Näytetään tekstit, joissa on tunniste Markkinoilla. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Markkinoilla. Näytä kaikki tekstit

20. lokakuuta 2017

15. marraskuuta 2015

Pitsejä ja hiiri

Hiirirouva katsoi niin vetoavasti Päivi Variksen pöydässä nukke- ja nallemarkkinoilla, että mukaanhan se oli otettava. En kyllä tiedä mihin hiirulaisen sijoitan, kun keskeneräisiä projekteja on jo aika monta, ja aika hitaasti ne edistyvät. No, jospa hän hyllynreunalla muistuttelisi vaikka rintamamiestalon keskeneräisyydestä.

Pitsejäkään ei ole koskaan liikaa, vaikka ei niitä käyttäisikään. Pari tarttui taas mukaani.




27. heinäkuuta 2015

Forssassa markkinoilla

Olipa taas mukavat Wanhan ajan lelumarkkinat, vaikka rahat hupenivat aika liukkaasti. Piti ostaa vaan Marian kirja Nukkekoti Väinölän joulu, mutta ei se siihen jäänyt.

Olen ihastellut muutamilla markkinoilla Päivi Variksen nukkeja ja yksi mummeli lähtikin mukaani, lisäksi joitakin printtejä, pari pientä keramiikkakuppia ja tietenkin Marian joulukirja miniversiona.


8. kesäkuuta 2015

Miniatyyrimarkkinoilla

Olipa mukavat markkinat lauantaina Lahdessa. Sinne piti päästä ihan tunnelman vuoksi, ja jotain tietenkin ostinkin: siveltimiä, taulun ja kynsitarroja. Arpajaisvoittoina sain kranssin ja Joka nukkekodin keittokirjan.

















Mutta ei tässä vielä kaikki! Matti innostui ostamaan kaloja ja lättyjä. Olisi jäänyt ostamatta, jos ei samassa kahvipöydässä ollut mies olisi kehunut Mirjan huippuhyviä tuotteita. Itsekin ihailin niitä. Joskus ostokset näinkin päin.
















21. lokakuuta 2014

Pienet ostokset tai sitten ei

Lauantaina Suuri Snadi -tapahtumassa oli hurjasti katseltavaa ja ostettavaa. Nukketaloni on tupaten täynnä tavaraa, joten päädyin vain muutamiin tarpeellisiin tai ei tarpeellisiin ostoksiin. 
Ihailin kovasti Carol Mannin upeaa keramiikkaa ja kävin moneen kertaan niitä katsomassa, mutta en kuitenkaan raaskinut ostaa.




















Mutta kuinkas sitten kävikään. Heti kotiin päästyäni harmittelin nuukuuttani, koska parikymppiä rahaa olisi ollut vielä  jäljellä. Ja ei kun sunnuntaina uusi reissu Snadiin ja nyt rahaa menikin tuplasti enemmän. Sellaista säästöa, mutta ei kyllä harmita yhtään. 
Muutaman kirjankin nappasin mukaani Erjan pöydästä.


20. lokakuuta 2013

Professorin kirjasto

Suuri Snadi -tapahtuman "nukkekodin asuntomessuille" teimme Järvenpään miniryhmässä professori Severin kirjastonurkkauksen. Lähes kaikki siinä on itse tehtyä.

Kuvia voit tarkastella suurempina klikkaamalla niitä.





Eläkkeellä oleva kirjallisuuden professori viettää vaimonsa kanssa paljon aikaa kirjastossa keskustellen kirjoista ja kirjailijoista. Juuri nyt on professorin iltakahvin aika ja vaimo onkin keittiössä sitä valmistamassa.

31. heinäkuuta 2013

Pariisin tuliaisia

Satu oli tutustumassa kesäkuussa Pariisin nukkekotitapahtumaan. Hän toi tuliaisena kivoja minimiesten tarvikkeita. Paketti sisälsi sateensuojan, hatun, kengät, hanskat ja kellon.
Kiitos Satu!
Nyt varmaan pitää alkaa suunnitella kauppaliikettä miehille.




17. kesäkuuta 2013

Lahden minimarkkinat

Perinteiset minimarkkinat kesäkuun alussa Lahdessa olivat jälleen mukavat ja olosuhteiltaan aika kuuman tuntuiset.  Viimeinen osuus markkinoille mentäessä oli jännittäväkin. Vanhan teollisuuslaitoksen natiseva tavarahissi nosti tulijat peräti viidenteen kerrokseen asti. Onneksi mukana oli kymmenpäinen joukko muitakin tulijoita, yksin olisi tosiaan pelottanut.

Itse markkinapaikalla jännitys katosi jo ovella, kun eteen avautui  kaksi rivillistä toinen toistaan kiinnostavampia myyntipöytiä.  Ne houkuttelivat hankkimaan tällaisia tavaroita:





19. marraskuuta 2012

Ostoksia markkinoilta

Nukke- ja nallemarkkinoilla tuli ostettua taas muutamia tarpeellisia minijuttuja:
Harvojen suomalaisten nukkekotikirjojen joukosta poimin itselleni Elina Kallin nukkekotikirjan.


Nukkekodin keittövarusteita täydentää vastedes huippuhieno yleiskone Mrs Who's crafts'n myyntipöydästä.

Lisäksi käteen tarttui vielä kiva ikkunakoriste, pari mattoa, ihana keijukainen ja söpö teekannu. Tekijöiden nimet eivät valitettavasti muistiin tarttuneet.

31. heinäkuuta 2012

Forssan markkinoilla

31.07.2012 - 16:46
Olipa jälleen mukavat Wanhan ajan lelumarkkinat  Forssassa. Kiitos ja kumarrus Marialle ja Esalle!

Aikomuksena oli nauttia ihanasta tunnelmasta, joka markkinoilla aina on ollut. Ja tietysti ostoslistallakin oli jotakin pientä, mutta taitavia minitavaroitten tekijöitä oli niin monia, että aivan huomaamatta kassi täyttyi toinen toistaan upeammista tavaroista. Vaikka rahat hupenivat, niin yhtään ei harmita.



Tässä yhteenveto ostoksista:
- Senkki Christian Lundkvistilta,
- Pirjo Salmulta kolme verhoa (kuvassa vain yksi),
- Marialta radio,
- Tiinalta kaksi keramiikkamaljakkoa,
- ruusu Johannalta,
- valokuva kehyksineen Sirkulta,
- Rouva Possu Ponnekkaalta pari jäätelötötteröä, Maustekasvit-kirja ja kookospähkinässä oleva "janojuoma".
- Syöttötuoli on Mirkalta, tyyny Kirsiltä, Saaralta hankin tarpeellisia elintarvikkeita ja makean nälkään suklaata ja lakritsia.
Katriina Aallolta ostin virkatun liinan.



Tässä senkin päällys vähän isompana...



...sekä muut ihanuudet.



Syöttötuolia en ajatellut ostaa, mutta Mirkan pöydän ääressä en saanut silmiäni siitä irti. Matille sitten kerroin, että tuolla on ihana,  juuri samanlainen syöttötuoli, joka oli aikanaan pojallamme, mutta rahat ovat jo loppuneet. No, joskus kannattaa valittaa, koska isäntä kaivoi lompsaansa (siis taskunpohjaa) ja laittoi rahat pöytään.
Koeistunto piti tehdä heti ja tuoli sopii vauvelille oikein hyvin.



Vielä vähän tee itse -tarvikkeita: Elinalta rusettikassi. Mansikka- ja limettitankojen, helmitarvikkeiden ja "pullosutien" myyjiä en huomannut katsoa.

13. kesäkuuta 2012

Ostoksia ja tunnustuksia

13.06.2012 - 13:17
Lahden miniatyyrimarkkinoilta ostin muutamia tuiki tarpeellisia tavaroita enkelinsiivistä mustikkapiirakkaan...




...sekä pesukoneesta mölkky-peliin.





Tunnustuksia



Sain
Mini, minimpi, minein -blogista tunnustuksen. Kiitos siitä!  Saajan pitää kertoa seitsemän asiaa itsestään ja jakaa tunnustus
eteenpäin seitsemälle blogille. Tässä omat tunnukstukseni:

1.  Pidän kissoista, valitettavasti nyt minulla ei sellaista ole.


2.  Kaikenlaiset käden taidot koukuttavat aina vaan. Monenlaisilla kursseilla olen käynyt, mutta pitsin nypläys, posliinin maalaus ja keramiikan teko, vaikka se onkin poikani ammatti, eivät minulta luonnistu.


3.  Olen suunnistanut Venlojen viestissä.


4.  Urheilullinen en ole, mutta kuntotanssin verran kuitenkin pitää liikkua.


5.  Pähkinät ovat suurta herkkuani.


6.  Lempikasvini pihan kukkapenkissä on tillipioni.


7.  Ruuanlaitto ei ole lempipuuhaani, mutta onneksi minulla on sitä varten mies .

 Tunnustusta en jaa eteenpäin, koska monessa seuraamassani blogissa se on jo ollut.