lördag 24 oktober 2009

Snälla tomten

Visst får man drömma, eller hur??


I år får Tomten gärna komma med dom här paketen till mig:



Roberts radio i cream, finns bla hos Bagaren och kocken





Kitchen Aid assistent i cream, finns också hos Bagaren och Kocken.



Sen skulle jag inte tacka nej till dom här snygga Ilse Jacobsen stövlarna. Frågan är ju bara vilken färg man skulle välja?



Beiga?




Vita?


eller svarta?
Finns bl.a. hos Eshoes.
Här hemma rullar det på, mannen är mest på tomten. Så det blir mycket ensamtid...Men nästa vecka är det dags för gjutning av själva huset så efter det hoppas jag att vi ska kunna ta nån vilodag ihop! Behövs kan jag säga!
Hoppas ni alla får en trevlig helg!!!


tisdag 20 oktober 2009

Tre underbara år!!

Ja, tänk att det redan gått tre år sen vi fick snusa på vår lilla prinsessa. Efter en alldeles för lång väntan med mycket sorg och oro, så kom hon in i våra liv med stormsteg! Känns som att det var då vårt liv började på riktigt!
Så i söndags blev Lovisa 3 år!!
Vi smygstartade på lördagen med kalas, 10 glada barn var här och lekte. Vågar inte ens tänka på hur grannarna hade det under de timmarna. Men, men de hade roligt och det är ju huvudsaken..
Morgonen började med lite paketöppning i sängen

Söt Pippi!



Tingeling tårta. Lovisa hade egentligen beställt Nicke Nyfiken tårta men det fanns inte så det fick bli Tingeling istället. Men hon surade inte över det..



Tårta 2
Hade fyllt båda med jordgubbar och dumlefluff



Redo för fiskdamm!



Trean fick ta plats på födelsedagståget.



Födelsedagsbarnets plats. Kronan hade hon själv valt och skulle ha på kalaset.







Kan säga att vi alla var lite trötta efter allt kalasande. Men är så glad över alla ni som kom. Lovisa var så nöjd och glad över alla sina presenter.
Så nu är det bara ca 3 veckor kvar till 1-års kalas. Men han har ju inte direkt några önskemål så det ska nog gå bra! Lite fika och papper att slita i så blir nog han nöjd.
Ha det bra allihop!






torsdag 15 oktober 2009

Lägesrapport

Kastar in lite bilder på hur bygget fortskrider. Går sakta men säkert framåt.

Garaget kommer bli rakt fram och till höger blir uppfarten till carporten och huset.

Leverans av grunden. Ser ni hur det blåser, ska kanske vara glad att vi har sakerna kvar!


Anders har börjat bygga på grunden för själva huset.


Idag var betongbilen på plats så nu har vi ( vi kanske är fel att skriva ;) ) iaf gjutit plattan till garaget samt förrådet. En bra början, eller hur!
Annars hinns det inte med så mycket mer. Just nu är det mest planering av 3 års kalas. Vår lilla prinsessa fyller år på söndag. Kan inte fatta att det gått tre år sen vi nervöst väntade på att hon skulle göra entré i våra liv. Men vilka underbara 3 år det har varit. Idag var vi och handlade inför kalaset och när vi hittade ballonger med hennes namn på så blev hon så glad så jag fick världens smäll puss på munnen och ett A`jo (I love you).
Kan man bli annat än lycklig??