Visar inlägg med etikett Trädgård. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Trädgård. Visa alla inlägg

söndag 13 oktober 2013

I brist på äpplen

 Det ligger inga riktiga äpplen i drivor på min köksbänk tyvärr! Det tar sig inte riktigt med äppelträd på balkong;) Så då får jag trösta mig med att jag har det här söta salt- och pepparsetet i porslin i alla fall. Den antika skylten har suttit på ett äppelträd som namnskylt på en äppelodling. Den är jag mycket glad i också:)

Bild Pinterest
Bilden här ovan visar en annan variant på namnskylt, något lyxigare än min enkla.

Så här ser det ut på köksbänken just idag. Lite rörigt kanske, men fullt med högt älskade saker!

fredag 5 juli 2013

Stairway to heaven

Bild från Pinterest
Jag har flera gamla stegar i mitt förråd. Vackra gamla stegar som tar plats, men som jag inte har hjärta att göra mig av med! Min balkong är så utsatt av väder och vind att jag inte velat ta ut nån stege där. I min förra lägenhet hade jag ett arrangemang liknande det på bilden med stegen pyntad med massor av krukväxter. Fint, eller hur?

söndag 14 april 2013

Orangeri -vilken dröm!

                                                                 Foton: okänd källa
Hur underbart vore det inte med en trädgård med tillhörande orangeri eller växthus? Snarare som vacker tillflykt än för att så fröer och driva upp plantor i. Får vackert drömma vidare, för jag bor ju inte ens i hus utan lägenhet i stan!