Ja, nu är det verkligen nya tider. Sommaren bara svischade förbi och nu sitter jag här på jobbet igen. Gör min första vecka nu, verkligen segt att jobba igen. Inskolningen gick jättebra, så jag är inte ett dugg oroad över barnen. De verkar så nöjda och glada när man lämnar dom. Eller ja, Rasmus hade några små utbrott men jag vet att det ger sig. Tar bara lite tid att komma in i rutinerna igen.
Värre är det nog för mamman. Ständigt trötta ögon har det varit hela veckan och en envis huvudvärk som vägrat lämna mig ifred. Försöker intala mig att det verkar fungera med jobb för alla andra så det måste ju funka för mig också, får helt enkelt ge det lite tid.
Vi har iaf haft en skön sommar. Har försökt beta av lite projekt här hemma, men som vanligt så blir det aldrig så mycket som jag hoppats. Å andra sidan så har vi spenderat en massa tid tillsammans och det är det som är viktigt!
Ett av projekten som blev klart, eller ja om man nu inte räknar en sista liten list och spröjsen till fönstren, är farstukvisten.
På lördagsmornarna har jag och A suttit här och löst Melodikrysset, fast grannarna tycker det är lite pensionärsvarning på det.....
Nej, var verkligen en bra investering och jag kan se mig själv kura upp mig i soffan med en bra bok där, kanske först när barnen blir stora....men, drömma kan man ju!
Appropå barnen, dom har blivit så stora.
Appropå barnen, dom har blivit så stora.
Hon går spänt och väntar på ridskolan som ska börja på söndag. Som hon har längtat! Ska jag vara ärlig så tycker faktiskt jag också att det ska bli roligt!
Rasmus, som jag hela tiden har tyckt varit så liten har nu blivit så stor. Nu sprutar det ut ord och han har allt som oftast ett litet bus på g.
Lilla Linn är ju ingen bebis längre. Springer för fullt och är en riktig liten bustjej. Tittar på henne och undrar verkligen vart tiden tar vägen. Hon har precis lärt sig att pussas, både med munnen och slängpussar. men man får vara beredd på blöta sådana...
Nej, känns verkligen konstigt att vara klar med föräldraledigheten. Önskar ibland att jag skulle ha kunnat stanna tiden, men det går ju tyvärr inte. Gäller bara att försöka hitta charmen i allt det här nya!
Nästa gång ska jag visa vad vi mer har pysslat med i sommar.