2014

KASVIHUONEEN UUSI ILME

Otin alkukesästä kuvia kasvihuoneesta/yrttinurkkauksesta Parhaat Kotiblogit-lehteä varten. Tein samalla sinne pienen muutoksen, mutta jätin tarkoituksella esittelyn lehden ilmestymisen jälkeen. Uusin lehti ilmestyi tämän kuun alussa, ja mikäli et ole sitä jo hakenut, nyt nopsaan kauppaan ;) Siinä on kivoja blogeja :)



Meidän ihanat Benettonin vaaleat istuinsuojat olivat pilkkuuntuneet talven aikana :( Yllätys oli suuri, kun ne otin ne keväällä varastosta. P***kakärpäset olivat käyneet tekemässä tuhoja, ja ainakaan vielä en ole löytänyt kunnon ainetta, millä ne saisi pois. Pyörähdys Jyskissä, ja mitä kaikkea sieltä jäikään käteeni. Meillä Jysk muutti jokunen vuosi sitten hieman syrjemmällä, ja jostain syystä en enää ole käynyt siellä. Nyt käynti oli todella iloinen yllätys. Paikka oli käynyt läpi remontin, tilat olivat suurentuneet ja selkiytyneet todella paljon edelliskerrasta. Mielestä tuotteitakin oli tullut lisää :)



 



Järjestin Ellen ja Emilian kaverille (tosin Emilian kaveri sairastui :/) pienen herkutteluhetken, ja nappailin samalla kuvia tilasta :)



SOTKAN%20JUTSKAT%20005.jpg



Penkit saivat uudet päälliset ja olin päättänyt, että otan hieman tummemmat kun mitä edelliset oli.



Näitä ei tarvitse pestä niin usein ;)



SOTKAN%20JUTSKAT%20006.jpg



SOTKAN%20JUTSKAT%20007.jpg



Lattialle halusin maton kokonaisuuden ryhdittämiseksi, mutta loppujen lopuksi se osoittautuikin todella huonoksi ideaksi.



Matto saikin sitten uuden elämän mökillä -aitiopaikalla.



SOTKAN%20JUTSKAT%20008.jpg



Olen jo kauan, varsinkin jouluna:D, halunnut itselleni tälläisen viisihaaraisen kynttilänjalan, nyt se on minulla ♥



SOTKAN%20JUTSKAT%20009.jpg



Vähän jätskiä, mehua, donitseja, keksiä... eikäs ne kuulu lasten kesäiltoihin? :) No ehkä ei ihan jokaiseen...



SOTKAN%20JUTSKAT%20010.jpg



SOTKAN%20JUTSKAT%20019.jpg



Toinen haave minulla on ollut pyöreä metallinen pöytä. Itse asiassa olen haaveillut mökille kahdesta, eri kokoisesta... olohuoneen pöydäksi. Tämän löysin kuitenkin ja tykkään siitä :)



SOTKAN%20JUTSKAT%20022.jpg



Tässä vaiheessa yrttitarha oli vasta alkuvaiheessa. Nyt yrtit rehottavat, ensimmäiset mansikatkin on syöty omasta maasta, salaatti napataan pihalta, kun sitä tehdään jne :) Minäkö onnellinen?



:D Näkyykö hampaat? ;)



SOTKAN%20JUTSKAT%20023.jpg



SOTKAN%20JUTSKAT%20024.jpg



SOTKAN%20JUTSKAT%20027.jpg



Ja hortensia kukkii... mutta ei enää yhtä kauniin värisenä :/ 



Miksi mun kukat on nykyään harmaita? :OSOTKAN%20JUTSKAT%20036.jpg



Lisäksi laitoin tuohon eteen aurinkokenno valaisimet. Ne sitten ihanasti valaisevat syksyllä valaistua aluetta. Vaikka en todellakaan sitä syksyä odota!



SOTKAN%20JUTSKAT%20037.jpg



Postaus tehty yhteistyössä Jyskin kanssa

lauantai 24. toukokuuta 2014

HERKUTTELUA KATOKSEN ALLA

Viime sunnuntaina olimme Alexin srk-kerhon kevätjuhlissa,

ja Alexia muuten jännitti ihan hirveästi esiintyminen



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20048.jpg



Isommat tytöt olivat päättäneet järjestää meille viimeisen herkutteluhetken ennen laihista ja kotona meitä odotti ihanan kutsuva kahvipöytä herkkuineen.



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20061.jpg



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20055.jpg



Arvaatte varmaan teeman värin ;)



Sacher-kakun tytöt oli tehneet edellispäivänä, kun olimme mökillä



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20057.jpg



Ihana yllätys ♥



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20052.jpg



Cambridge:



Laihis on yllättävän helppo :) Hieman on heikko olo, mutta toisaalta me olemme tehneet tällä viikolla paljon fyysistä työtä iltaisin. Pahimmat hetket on edelleen ne lasten ruokailuhetket, mutta luulenpa etten niistä päästä eroon. Tänään saan syödä 200 kcal extraa, ja lautasella tulee olemaan kasa salaattia ja grillattua kanaa :)

Enpä olisi koskaan uskonut, että kuskaan keittövaa'an mukaan mökille ruuan punnitukseen ;)


Aurinkoista lauantaipäivää teille ♥

 

tiistai 20. toukokuuta 2014

DIY KASVILAVA + MITEN SAAN PUUN VANHAN NÄKÖISEKSI

Mehän teimme viime kesänä talomme reunustalle kasvihuoneen vanhoista ikkunoistamme.

Projektia pääset katsomaan täältä



Kasvihuoneen reunaan ja naapuritontin väliin jäi sellainen turha nurkka että teimme siihen jo alun hyötypuutarhalle viime kesänä. Nyt keväällä sain vanhemmiltani kaksi vanhaa ikkunaa, jotka olivat olleet heidän talossa.



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20100.jpg



Meillä oli sunnuntai aivan mahtavan lämmin. Mikki alkoi työstämään minulle kasvilavaa, kun itselläni on muuta touhua.



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20072.jpg



Lava oli tehtävä elementeistä, koska ikkunoiden kulma oli vaikea laskea



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20070.jpgk%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20071.jpg



Lapsetkin viihtyivät pihalla, kun me olimme siinä vieressä koko ajan. Leikit tosin oli hieman erilaiset :)



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20068.jpg



Minulla oli tarkoituksena käyttää lavassa mummuni savusaunan vanhat laudat, muta ne olivat menneet niin pilalle, ettei niitä voinut käyttää :( Olin aiemmin nähnyt ohjeen netissä, miten uuden puun saa käsittelemällä vanhan näköiseksi. Muistin että siihen tuli etikkaa, mutta loppu ohje oli pimennossa... Pienen kyselyn jälkeen sain ohjeen yhdestä fb ryhmästä ja laitoin sopat kiehumaan. Eli teräsvillaa ja omenaviinietikkaa niin paljon, että pinta peittyy. Itse lisäsin sinne vielä rautanauloja, koska keitto ei näyttänyt tummuvan ollenkaan.



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20063.jpg



Eilen Mikin viimeistellessä lavaa, päätin istuttaa loput siemenet noihin muovilaatikoihin. Laatikot laitan sitten lavan sisälle kasvamaan ja kun aika on otollinen, istutan ne maahassa oleviin kaukaloihin tai isompiin purkkeihin.



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20088.jpgk%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20086.jpg



Lapsille ostin jo keväällä fb kirppikseltä uuden "uima-altaan", kun edellisestä meni pohjamuovi rikki. Lisäksi se oli aika iso tuohon meidän atriumiin. Meille on mökillekkin tulossa toinen amme ;) Sen alle toivon saavani jonkinlaisen lämmitysjutskan :=)



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20082.jpg



Kasvilava oli käsittelyä vaille valmis :)



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20074.jpg



Yön muhimisen jälkeen keitto näytti tältä. Haju on sitten aivan järkyttävä!! Onneksi vein keiton pihalle yön yli, sillä keittiössä olisi ollut aamulla aika tuimat hajut :P



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20087.jpg



Nyt laudoissa on yksi käsittelykerta



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20095.jpg



Ja koska halusin tummemman, käsittelin sen uudestaan samantien



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20096.jpg



Tässä käsittelemätön puu, josta lava tehtiin ja kaksi kertaa käsitelty



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20097.jpg



Se olis sitten siinä :) Valmiina kuskattavaksi omalle paikalle.



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20098.jpg



Mutta sitä ennen, meidän piti siirtää kuutio kiviä ja pari lavaa uuteen paikkaan. Arvatkaas muuten, montako verihyytymään mulla on käsissä, kun sormenpäät jäi kivien väliin.



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20075.jpg



Lavat siirretty ja paikka kasvilavalle tehty. Tuo pöheikkä tuolla nurkassa  ei ole rikkaruohoa, vaan aivan ihana kaksikerroksinen unikko, joka saa sinne jäädäkkin :)



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20077.jpg



Siinä se on, oikealla paikalla



k%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20099.jpgk%C3%A4nnykk%C3%A4%20-blogiin%20100.jpg



Tuohon nurkkaukseen tulee vielä jotain kivaa, mutta ne näyttelen teille sitten myöhemmin.



 



Sain eilen useamman viestin laihduttamispostaukseen liittyen, ja moni osoitti kiinnostusta siihen. Päätin, että voisin laittaa aina tänne loppuun ajatuksia/tuntemuksia, mitä minulla on tämä kuuri herättänyt.



Eilinen päivä meni helposti. Minunhan piti niiden kolmen pussiruoan lisäksi juoda 3 litraa vettä, ja voin kertoa että se ylittyi helposti, 5 litraa meni hujauksessa. Nälkä ei tullut missään vaiheessa, eikä voimat loppuneet. Pahimmat houkutuskohdat oli (ja tulevat varmasti olemaan) kun laitan lapsille ruokaa. Ja illalla se paahdetun ruisleivän tuoksu... NAM!

Viime yö meni nykiessä. Sain koko yön jotain ihme sähköiskuja ja aamulla olo oli kuin hakatulla, JOKA PAIKKA kipeä. Buzzadorina sain justiin kokeiluun ThermaCaren lämpötyynyn, ja se otti ainakin kivun selästä pois :) Ehkä eilinen rehkiminen ei ollut ihan viisasta :/ Tänään meillä on illalla Ellen kevätjuhlat, jotka totetutaan piknikin muodossa. Kiva istuskella kun muut syö, mutta itsepähän olen tieni valinnut ja siinä pysyn :)



Se on asenne, joka ratkaisee :=)

keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

PIHAHOMMIA

Päivät ja illat menee touhutessa
Essin juhlia varten.
Tein tämän viitan jo alkutalvesta, 
roudan takia en sitä enää maahan saanut. 
Idean nappasin aikoinaan Marikalta ja Piialta.
Ehkä vieraat nyt ymmärtää, 
missä meidän sisänkäynti on ;)
b1.jpg
Pihassa on pesty puutarhakalusteiden pehmuisteita, mattoja jne.
Ikkunan pesu oli eilisen ohjelmassa, 
ja voi hitsit, kun tänään on hartiat kipeät.
Samalla pesin kaikki lyhdyt ja penkit,
jotka ovat olleet ulkona talven.
Uima-altaankin tyhjäsin/pesin yks aamu,
sillä siitepölyn takia vesi oli ihan limaista.
b2.jpg
Tämä on tällä hetkellä työn alla.
Tänään Mikki tuli päivällä kotiin, 
sillä olimme menossa hakemaan sellaisia koristekiviä tuonne pohjalle.
Pikkukaupungin ihanuus on se, 
että täällä on vain yksi myyjä,
ja sillä oli firman ovet kiinni ja puhelimeen ei vastattu.
Toisessa paikassa myytiin taas vain isoja kiviä
eli nyt taitaa ne kivetä jäädä saamatta :(

Tuonne tyhjään päähän tulee sellainen 
"rommitynnyri" ja maitokärryt kukkineen :)

Tuo ruusupuska tuolla nurkassa on saanut 
Round Up käsittelyn :)
b3.jpg
Tästä on taas hyvä jatkaa :)

nimi.png

PIHAHOMMIA

Päivät ja illat menee touhutessa
Essin juhlia varten.
Tein tämän viitan jo alkutalvesta, 
roudan takia en sitä enää maahan saanut. 
Idean nappasin aikoinaan Marikalta ja Piialta.
Ehkä vieraat nyt ymmärtää, 
missä meidän sisänkäynti on ;)
Pihassa on pesty puutarhakalusteiden pehmuisteita, mattoja jne.
Ikkunan pesu oli eilisen ohjelmassa, 
ja voi hitsit, kun tänään on hartiat kipeät.
Samalla pesin kaikki lyhdyt ja penkit,
jotka ovat olleet ulkona talven.
Uima-altaankin tyhjäsin/pesin yks aamu,
sillä siitepölyn takia vesi oli ihan limaista.
Tämä on tällä hetkellä työn alla.
Tänään Mikki tuli päivällä kotiin, 
sillä olimme menossa hakemaan sellaisia koristekiviä tuonne pohjalle.
Pikkukaupungin ihanuus on se, 
että täällä on vain yksi myyjä,
ja sillä oli firman ovet kiinni ja puhelimeen ei vastattu.
Toisessa paikassa myytiin taas vain isoja kiviä
eli nyt taitaa ne kivetä jäädä saamatta :(

Tuonne tyhjään päähän tulee sellainen 
"rommitynnyri" ja maitokärryt kukkineen :)

Tuo ruusupuska tuolla nurkassa on saanut 
Round Up käsittelyn :)
Tästä on taas hyvä jatkaa :)


maanantai 17. kesäkuuta 2013

MAKKARIN JA KASVIHUONEEN MUUTOS

Viikonloppu meni niin hujauksessa,
että en edes huomannut merkkipäivän unohtumista.
Ajatukseni sekoitti tosiaan tuon puhelimen mykistyminen,
mutta nyt se on onneksi sen verran kuiva, 
että saan numerot ja
kalenterin tiedot pelastettua:)

Perjantaina meille tuli täyteen
2 vuotta tähän kotiin muuttamisesta.
Kaksi vuotta, 
joihin olemme olleet tyytyväisiä
-ihana koti, vaikka paikkakunta voisi olla toinen ;)

Lauantai meillä meni Oulussa.
Suununtai taas työn touhussa :)
Piti oikein alkaa kolistelemaan keittiössä, 
että sain miehen heräämään...
Mua nimittäin poltti nuo tapetit :)

Tapetoimme nyt sitten makkarin uudelleen
ja tällänen siitä tuli :)
Tapetti on 

Marburg Sophie 52851.

Jostain syystä kuvassa,
huone näyttää tosi levottomalta
-todellisuudessa se ei sitä ole. 
Lasten kuvat siirrän vielä toiselle,
yksiväriselle seinälle.
makkari3.jpg
Kännykän kamera näyttää ainakin ottaneen siipeensä :(
Tuo meidän sänky näyttää nyt aivan kamalan likaiselta 
-sille on jossain vaiheessa tehtävä jotain.

Iltapäivä meni sitten 
kasvihuoneen kimpussa :)
Mikki löysi vihdoin oikeat kannattimet tangoille BILTEMASTA!! :D
ja sain verhot paikoilleen.
Eveliina oli sopinut kaveriporukan kanssa illanvietossa, 
ja oli kivaa, kun tila oli vähän kodikkaampi.
Vielä hylly ja ikkunapoka seinään,
niin siinä se on :)
Pari yrttiä tuonne tulee lisää,
sillä jos sää antaa myöten, niin
säntäämme tänään tulevan yrttitarhan kimppuun :)
WP_000418.jpg
ka1.JPG
Laitettiin tuollanen infrapunalämmitinkin kattoon
Mummelin arvonnasta voittamani
Tervetuloa-sydänkin pääsi kunniapaikalle :)
ka2.JPG
 Verhoihin kiinnitin tuollaiset perhoskristalliketjut
ka3.JPG
 Ja yrtti puoli näyttää tältä.
Tuossa vasemmalla näkyy ikkuna
-sen taakse tulee se yrttinurkkaus
ka4.JPG

Oikein hyvää alkanutta viikkoa teille!
Ja muistakaahan arvontani sekä 
blogissa KLIK että fb:ssä KLIK

nimi.png