Näytetään tekstit, joissa on tunniste Tuunaukset. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Tuunaukset. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Säilyttämisen iloa




Olen pitkään etsinyt kivoja laatikoita pienien tavaroiden säilytystä värten. Eipä ole löytynyt sellaisia, joita olisin kelpuuttanut. Siispä aattelin sitte tehdä nekin itse. Kävin hakemssa kenkälaatikoita, jotka päällystin kankaalla. Nyt kelpaa! Ja näitä teen varmasti lisää!

Nyt tavaroiden säilyttäminenkin voi olla kaunista ja silmää miellyttävää! Nämä ovat menossa lasten huoneeseen. Tarkoitus on tehdä myös olohuoneeseen jostain kivasta kuosista. 

Näihin tarvitset: 
Tyhjän kenkälaatikon (vaikka urheilukaupasta), kangasta, sakset, yleisliimaa ja pensseli! Yksinkertaista ja helppoa! 

Kangas kannattaa silittää ennen laatikkoon liimaamista, jolloin siihen ei jää ryppyjä. 
Liimaa pensselöidään tasaisesti laatikkoon sivu kerrallaan (ei liikaa eikä liian vähän). 
Kankaan leikkaamisessa kannattaa ottaa huomioon sen riittävyys myös laatikon sisäpuolelle! Reunat taittelin ja liimasin. Nurkistakin tuli yllättävän siistit.
Itse laitoin kannen ja "takaseinän" yhtenäiseksi palaksi ja kolme muuta sivua yhtenäiseksi palaksi (mutta ne voi toki laittaa monella eri tavalla). 

Jos haluaa laatikoista ns. täydelliset, niin reunat voisi kääntää ja tikata ompelukoneen suoraompeleella, jolloin on siistimmän näköiset sisäpuolelta, mutta tämähän on vain hifistelyä (kangashan ei purkaannu, kun se on liimattu kiinni). Lahjatarkoituksessa ehkä kuitenkin ompelisin reunat. 











Jos innostuit ja jokin jäi mietityttämään, niin saapi kysellä! :)

-H

tiistai 16. lokakuuta 2012

Syysvauvalle




Päästiin viime viikon lopulla katsomaan poikien pienen pientä serkkua. Oih ja Voih sitä ihanaa vauvan tuoksua <3  Voin vieläkin saada sen tuoksun nenän päähän, jos oikein kovasti yritän. ;)

Veimme pikku prinsessalle tämän omppu -makuupussin. Applikoin yhden omenan pinkiksi, jotta pussi sai vähän enemmän ilmettä. Toivottavasti vaavan on siellä hyvä köllötellä ja nukkua pitkiä päiväunia äitinsä iloksi...

Kangas on aikoinaan tilattu Jotexilta. Ja tällaisen makuupussin tuunaukseen löytyy ohje mm. Tosimummon -blogista.





Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! 

-H

torstai 27. syyskuuta 2012

Apinapussin lämpöön


 Makuupussi <3 Nää on mun heikkokohta! Vielä oli pakko tuunata meille yksi pussi, vaikka käyttäjä alkaakin olla jo aika "iso".  Eikös nää turhakkeet oo niitä mukavimpia töitä?! :)

Laitoin pussin kylkeen taskun. Sinne voi laittaa vaikkapa lelun, nenäliinan, itkuhälyttimen yms. Tämä on kolmas tuunaamani pussi ja ensimmäisellä kerralla käytin apunani Tosimummon ohjetta.

Kangas on Majapuulta. 


Kyllä se meidän kaksivuotiaskin mahtuu vielä kyytiin =D


-H

sunnuntai 26. elokuuta 2012

Bambi vs Black cat

Bambit ja kissat saapuivat meille Itävallan kimpasta Lieblingsstücke:lta. Molemmat kankaat oli ihan pakkopakko saada, vaikka nämä kissat on vasta lähiaikoina alkanut kutkutella enemmän. Nyt oli viimein sopiva tilaisuus saada niitä(kin).

Kissapaitaan laitoin pari tähtinappia piristykseksi. Ne on myös Itävallasta tilattu.


Taustalla oleva liitu/tussitaulu on Ikeasta ja mies maalasi sen keltaiseksi. Mukavan pirteä lopputulos!

Hyvää alkavaa viikkoa! :)
-H 

sunnuntai 12. elokuuta 2012

Minä minä minä!

Välillä pitää olla itsekäs ja minä olin nyt! Kaipailin jotain piristystä itselleni ja tässähän sitä :) Ikasyrin vihreät pallot ovat muhineet kaapissa jo tovin.. Siitä on ollut monta ideaa, mutta vasta tämä pääsi toteutukseen ja kaikessa yksinkertaisuudessaan tämä toppi on juuri minua! Kaavana olen käyttänyt omaa hyväksi todettua toppia.

Tilasin Ikayrilta myös pätkän multiraitaa ja oli to-del-la vaikeeta päättää kenelle siitä teen, koska siitä olisi voinut tehdä vaikka koko perheelle ja koko kerraston! Ihanan pirteä <3 Tässäkin se itsekkyys sitte lopulta voitti ja lopputulokseen olen silmittömästi rakastunut! Siksi näitä raitoja pitää saada lisää ja myös siksi, että miehenikin tilasi tästä paidan (ja sellaista tilaustahan ei voi olla ohittamatta!!). Paidan kaavana olen käyttänyt OB 5/11 raglanpaitaa, mutta sitäkin piti hieman muunnella, jotta se istuu itselle hyvin.


Loppuun vielä tuunattu toppi. Idean sain Pikkukiiskeltä. Toppi oli jo ennestään ihana, mutta aivan liian lyhyt. Vatut sopii niin täydellisesti siihen ja nyt sillä on uusi -parempi- elämä :)


-H

keskiviikko 18. tammikuuta 2012

Lepotuolin uusi elämä

Pikku apinoiden nojatuoli sai uuden päällisen vanhan ja kulahtaneen tilalle. Kangas on tilattu byGrazielan sivuilta. Itseasiassa samaisesta kankaasta on vielä tulossa pari koristetyynyä ja säkkituolin päällinen. Niistä lisää myöhemmin.

-H