Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Shopping. Visa alla inlägg

19.3.11

Berså på burk


Roligt att Gustavsberg skall börja tillverka den här fina burken med korklock igen.. Nog för att den går att hitta på loppisar men dagens överpriser får mig ibland att sucka och köpa något annat istället. Men den här ska jag införskaffa till samlingen när den finns i butik!

9.3.11

Brighton!

Nej hörrni, vet ni vad? Nu ger jag upp det här slasket och tar mig ett par dagars semester.. För exakt ett år sedan besökte jag Brighton för första gången med min finaste vän F. Jag föll direkt för allt vad den lilla staden och piren har att erbjuda. Små söta gränder med färglada hus, affärer, cafeér och icke att förglömma; Jamie Olivers egna hak! Där ska jag äta middag i morgon.. Efter övernattning i Brighton bär det av in till London för att få vara med om en dröm som ska gå i uppfyllelse - jag ska få se dom här uppträda i Old Vic Tunnels. Pirret i magen gör att jag knappt kommer sova en blund tills klockan ringer kl 04:15. Ta hand om er så ses vi snart igen!

31.1.11

En svensk pärla

Dusty Deco är en liten svensk pärla som vi helt glömt bort att skriva om. Jag trillade in på deras hemsida för ett tag sedan och har sedan dess velat åka dit och besöka deras butik. Det har ännu inte blivit av, men så en dag kom Anna k och berättade att hon varit där, och inte nog med det, hon köpte med sig något hem också!

20.1.11

Ljuva dofter


Jag vet att vi skrivit om Anthropologie förr (både här + här) men deras saker är ju för fina! Tänk att få ge bort dessa fina saker, eller att få ha parfymflaskan på badrumshyllan.. Är det inte dags för Anthropologie att öppna upp portarna i Sverige snart?
 

15.9.08

Slettvoll öppnar butik i Stockholm!

Den 25 september slår norska Slettvoll upp dörrarna till sin 400 kvm. stora och sprillans nya butik i Stockholm! Jag har länge spanat på Slettvolls snygga soffor och fåtöljer och ja, jag blir helt salig när jag ser det här vackra vardagsrummet - så stilrent och snyggt!!! Jag kommer helt klart att hänga på låset! Klicka gärna på bilden för större version.

14.8.08

Kan man ha mockasiner när man är 37?

Hmm, inte ska ni tro att vi som bor i Ståkkhålm har bäst koll på butikerna inte :D. Tack vare Helenas tips så ska jag kolla in Berry Details nästa gång jag åker in till stan - tror ni att de har de här i storlek 41 :) ? Nja, kanske inte, men de vore toppen att dra på sig nu när kylan kommer krypande. Snart är det ju dags för höstmys i soffan!
Alla bilder Berry Details.

11.8.08

Det blev ingen klänning

Näe, det blev inga sommarklänningar i år heller...
...kanske nästa år? Då får de gärna se ut
...så här! Underbara vintageklänningar från Decorative Country Living!

Följ min blogg med bloggkoll

21.7.08

BARNKLÄDER



Upptäckte precis att Jenny, som har bloggen Lilla huset på prärien också driver en nätbutik som heter Gräddhyllan. Nu har ju inte jag några egna barn, men gissa om jag kommer att ge den här länken till min syster och bästa väninnan! Eftersom jag inte kan motstå pojkar i keps och små flickor i stickade klänningar måste jag ju bara säga; I like!

12.6.08

Prickar

Någon psykolog kan säkert komma fram till något spännande om varför prickar gör mig glad och lite fnissig! Prickigt är skönt helt enkelt! Kökshandukarna finner du hos Cosas och den söta 50-tals inpirerade klänningen finns hos Stop Staring!

10.6.08

Shabby Chic

Satt och ströglodde inne hos decor8 när jag fastnade för bilden nedanför. Det visade sig att Rachel Ashwells Shabby Chic äntligen har börjat med webbhandel! Prisa gud för att dollarn är låg, nu kanske man har råd att klicka hem ett 'White Whisper' bäddset!?
 Är inte den här matplatsen vacker! Och bordet *mumma*!
Jag älskar verkligen den här stolmodellen! 'August Chair'
Bokyllan nedanför är ju hur cool som helst!

29.4.08

Pomax home collection

Snubblade över Pomax home collection och gissa om jag föll hårt! Jag tycker verkligen om det klassiska, rustika uttrycket och materialen, zink, trä, terrakotta och gjutjärn. Tja, man kan nog säga att det inte är något "tjafs" över föremålen helt enkelt, det är saker man lever med och brukar dagligen.

Tyvärr vet jag inte om man kan få tag på Pomax underbara saker i Sverige - någon med webbutik, ta hem genast :)
Alla bilder: Pomax home collection

17.4.08

Sista tävlingsdagen!

Men huga vad det gick segt att blogga då! Min dumma internetleverantör (läs Com Hem) har trilskats i flera dagar och blogger, hm, ja vad är det för fel?! Men nu glömmer vi det och koncentrerar oss på att det i dag är sista dagen för tävlingen med Sallys Lantliv!

Om du inte har tävlat än, kan du få all info här!

Bilder: Sallys Lantliv

14.4.08

Cartolina

Jag älskar vackra kort och de här korten från Cartolina får "kortomanen" i mig att gå i gång. Enkla, färggranna och geniala - om du frågar mig vill säga :)
 
"There's something for everyone! At Cartolina we design beautiful greetings cards and paper products for all occasions. Our collections feature colourful patterns and designs that reflect the stylish, global-culture we live in."

4.1.08

Men varför?

Mio har rea. De vill bli av med den här fåtöljen. Jag förstår dem. Tyvärr så ser jag mig tvingad att utnämna den här tingesten till det fulaste jag sett 2008. Vad tycker du?

Would you buy this? Mio think I should :D

4.12.07

Cox & Cox

Du som älskar enkel och tidlös design
kan hitta massor av fin inspiration hos Cox and Cox!

18.10.07

Klassisk jul från Cosas

Nästa vecka börjar Cosas äntligen att fira jul! De här första bilderna lovar mycket gott, för de rara tomtarna och de små julstrumporna får ett julfreak som mig att vilja ha mer!!

Bilderna är tagna av Anneli för Cosas.

10.10.07

Lite julbling från Åhléns

Jodå, jag är bra sugen på att uppdatera vårt lilla förråd med julpynt. Åhléns kommer som vanligt med massor av julpynt - i alla färger och utförande. Min favorit av de här tre glittrande dekorationerna är glasbollen med renen - den är ju både kitchigt kul och julig!