Inte kan man tro att det är november när man ser rosorna blomma fortfarande!
torsdag 10 november 2011
lördag 8 oktober 2011
Värst vad svårt det var!
Ja, verkar som att tiden inte riktigt räcker till.
Tyckte tiden gick snabbt när jag var hemma, nu ska jag dessutom hinna jobba 8 timmar också. Vilket gör att allt där hemma ligger efter. Ibland känns det inte alls speciellt inspirerande att komma hem, måstena hopar sig och allt det roliga som man vill göra får vänta.
Just nu håller vi på att försöker avsluta våra projekt utomhus. Vi har en del staketstolpar kvar att sätta upp och Anders har fixat med lite utebelysning.
Känns som att det kanske inte blir så många mer helger då man kan hålla på med sånt. Men känns så skönt när man kan bocka av ett projekt på den allför långa att göra listan.
Försöker dessutom leta lampor, behöver dels badrumslampor samt nån lampa till tvättstugan (typ takspot). Men hittar ingenting jag gillar. Allting är så modernt, om ni fattar vad jag menar.
Vet inte hur många gånger jag gått runt i lampaffären stirrandes i taket för att gå ut igen.
Så om nån har nåt bra tips så tar jag tacksamt emot det!
fredag 2 september 2011
Nya tider!
Ja, nu är det verkligen nya tider. Sommaren bara svischade förbi och nu sitter jag här på jobbet igen. Gör min första vecka nu, verkligen segt att jobba igen. Inskolningen gick jättebra, så jag är inte ett dugg oroad över barnen. De verkar så nöjda och glada när man lämnar dom. Eller ja, Rasmus hade några små utbrott men jag vet att det ger sig. Tar bara lite tid att komma in i rutinerna igen.
Värre är det nog för mamman. Ständigt trötta ögon har det varit hela veckan och en envis huvudvärk som vägrat lämna mig ifred. Försöker intala mig att det verkar fungera med jobb för alla andra så det måste ju funka för mig också, får helt enkelt ge det lite tid.
Vi har iaf haft en skön sommar. Har försökt beta av lite projekt här hemma, men som vanligt så blir det aldrig så mycket som jag hoppats. Å andra sidan så har vi spenderat en massa tid tillsammans och det är det som är viktigt!
Ett av projekten som blev klart, eller ja om man nu inte räknar en sista liten list och spröjsen till fönstren, är farstukvisten.
På lördagsmornarna har jag och A suttit här och löst Melodikrysset, fast grannarna tycker det är lite pensionärsvarning på det.....
Nej, var verkligen en bra investering och jag kan se mig själv kura upp mig i soffan med en bra bok där, kanske först när barnen blir stora....men, drömma kan man ju!
Appropå barnen, dom har blivit så stora.
Appropå barnen, dom har blivit så stora.
Hon går spänt och väntar på ridskolan som ska börja på söndag. Som hon har längtat! Ska jag vara ärlig så tycker faktiskt jag också att det ska bli roligt!
Rasmus, som jag hela tiden har tyckt varit så liten har nu blivit så stor. Nu sprutar det ut ord och han har allt som oftast ett litet bus på g.
Lilla Linn är ju ingen bebis längre. Springer för fullt och är en riktig liten bustjej. Tittar på henne och undrar verkligen vart tiden tar vägen. Hon har precis lärt sig att pussas, både med munnen och slängpussar. men man får vara beredd på blöta sådana...
Nej, känns verkligen konstigt att vara klar med föräldraledigheten. Önskar ibland att jag skulle ha kunnat stanna tiden, men det går ju tyvärr inte. Gäller bara att försöka hitta charmen i allt det här nya!
Nästa gång ska jag visa vad vi mer har pysslat med i sommar.
onsdag 22 juni 2011
Lillskruttan
Nu har vår lillskrutta fyllt 1 år!!
Tänk vad tiden har gått fort, min lilla bebis är stor nu. Nu ska vi försöka njuta av sommaren och sen börjar allvaret med inskolning hos dagmamman och jobb för mig. Är inte ett dugg orolig för barnen vet att de kommer få det hur bra som helst, men jag vill verkligen inte jobba. Bara tanken ger mig ångest, suck! Men det hopar sig ju inte med jobb direkt att söka så det är nog bara att bita i det sura äpplet och gå tillbaka till mitt gamla.
Men som sagt, inte tänka på det nu! Nu är det bara sommar och mys framför oss!!
torsdag 28 april 2011
Vi är på gång!
Äntligen har vi kommit igång med lite projekt här hemma. Nåt som stått på önskelistan hos stora L är en lekstuga och jag är ju inte sen i att hänga på. Kommer själv ihåg hur mysigt jag tyckte att det var när pappa och morfar byggde lekstuga till mig och mina systrar.
Så igår togs det första spadtaget, efter lite justeringar av krångliga mig. Men tror att det vant sig vid det här laget, kändes inte som att de blev så chockerade när jag plötsligt fick för mig att svänga hela lekstugan.
Såklart så ville ju alla barnen vara med och "hjälpa" till.
torsdag 14 april 2011
Vårkänslor
Nu äntligen har vårkänslorna landat även här hos oss!
Senaste dagarna har varit underbara, varmt och ljust, man riktigt känner hur energin börjat komma tillbaka efter den långa vinterdvalan. Idag hade vi en ledig dag så vi var ute i princip hela dagen. Massor av lek, men sen hann vi även ut bakom garaget för att plocka lite tussilago och lite ris som fick bli påskpyntat.
onsdag 23 mars 2011
Redo för sommaren!
I helgen var det POMPdeLUX party här hemma. Oj, vad mycket fint det fanns. Ni hittar deras kläder här.
Här kommer några av mina favoriter ocn några av dom blev shoppade inför sommaren.
tisdag 22 mars 2011
Nytt i vardagsrummet
När jag hade min storstädning förra veckan så passade jag på att sy lite nya våriga kuddar. Hade gråa tidigare men nu vill jag ha ljusa. Ombyte förnöjer, ni vet!
Köksfönstret har fått sig 2 nya pelargoner. Köpte först 2 vita ranunkler men dom vissnade bara efter ett par dagar, vet inte riktigt vad jag gjorde fel. Eller så trivdes dom helt enkelt inte här.
fredag 18 mars 2011
Att man aldrig lär sig
Skulle aldrig ha skrivit det där inlägget igår om vår. Imorse när vi kom ner så vräkte snön ner! Surt, eftersom jag hade sån vårinspiration igår, nu rann allt av mig.
Men måste nog försöka hitta på den nångonstans för jag har hela övervåningen kvar att städa. Kanske bara att bita i det sura äpplet helt enkelt.
Idag bli det förhoppningsvis en liten ommöblering här nere, jag ska nämligen få upp min tallrikshylla som min snälla svärfar snickrat åt mig.
Så nu ska jag se om jag kan hitta lite inspiration på vad jag ska sätta i den
Trevlig helg!!
torsdag 17 mars 2011
Vår drömmar
Nej, nu längtar jag efter lite värme och sopade gator. Tänk att kunna gå ut på altanen och kunna njuta av lite fika. Ska bli så skönt!
Skulle behöva uppdatera min garderob lite men allt kan man ju få på en gång.
Den här jackan fick iaf följa med hem från Lindex, ser lite tråkig ut på bild, men jättefin på.
Men vi kämpar på och försöker få Linn att sova på nätterna utan att äta. Längtar så efter att få sova en hel natt. Tänk att få vakna av sig själv. Men allt är ju relativt, sömnbristen beror ju på att jag har 3 glada, friska och helt underbara barn hos mig. Då klarar man allt!!!
fredag 4 mars 2011
Surt värre!
Börjar lite tröttna ur på vår bilsituation. Planen är att vi ska köpa en "ny" bil och sälja dom två vi har. Den nyare av dom har vi knappt använt sen Linn föddes då vi inte riktigt får plats alla. Men för några veckor sen fick A ett ryck och städade ur den. Sen fixade han däcktryck och lite småfix på den. Sen är det meningen att den ska lämnas in på lackering. Jag blev nämligen påkörd för ca ett år sen så det är en lackskada som ska åtgärdas. Sen i förra veckan så tar A bilen ner på mitt jobb för att titta på fotboll med några kompisar. När de kommer ut så har vi såklart haft inbrott i bilen. Rutan är sönderslagen och de har försökt att få loss stereon, till följd att det är en massa hack i instrumentpanelen. Skinnstolen är det också hål i efter glaskrosset.
Man blir bara så ledsen, det är ju så onödigt.
Så nu väntar vi på tid till verkstaden för att bedömma vad de kan göra på den. Så nu väntar självrisk på ca 5000 kr. Känns surt när vi inte gjort nåt fel. Men, men det är ju bara att gilla läget.
Nej, bara att rycka upp sig. Ikväll ska vi vara lite barnlediga. De 2 stora ska sova borta, så vi ska njuta av en fredagsmiddag, inte tacos som annars är standard på fredagar. Äta i lugn och ro och slippa nattningen, kanske t.o.m ett glas vin till maten. Har ju inte hänt på länge.
Ha en bra helg alla!!
fredag 25 februari 2011
Vintertrött
Ja, här rusar dagarna och veckorna förbi. Känner mig så trött och sliten. Känns att man är vintertrött just nu, behöver sol och lite värme.
Två helger i rad har vi nu iaf tagit oss ut och grillat korv till lunch på helgen. Lite kallt men mysigt. Barnen tycker det är kul med "utflykt" fast vi står på¨gården. Behövs inte så mycket för att göra dom nöjda som tur är!
Men den här helgen måste vi ta oss ur myskläderna och på med finstassen. Det är nämligen dags för Linns dop. Vi har dragit på det länge men nu ska det göras.
Som vanligt så tycker jag att det är svårt att känna glädje runt sånt här, blir mycket press och krav bara. Men det är ju jag själv som ställer kraven så jag får väl skylla mig själv!
Nej, men det ska bli skönt att få det gjort och faktiskt få träffa alla vänner. Det blir inte så ofta som man själv skulle vilja.
Nej, så nu ska jag ta tag i min långa att göra lista. Mycket mat och en drös med cupcakes ska bakas. Bara att sätta igång!!
måndag 17 januari 2011
Vår
tisdag 11 januari 2011
Badrumsdrömmar
Ja, eftersom vi hamnade i lite tidsnöd i slutet av bygget (ja, vi hade ju inte riktigt räknat med en liten Linn), så fick vi prioritera bort ett badrum.
Så nu står badrummet uppe ogjort, men snart börjar det bli dags att dra igång även det projektet. En hel del är redan shoppat sen förut. Kaklet till väggar och golv har vi samt kommod och handfat.
Men har börjat spana lite på annat....
Gillar båda de här lamporna. Gillar formen bäst på den nedre men gillar verkligen pärlranden på den övre. Får nog fundera på det ett tag till.
Alla lampor och speglar kommer från Pottery Barn
Bild från Noro
Helt säkert är då att det blir ett sånt här badkar. Ska bli så mysigt att få ett badkar igen, vet att barnen längtar också.
Helt säkert är då att det blir ett sånt här badkar. Ska bli så mysigt att få ett badkar igen, vet att barnen längtar också.
Annars har det varit lugnt på hemmafronten. Linn har haft feber, så det har inte blivit så många knop. Men snart är vi på banan igen...
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)