Roligt att Gustavsberg skall börja tillverka den här fina burken med korklock igen.. Nog för att den går att hitta på loppisar men dagens överpriser får mig ibland att sucka och köpa något annat istället. Men den här ska jag införskaffa till samlingen när den finns i butik!
I Lantliv i stan bloggar anna k. och sophia om inredning. De surfar skamlöst runt mellan olika stilar och inriktningar. Dessutom blir det en gnutta musik, film och annat som gör livet lite roligare att leva! Välkomna!
Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg
19.3.11
Berså på burk
Roligt att Gustavsberg skall börja tillverka den här fina burken med korklock igen.. Nog för att den går att hitta på loppisar men dagens överpriser får mig ibland att sucka och köpa något annat istället. Men den här ska jag införskaffa till samlingen när den finns i butik!
9.3.11
Brighton!
Nej hörrni, vet ni vad? Nu ger jag upp det här slasket och tar mig ett par dagars semester.. För exakt ett år sedan besökte jag Brighton för första gången med min finaste vän F. Jag föll direkt för allt vad den lilla staden och piren har att erbjuda. Små söta gränder med färglada hus, affärer, cafeér och icke att förglömma; Jamie Olivers egna hak! Där ska jag äta middag i morgon.. Efter övernattning i Brighton bär det av in till London för att få vara med om en dröm som ska gå i uppfyllelse - jag ska få se dom här uppträda i Old Vic Tunnels. Pirret i magen gör att jag knappt kommer sova en blund tills klockan ringer kl 04:15. Ta hand om er så ses vi snart igen!
31.1.11
En svensk pärla
Dusty Deco är en liten svensk pärla som vi helt glömt bort att skriva om. Jag trillade in på deras hemsida för ett tag sedan och har sedan dess velat åka dit och besöka deras butik. Det har ännu inte blivit av, men så en dag kom Anna k och berättade att hon varit där, och inte nog med det, hon köpte med sig något hem också!
20.1.11
15.9.08
Slettvoll öppnar butik i Stockholm!
14.8.08
Kan man ha mockasiner när man är 37?
Hmm, inte ska ni tro att vi som bor i Ståkkhålm har bäst koll på butikerna inte :D. Tack vare Helenas tips så ska jag kolla in Berry Details nästa gång jag åker in till stan - tror ni att de har de här i storlek 41 :) ?
Nja, kanske inte, men de vore toppen att dra på sig nu när kylan kommer krypande. Snart är det ju dags för höstmys i soffan!
Alla bilder Berry Details.
Alla bilder Berry Details.
11.8.08
Det blev ingen klänning
Näe, det blev inga sommarklänningar i år heller...
...kanske nästa år? Då får de gärna se ut
...så här! Underbara vintageklänningar från Decorative Country Living!
Följ min blogg med bloggkoll
Följ min blogg med bloggkoll
21.7.08
BARNKLÄDER
12.6.08
Prickar
10.6.08
Shabby Chic
Satt och ströglodde inne hos decor8 när jag fastnade för bilden nedanför. Det visade sig att Rachel Ashwells Shabby Chic äntligen har börjat med webbhandel! Prisa gud för att dollarn är låg, nu kanske man har råd att klicka hem ett 'White Whisper' bäddset!?
Är inte den här matplatsen vacker! Och bordet *mumma*!
Bokyllan nedanför är ju hur cool som helst!
29.4.08
Pomax home collection
Snubblade över Pomax home collection och gissa om jag föll hårt! Jag tycker verkligen om det klassiska, rustika uttrycket och materialen, zink, trä, terrakotta och gjutjärn. Tja, man kan nog säga att det inte är något "tjafs" över föremålen helt enkelt, det är saker man lever med och brukar dagligen.






Tyvärr vet jag inte om man kan få tag på Pomax underbara saker i Sverige - någon med webbutik, ta hem genast :)
Alla bilder: Pomax home collection
Alla bilder: Pomax home collection
17.4.08
Sista tävlingsdagen!
Om du inte har tävlat än, kan du få all info här!
Bilder: Sallys Lantliv
14.4.08
Cartolina
Jag älskar vackra kort och de här korten från Cartolina får "kortomanen" i mig att gå i gång. Enkla, färggranna och geniala - om du frågar mig vill säga :)
4.1.08
Men varför?
4.12.07
18.10.07
Klassisk jul från Cosas
10.10.07
Lite julbling från Åhléns
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)