Etek Dikişi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Etek Dikişi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

27 Aralık 2013 Cuma

Bu Yeni Yılın Kırmızı Eteği...

Merhaba arkadaşlar...

Bu defa da bir etekle karşınızdayım. Aslında yeni yıl için dikmedim alakası yok ama yayınlamaya çalışırken "Aaaaaaa dedim yeni yıl geliyor denk gelmiş kırmızı kırmızı" :) Onun için de başlığı öyle atıverdim, yeni yıl geçesi giyersem de yeni yıl eteği olur biter :)
Hadi bakalım beğenecek misiniz? Gerçi o kadar basit ki bir saat bile sürmemiştir başlayıp bitmesi ama etek etektir :)
Eteği Nasıl diktim diye soracaklara söylüyorum lütfen Kalem Etek Kalıbı yayınıma bakınız :)



20 Aralık 2013 Cuma

Bu Eteğimi Çok Sevdim...

Merhaba arkadaşlaaar :)
Sizlere yeni eteğimi tanıtmak istiyorum. Ben bu eteği yapmayı uzun zamandır planlıyordum fakat bu kışa kısmetmiş :) Eteğimi çok sevdim çünkü kloş şeyler beni hep eğlendirir :) Eteğim ince keçeden yapıldı tam daire bir kloş etek. Sadece eteğimin altında geniş bir şerit halinde kadife çiçekli bir kumaş var. Aslında resimleri büyütseniz de çok farkedilmiyormuş fakat üzerinde çiçek şekilleri işlenmiş siyah bir kadife kumaşım vardı uzuuuuuuuuuuun şeritler halinde ben de onu böyle eteğimde değerlendirmeyi uygun buldum. Kadifeyi kışın zaten giyemiyorum ben dokunmada da problem yaşıyorum fakat etek olunca fazla dokunmam gerekmiyor onun için etekte kullandım :)
Eteğim çok çok basit fakat görüntü itibari ile çok şirin ve gerektiğinde şık olabilen bir etek :) Ben çok severek giyiyorum bakalım sizler de beğenecek misiniz :)




4 Temmuz 2013 Perşembe

Beyaz Pilili Şifon Eteğim...

Merhaba arkadaşlar....
Uzun uzun aralar vererek paylaştığım yayınlarıma bir yenisini daha ekliyorum ve uzunz aman önce diktiğim fakat astarını bir türlü dikemediğim eteğimi paylaşıyorum sizlerle :) Astarı da bitireli birkaç gün oldu aslında ve bir haftadır da fotoğraf çekemiyordum bugün nihayet fotoğraflayabildim :) Bakalım beğenecek misiniz :)

Eteğim kendinden pileli bir şifon ve dikimi çok kolay aslında. Sadece arkadan bir birşeltirme yaptım ve beline de lastik geçirdim o kadar. Sadece arka tarafı birleştirirken pileye denk gelecek şekilde yani sanki pile varmış gibi olması için ço düzgün dikmek gerekiyor kaydırmamaya dikkat etmelisiniz o kadar. Aslında eteğimin içine başka ince bir astar dikmiştim bile bir ay kadar önce fakat eteği evde denediğimde içim yine göründü o nedenle rahat edemedim ve bu defa daha kalın bir beya kumaş aldım ve onunla içine astar yaptım. Astarın sağ ve soluna diz hizasına kadar yırtmaç verdim ve yürümede yaşanacak zorlukları ortadan kaldırmış oldum :)

Astarı aslında başta dize kadar yapmıştım ama eşim öyle çok komik görünüyor dedi ben de uzun astar kestim tekrardan :) Astar bileklerime kadar fakat etek topukluyla giyebileceğim gibi yapıldı ve ayakkabı topuklarına kadar uzun :) Eteğin altını katlamadım. Sadece elime çakmağı aldım ve çok hafif alttan akma olmaması için etek uçlarını yaktım :) Zaten bu pileli kumaşlarda katlama olmazdı da :) En mantıklı çözüm bu olacaktır ama fazla yakmayın sakın. Ateşi gördü görmedi çekin geri çakmağı :) Zaten yaktıkça anlayacaksınız :)



Herkese Neşeli Dikişler :)

11 Mayıs 2013 Cumartesi

Etekte Deniz Ferahlığı...

Merhaba arkadaşlar...
Siz bu yaıları okurken aslında ben İstanbulda olacağım. Çünkü Anneannem çok hasta ve son umut olarak İstanbula da gelip doktora görünecek. Şu anda belki de ameliyat bile oluyordur ben bu yazııyı perşembe günü hazırladım ve program yaptığım için şu anda ne vaziyetteyim bilemiyorum... Salı -çarşamba gününe kadar da burada olacağım için yazılarımı hazırlayıp program yapayım da ben yokken kendi kendilerine yayınlansınlar istedim...
Bu defa kardeşime bir etek ve bir de file bluz yaptım... Bunlar artık son dikişlerim kardeşim için çünkü kardeşim de Ankara'dan İstanbul'a gelecek ve orda buluşacağız ona vereceğim diktiklerimi. Şimdilik bunlar son onun için :)
Hadi bakalım fotoğraflarla anlatıma geçelim :)
Eteğin kumaşını gördüğümde hayran kaldım ve aklımda Apile etek yapma fikri vardı bunu görünce ışıklar belirdi beynimde ve eveeeetttt bundan harika olur dedim :) Bunu kardeşime yaptım ama kendime de bir kumaş aldım eksik kalmam yani :)

Bu etek kardeşimin olduğu için pileler yukarıda kaldı . neden mi :) Kardeşim elbette benden zayıf. Şimdiye kadar hep esnek kumaşlarla kalem etekler diktiğim ve onları gördüğünüz için orda sorun olmadı içlerine girdim ama bu kumaş esnek değil kaskatı bir kumaş bu nedenle aslında diz altında kloş etek görünümünde olan önden 3 arkadan 3 adet apilesi olan etek benim üzerimde kısa ve pileleri yüksek gibi durdu :) Ve pileler çok açıldı çünkü elbette üzerime oturmadı keşke ben de girebilsem eteğe ama kendime göre diktiğimde daha iyi göreceksinizdir :)
Sadece eteği göstermek istedim ve üzerime geçiriverdim :) Aşağıdaki fotoğraflarda daha iyi göreceksiniz zaten :)


Evet gördüğünüz gibi etek bende yüksek bel gibi durdu aslında değil :) Be aslında tam kalça üzerine oruracak olan etek kemeri benim ancak göğüs altına geldi ve elbette tam oturmadı çünkü oraya göre yapılmadı :) Kardeşimin belinde duracak veeee pileler açılmasın diye bir miktar aşağıya kadar diktiğim dikişler de öyle yukarıda olmayacağından pileler kendiliğinden olur olmaz açılmayacak :)

Yüksek bel halini de sevdim eteğin ama ne yalan söyleyeyim :) Kendime dikerken bunu göz önüne alarak dikeceğim yeni bir model buldum :)

Bakın arkadan pileler nasıl açıldı bende :D Çünkü benim totoma göre yapılmadı haha ve pileler totoda dikişlerle kapatılmış olacağı için öyle kötü açılmalar olmayacak kardeşimin üzerinde..
Ben kendime diktiğimde nasıl dikildiğini de anlatımını yaparım fotoğraflarla fakat bunu yaparken yetiştireyim diye vaktim olmadı.
Eteği beğenmişsinizdir umarım.
Aşağıda da file kumaşımdan yaptığım basit salaş bir bluz görüyorsunuz.. Bunlar çk basit ama çok kullanışlı oluyor sıcak havalarda inanın bana :) Ben tek omuz düşük olacak şekilde yaptım. Yani omuz genişliğini fazla tutunca zaten mecburen bir taraftan düşüyor da ona göre de biye dikişini yaptım elbette :) Altına ince bir biye ve yakasına da biraz daha geniş bir biye kestim ve diktim. Kollarda biye istemedim daha akışkan dursun istedim, rahat hareket etsin kollar. Çünkü biye yaptığınızda tornaya sokmuşsunuz gibi düz duruyor neresi olursa olsun :) Kolalrda serbestlik istedim ve sadece sürfile geçtim iki sıra o kadar :)


Evet bunlar son kıyafetleri kardeşimin yeter ama değil mi haha :)

30 Nisan 2013 Salı

Bir Bana - Bir Kardeşime...

Merhaba arkadaşlaaarrrr...
Bu aralar dikişle biraz az uğraşabiliyorum elimde olmadan çünkü yaz geliyor ve havalar harika sürekli gezmelerde tozmalarda insan ve haliyle kış aylarında eve kapalı dikiş dikmeye daha fazla vakit bulurken şimdi bu güneşli günlerle hasret gideriyoruz :)
Onun dışında anneme bir elbise diktim geçen hafta içi onu giydirip fotoğraflamadım daha ama anneme bir daha giydirip modellik yaptıracağım ve yayınlayacağım söz :)
Onun dışında kışlıkları yazlıkları yer değiştirdim dolaplarda bunlarla da uğraşıyorum, yani yaza geçiş aşaması benim dikiş işlerimi azcık duraksattı diyebiliriz :)
Fakat planlar hep kafamın içinde durmadan dolanıyor..
Bu aralar kardeşime birşeyler dikmeye uğraşıyorum çünkü kardeşim malum Kimya Mühendisliği son sınıfta ve bu yıl son yılı olduğu için Proje Sunumları oluyor :) Sunumlarda ne giysem ne giysem diye düşünürken ablası imdadına yetişmeye çalışıyor ve planlarından birini daha dikiveriyor :) Kardeşime kalem etek dikerken kendime de bir tane dikiverdim :) Aman unutmayayım kendimi sakın haha :)
Bu arada kardeşimin mezuniyet kıyafetini nasıl yapacağımı belirledik birlikte , o fikrini değiştirebilir, bir kesin karar versin sizlerle çizimimi paylaşacağım harika olacak   :)
Bakalım eteklerimizi beğenecek misiniz :)
Öncelikle belirteyim kalem etek yürümesi aslında biraz zor olan bir etek modeli fakat kumaşlarım likralı özellkte olduklarından yürümekte sorun olmuyor. Fakaaattttttt merdiven çıkarken tüm eteklerde ve hatta özellikle dar kelem eteklerde olduğu gibi bunlarda da zorlanırsınız :) Kalem etek öyle sürekli hareket halinde olacağınız zamanlarda giyebileceğiniz bir etek türü değil açıkçası. Fakat şık olmak istiyorsanız gerçekten diğer eteklerden çok çok daha etkili.. Güzelliğin azcık cefası da olacak diye düşünüyorum :)
Bunu şunun için söylüyorum ki çok fazla kalem etek siparişi alıp diktim fakat birkaç arkadaşım ilk denelmeleri olduğu için yürüyemediklerini merdivenden çıkarken çok zorlandıklarını söylemişler. Bunun dikişle değil elbette eteğğin modeliyle alakası var :) Yapacak birşey yok gerçektende :) Daha mini yapılarak bu durumdan kurtulabilirsiniz belkide :)
Ben de bu yüzden eteğimi dizden yukarıda dikmek istedim. Yüksek bel olunca çok hoşuma gidiyor bu etekler nedense, onun için yine yüksek bel dikmek istedim :)
Dediğim gibi kumaş fitilli ve likralı aynı zamanda harika bir desen yapısı var tasarımına bayıldım... KArdeşimin eteğini dikerken de kendime de bir tane araya sokuşturuverdim ne olmuş yani :)

Bu arada takmış bulunduğum kolye de benim yaptığım takılardan biri ama çok çok basit olduğu için paylaşmaya değer bulmamıştım bir zamanlar haha :) Arada işe yarıyor bu kolyem de :)

Makine hiç flaş patlatmadı totomu çekerken özellikle tüm arkadan pozlarımda patladı ve kocaman totom daha da büyük göründü ama yapacak birşey yok haha olanı gösteriyor sonuçta dimi :D


Bu etek de hatırlarsınız yine diktiğim Yüksel Bel Kalem Eteğimin aynısı... Sadece kardeşime biraz daha dar yaptım ama likralıya kumaşım ben de de çok güzel durdu zaten neredeyse bedenlerimiz aynı kardeşlerimle çok rahatım o konuda :)
Sadece boyu azcık kısa tutum ki kardeşime bu etek neredeyse dizlerinde duracak şekilde olacaktır :) Kendisi de yüksek bel istedi eteği. Şimdi sıra bunun üzerine buluzlar dikmekte kardeşim için.. Birkaç tane de günlük bluz diktikten sonra kargomu yaparım artıkın :D



13 Nisan 2013 Cumartesi

Maksi Eteğim...

Merhaba arkadaşlaaarrrr.... Bugün cuma pazarından bu kumaşı gördüğüm gibi aldım ve bu eteği dikeceğimi bilerek aldım yanii :) Çok sevdim uzun zamandır böyle bir etek istiyordum zaten ama bulamıyordum böyle kocaman desenli ve karışık bir kumaş :) Bugün görünce hemen aldım havada kaptım, o anda başka bir kadın tutsaydı kumaşı çekiştirir yine alırdım yani :) Kumaşımı kemen kesip biçtim veeeee eteğimi dikip ütüledim bakalım beğenecek misiniz :)
Bugün makinem nedense bir türlü flaş çalıştırmadı, azcık güneş gördü gerek görmedi başka aydınlatmaya herhalde :) Onun için fotoğraflar çok da net olmayabilir idare edin :)

Eteğim aslında kocamaaaannn bir dikdörtgen, tek espirisi belinde pililerle büzgü vermiş olmam. Belimin ölçülerinde kemer kesip kenarlarını dikip ütüledim. İçinde yavru ağzı bir astar kullandım dizlere kadar. Etek kadar geniş tutmadım astarı hareketimi engellemeyecek kadar bir genişlik ayarladım o kadar, fazla geniş olması zaten viskon olan kumaşı hepten kabarıklaştıracak ve daha şişman gösterecektir :)
Daha sonra astarı bazı yerlerde pilileyerek eteklik kumaşımı ise düzenli aralıklarla pile vererek iğneledim etek kemerinin içine ve daha sonra da diktim :)  Eteklerin altını katladım. Son olarak da pililer nedeniyle kabarık duran kumaşımı ütüleyip kabarıklığını ortadan kaldırdım :)

Efil efil giy-çık bir maksi eteğim daha oldu :)

Arkada kemer birleşiminde bir tane düğme ve küçük bir etek fermuarı kullandım.



4 Nisan 2013 Perşembe

1 Maksi Etek- 2 Bluz...

Merhaba arkadaşlaaarrrr...
Birkaç gün önce eteğimi ve mavi bluzumu diktim aslında fakat bana çok basit geldiler ne yapabilirim acaba diye düşünürken yayınlamaktan vazgeçtim. Sonra dedim bir tane daha şöyle bir bluz yapayım ve bir de krem bluz yaptım hep istediğim gibi . Şimdi oldu dedim hiç olmaz ise 3 parça paylaşıyorum 2 den iyidir değil mi :) Bakalım beğenir misiniz arkadaşlar :)
Bu arada yapılışlarını da anlatıp bir de görsellerle destekledim :)
Eveeeeettt bu tarz bluzlara hep gözüm kalır neden dikmek gelmemişti aklıma bilmem bugüne nasipmiş :)

Bu bluzum da bu fotoda görünmüyor ama ön yakadan pileli. Bu nedenle önden dökümlü duruyor :) 
Etel ve mavi bluz kumaşı jarse. Bu nedenle dökümlü duruyorlar. Beyaz bluzum ise ince trikodan yapıldı. Daha önce bu kumaşla Puantiye bluzumun kollarını yapmıştım. Triko olduğu için ağır bir kumaş ve onun da fırfır kısmı dökümlü durmuş oluyor kabarma yapmıyor :)
Eteğim o kadar basitki. Dikdörtgen bir kumaşı diktim. Dikiş arkasına gelecek yanlarda dikiş olmayacak böylece. Belinde de kalın bir lastik payı bırakıp iki sıra diktim ve ortasından lastik geçirip büzdüm o kadar :) Lastik kısmının üzerinde de fırfırlar bırakmayı düşündüm. Lastik kısmını biraz aşağıdan dikerseniz lastik geçirdiğinizde otomatik olarak fırfırlar çıkıyor zaten :)

Bellerine de kemer yaptım iki bluz için daha kombin durdular böylece.. Kumaşım her ne kadar siyah beyaz gibi görünse de etek aslında lacivert-krem bir etek. Onun için bluzu krem trikodan diktim... Ve laciverte uyması için de mavi bluz istedim.

Eteğin bir güzelliği de mavi bluzla kullandığım gibi büzgüleri arkaya biriktirip önden düz bir formda giyebilecek olmam :) Yaani arkadan baktığınızda hani Western filimlerinde arkada birikmiş kuyruk gibi elbiseler giyerlerya öyle duruyor büzgülerden dolayı. Benim çok hoşuma gitti bu hali :)

Bu fotoğrafta gördüğünüz gibi arka dikişi . haha fakat tam arka ortamı denk getirip giyememişim ne yazıkki :) Bluzun lastikli olmasından dolayı ister omuzlarda ister ise yanlarda giyebiliyorsunuz bluzu :)


Eteği kısa yaptım çünkü yine isterse kardeşime göndereceğim, istemez ise zaten bazetlerle kullanacağım kesinlikle :)

Bu arada giydiğim bu terliği de geçen yaz ben süslemiştim organze kurdelalarla ama hiç giymedim nedense :) Bu eteğe kısmetmiş ne diyelim haha :)

Bluzun yapılışına gelince......
Aslında her zamanki gibi kalıplarımdaki üst kalıplarımı kullandım. Fakat ön kısmı keserken yukarıda da gördüğünüz gibi önden epey geride kestim ki bana önden pili yapabileceğim genişliği versin.

Burda da önden istediğim gibi pililediğim hali görüyorsunuz. Önce iğneledim ve aşağıdaki gibi teyelledim.
Yaka bu kadar yüksek olmadı elbette ben epey aşağıya doğru kestim daha sonra. Başalngıçta nasıl yapacağımı bilmediğim için yüksek kesmiştim ama daha sonra daha açık olmasına karar verdim.
Ben burda büyük pililer kullandım ve omuzlara doru da yaydım, siz eğer isterseniz sadece ortalara pili verebilir veya daha minik pililer kullanabilirsiniz böylece istediğiniz yerde daha yoğun bir duruş yaratabilirsiniz.


Beyaz bluzumun yapılışı çok kolay. Normal bir badi diker gibi kumaşınızı kesip dikin ve daha sonra iki tane uzuuuunnnnn dikdörtgen şeritler kesin. Ben uzunluklarını bu şekilde yaptım ama siz daha uzun hatta belinize kadar gelen fırfırlar istiyor olabilirsiniz. Ona göre boyunu ve enini belirleyip ön ve arka parçayı birbirine ekleyin ve bir tarafını dikip büzgü verin. Daha sonra büzgü kısmını yaka genişliğiniz kadar yapıp iğne ile tüm yakaya sabitleyin. Burda kenar dikişleri ile omuzları denk getirmeyi unutmayın ki önde veya arkada fala birikme olmasın.
Yapmış olduğunuz bu büzme işleminden dolayı kumaş çok ağırlaşacağı için hangi kumaş olursa olsun bir sarkma olacaktır. Hem o sarkmayı gidermek hem de bu fırfırlı yakanın omuzda istediğiniz şekilde kullanılmasını sağlayabilmek için yakaya lastik uygulamalıyız. Nasıl mııııı :) Size daha önce bahsetmiştim. Ben lastiği mezuraya sarmaktan öyle nefret ediyorumki sürekli açılıp duruyor geri kaçıyor falan filan. O nedenle nasıl yapsam diye düşünüp düşünüp bu yolu buldum :) Yukarıdaki resimdeki gibi birkaç kat ve yakaya yetebilecek uzunlukta lastik kesin ve bir kenarınıa birkaç defa düğüm atın. daha sonra aşağıdaki gibi dikeceğiniz bölgeye bu düğümlü kısımdan başlayarak zigzaglarla dikin. 
NOT: Dikerken önce düğün kısmını birazcık dikip sabitleyin. Daha sonra lastiği sonuna kadar gererek zigzaglarla dikin. Dikerken ayrıca lastiği bir tarafa büke büke dikin çünkü 4-5 kat olduğu için bükmeden dikerseniz birkaç tanesi bazen dikiş dıında kalıyor hoş durmuyor. Yani elinizde lastiği çevire çevire bükün ve gere gere de zigzaglarla dikin . Bu kadar basit :) Aaaa lastik kısa gelirse diye de korkmayın kısa gelir ise sonunu yine böyle düğüm atıp kumaşa dikin kaçmaması için birkaç defa ileri geri dikip sabitleyin. Daha sonra biraz daha lastik kesin ve birkaç kat yapıp kalan yere aynı işlemi tekrarlayın. Nasıl basit miymiş :)

Resimde de göründüğü gibi lastiği germiş vaziyette dikiyorum :)
Eeevvveeeetttt bu kıyafetin dikişi de bu kadar umarım beğenmişsinizdir arkadaşlar :)
Neşeli Dikişler hepinize :)

28 Mart 2013 Perşembe

Kahverengi Kombinim...

Merhaba arkadaşlar...
Bu aralar birşey paylaşmıyorum çünkü birkaç gündür Ece hasta olduğu için evde ve neredeyse yüzüme öksüre öksüre beni de hasta etti :) Neredeyse diyorum çünkü halsizim birşey yapasım yok ve öksürüp duruyorum boğazım tahriş oldu...
Aslında hafta sonu bahar temizliğine giriştim, bir iki odamı temizleyip bitirdim inceden inceden herşeyini temizledim yatak odalarının ve canım çıktı. Anca Salı günü kendine gelmiştim ki Ece Salı akşamından beri ateşşli ve öksürüyor. Doktor yine alerjisinin tetiklendiğini söyledi, malum çimen polenine alerjisi olduğu için bahar ayları bu şekilde geçecek artık :(
Bu arada salı akşamı ilk trafik kazamı yaptım bir de... Ece'nin okulunda veli toplantısı vardı ve okula gittiğimde yer-gök arabaydı elbette. Ben bir park yeri ararken o araba karışıklığında, o ona yol veriyor, bu şunu geçmeye çalışıyor bir hengame içindeydi yollar. O arada ben yol bir servis aracıyla bir güzel sürtüştüm :( Arabamızın arka kapısından sonuna kadar bir güzel çizdim ve tekerlek üstü içe göçtü :( Ben bir-iki metre ileri çektim ve arabadan indim bakmak için fakat servis gidiyordu bile :) Benim aklıma trafik polisini falan aramak gelmedi hemen eşimi aradım haha :) Ordan birkaç güvenlik görevlisine de aracın kaza fotoğraflarını çekmelerini rica ettim. Eşim aslında toplantıya gelmeyecekti ama koşakoşa geldi kazayı duyunca... Kaza sorun değil çok büyük birşey değil de trafik polisini aramadığım için azcık azar işittiğimi kabul ediyorum :) Ama panik de denemeyecek bir ruh haline girmiştim ne yapacağımı bilemedim, tecrübe edinmiş ooldum işte artık biliyorum ne yapmam gerektiğini :)
Aman neyseeeeee....
Bu kadar olay sonunda birkaç gündür odaya girip girip çıkıyorum oturup kumaşlarıma bakıp dokunuyorum ama bir türlü birşey dikesim gelmemişti. Bugün artık çok sıkıldım bu durumdan ve birşeyler dikmek istedim.
Aalında bu eteği ve isterse bluzu da kardeşim için diktim. Kardeşim Didem Gazi Üniversitesi Kimya Mühendisliği son sınıfta ve bu dönem proje sunumları olduğu için birazcık şık görünmek istiyor. Bu aralar ona ne diksem ama genç işi olsa diye düşünüyorum aklıma böyle bir takım geldi... Bakalım beğenecek misiniz ve kardeşim de beğenip isteyecek mi :)
Eteğin kumaşı kendinden incecik pileleri olan bir kumaş. Böyle düzgün değildi pileleri parça kumaşlar arasında buruşmuştu önce kumaşın pililerini ütüleyerek düzelttim ama canım çıktı inanın :) Minnacık pilelerle uğraşmak kolay değil ama çok güzel görünüyor ben çok sevdim :)
Belinde lastik kullandım kemer olarak.
Bluzum da süt kahve bir dantel. Yakasında deri yan kesim detaylı bir yaka kullandım. Keserken aklıma geldi farklı olsun yaka bu defa dedim yan taraftan kestim. Yaka detayını sadece ön taraftan verdim arkada deri yakanın devamını kullanmadım bu arada :)




Dantel bluz uzun aslında istenirse oantolon ya da başka birşey üzerine de giyilebilecek bir tunik gibi :)