Visar inlägg med etikett Byxor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Byxor. Visa alla inlägg

tisdag 21 maj 2013

Beställning i girafftyget

Fick en beställning på 2 par byxor och 2 matchande mössor i det härliga girafftyget. Gillar detta skarpt och ska köpa hem lite i andra färger tänkte jag.

fredag 30 september 2011

Fler namnbyxor!

Det har rasslat till i inkorgen efter förra inlägget och det är givetvis jättekul! Härligt att det man gör och lägger ner mycket tid på glädjer någon annan!!



Dessa byxor blev1-årspresent till en liten grabb. Namnet fick inte plats i rumpan så det fick bli en alternativ lösning.

För övrigt har jag precis återgått till jobb och ett nytt jobb dessutom. Trivs kanonbra och det är med glädje jag åker dit. Elton har börjat på förskolan och både han och vi trivs super. Hade turen att han hamnade en en avdelning med endast 9 andra barn och han var den enda som skolades in. Kan inte bli bättre!! Livet leker just nu!! UNDERBART!!!

söndag 18 september 2011

Trillingbyxor!

Jag fick förfrågan av en tidigare kund att sy byxor till hennes kusinbarn. Till Trillingar!! Hur häftigt som helst! Önskemålen var namn i baken och med långa muddar, i övrigt fick jag fria händer.




Eftersom jag har en löjlig förkärlek till syskonmatchningar så tog jag applikationer från IKEA:s underbara barntyg. Jag hoppas föräldrar och barn blir nöjda!

torsdag 25 augusti 2011

Namnbyxor

En beställning på namnbyxor resulterade i dessa jeans i stl 104. Det var längesen jag gjorde ett par namnbyxor och kände hur roligt det var!!

Dock har ett par migränanfall satt stopp för övrig tillverkning, men nu när jag ser resultatet så blir jag sugen på att göra ett par till Elton också. Får se om det blir av....

söndag 24 juli 2011

Sommarbyxor och höstmössor

Dessa byxor har funnits i Eltons gardrob hela sommaren, dock lite kortare än på bilden. Var tvungen att korta dem en bra bit eftersom det skulle var knickers och inte långbyxor.


Mössorna ska värma två bröder i höst. Fast som sommaren fortskrider här nere i Skåne så kommer de nog väl till pass inom de närmsta dagarna....

måndag 30 maj 2011

Eltons bästis byxor

Förra helgen fyllde Eltons bästa kompis 1 år. Detta firades med stort kalas i trädgården. Elton & Nova hade med sig ett par nysydda byxor till Loke.






Jeans i stl 86 med namnapplikation i svart läder.

söndag 1 maj 2011

Härliga solsken

I går var vi och sjöng in våren uppe vid majelden, eller ja, jag sjöng visserligen inte men vi var uppe och kollade på elden. Alltid mysigt, även om själva bålet var en besvikelse... Jag känner hur energin återkommer med sol och värme och det är underbart!

Födelsedagsbyxor har det blivit sydda, de är till en liten kille som fyller 1 år i dag!! Hoppas att han gillar sina nya brallor. Stjärnjeans med "busunge" i baken, stl 80/86.

Har sytt massor med vårmössor men har av någon anledning inte bloggat om dem.

Här har vi en Melvin och en Alfredmösssa i det gröna trolltyget. Första gången jag använder det, trots att de legat i gömmorna hur länge som helst.

Mössa i lila molnmed "Ellen" tryckt på sidan.

Så här fin blev Ellen i sin nya mössa!

lördag 23 april 2011

Glad Påsk!!

Då var påsken här och sommaren närmar sig med stormsteg. I kväll invigs grillen för i år.

Beställda namnbyxor till en liten Milla i stl 80/86.



Samt en tillhörande mössa med ett M på.

torsdag 10 mars 2011

Apor!

Äntligen har solen börjat titta fram så smått, vilket innebär mer energi och ljusare dagar! Underbart!

Ingen sybloggare har väl missat aptyget?! När jag såg det gula med bruna apor blev jag tokförälskad! Ett par byxor blev det till Elton och han verkar inte har något emot dem....



tisdag 1 mars 2011

Eltons nya jeans

Sydde ett par jeans till Elton för någon vecka sedan. Sydde dem i stl 74 men det är bara att konstatera att ungen växer så det knakar.

Framsida

Baksida


Nästa gång blir det text i annan färg för på det mörka jeanstyget syntes den svarta färgen dåligt.

söndag 3 oktober 2010

Födelsedagspresent & babybyxor

Det var ett tag sen jag hade tid att blogga, det har varit jobb, barn och sjukdom som stått i vägen. Jag sydde några byxor till Elton för ett tag sen, de är dock redan urväxta, men de var väl använda så det blir väl till att sy fler par!


Nova är bjuden på kalas i eftermiddag och detta kommer att bli presenten från henne. Hoppas att J tycker om den! Nova modellar för den.




måndag 10 maj 2010

Lite bloggtips tack!

Jag har faktiskt varit lite produktiv den senaste tiden, bara varit för lat för att fota och visa det här!



Dessa kläderna är till lilla Rut, som är Novas fd. förskollärares dotter. Jag tycker det är så roligt att sy lite mindre kläder, man kan liksom inte fatta att barn kan vara så små...



Även dessa kläder är till en liten en.... Dock inte min egen... Borde verkligen börja sy något eftersom det snart är dags för Liten att komma... 3 veckor kvar bara!



Jag har däremot testat sy minimössor för framtida bruk, var tvungen att testa på Novas docka, lite stor är den ju, men det kan jag leva med!

Sen måste jag även be om lite tips! Det har kommit så många nya sybloggar och även gamla som jag har sååå dålig koll på, har varit inne på flera men sen glömmer jag alltid att lägga till dem på min lista. Så lite tips om bra sybloggar tack, nya som gamla!

måndag 26 april 2010

Börjar komma igen nu...

Nu så försöker jag skärpa till mig lite i mitt uppdaterande. Det var ju inte så himla länge sen sist... Börjar få tillbaka lusten att sy igen, nu är det bara tiden som fattas!



Först ut är ett par byxor som äntligen har fått flytta hem till JUMEL, inte en dag för tidigt. Det fanns önskemål om bilar från lillgrabben som skulle ha dem och bilar fick det bli...



Hoppas att de blir omtyckta!


Sen har vi supersöta Jack & Molly som är min vän Martinas barn. Martina har precis startat en blogg där hon visar upp sina tavlor. Hon är en riktig konstnär hon och har jag har själv flera tavlor hängande hemma med hennes signatur på... Vem vet, kanske de blir värda mycket en vacker dag... =)



Dessa söta barn var hemma hos mig och hämtade sina nya mössor i dag och både de och mamma var nöjda. Till hösten kommer 1/3 av alla barnen på Novas dagis ha Lilla NovaK mössor på sig!! Hahaha...

måndag 8 mars 2010

Våren börjar närma sig....

Så underbart att få se solen igen, efter att ha varit frånvarande så länge! Och vilken energi den för med sig!

I dag tog jag mig i kragen och sydde klart ett par byxor som tyvärr fått vänta allt för länge. Så nu ska dessa två paren få flytta hem till ett par systrar.




Nova ställde upp och modellade för det ena paret, dock är de lite stora till henne.



Tror faktiskt att det får bli ett par likadana till henne, blev väldigt nöjd med resultatet.



Nova ville gärna plocka fram lite vårprylar i dag och det fick hon. En liten runda på cykeln blev det också, och jag kan bara konstatera att benmusklerna behöver jobbas upp inför sommarsäsongen...

onsdag 10 februari 2010

Lite nytt

Då var det dags igen!! Har blivit en del sytt den sista tiden och just nu varvar jag mellan datorn och symaskinen.




Först ut är denna velourdressen som varit på villovägen med posten men som hittade fram tillsist!




Detta var resultatet efter att en kompis varit här och kikat lite på tygerna. Hon hade fått två nytillskott i vänskapskretsen och presenterna blev väl mottagna!




Pippibyxa fram och bak.



Och sist men inte minst min lilla prinsessa iförd en mössa som skulle bli födelsedagspresent till dagiskompis. Ett A skymtas i höger hörn.