onsdag 30 september 2009

Stressig vardag!

Ja, undra varför man känner sig så stressad trots att man är hemma och mammaledig?
Känner mig tyvärr lite snuvad på det här som ska vara en rolig tid. Just nu går otroligt mycket energi åt att hålla vår lillprins nöjd. Vilket jag kan tala om inte är ett enkelt jobb.
Är helt slut i kropp och själ.....
Men usch, man ska inte klaga, eller jo lite kanske man kan få "pysa" ur sig här.
Nu till lite roligare saker iaf
Efter en shoppingtur i Falun så fick dom här sakerna följa med hem
Söta knästrumpor från Twillfit

Vita träskor från Gruvgatan 13 , på rea dessutom! Inhandlades ju i lite i fel säsong, men det kommer nya tider.

Den söta blomman står nu i mitt sovrumsfönster, älskar den ljusrosa färgen


Mycket kan man säga om den här lägenheten, men fönstren är härliga. Stora och med massor av ljus på förmiddagen.
Imorgon ska vi iväg till Sågmyra och titta på korten som vi tagit av Rasmus. Ska bli spännande och se hur de blev.
Sen på lördag och söndag ska jag på kurs til Sigtuna, med ett gäng trevliga tjejer. Så då blir det till att kliva ur mysbyxorna och skärpa till sig!
Ha det så bra!






torsdag 24 september 2009

Vi är på gång!!!

Ja, nu händer det saker. Första spadtaget är taget, ja eller rättare sagt så var det en grävskopa. Var en hel del att gräva. Men känns så skönt, nu händer det nåt iaf.
Här är lite bilder tagna på vår jordhög...

Lovisa poserar glatt framför det som blir infarten. Hon tyckte det var så spännade med grävskopan, och skulle nog ha velat stanna längre om inte mamma bestämt att det var dags att gå. Så nu planerar vi för att gjuta grunden. Ja, eller vi kankse är fel. Är inte sådelaktig i de här momenten faktiskt. Men sen ni, när det ska bestämmas inredning....då träder jag in!!
Ha det bra allihop!!




tisdag 8 september 2009

Nyckelbyte

Ja, nu är vi huslösa på riktigt! Efter en intensiv tid så har vi nu installerat oss i lägenheten. Känns väl ok....visst känns det som ett nerbyte, men ändå ett steg på vägen mot bättre tider. Är bara lite ovant att vänja sig vid alla nya ljud (grannar och slammer med dörrar o.s.v). Bor på andra våningen så det känns som ett träningspass varje gång man ska ut, kånka ner vagn, barn och hundar. Men dom säger ju att träning är bra, så jag kanske ska vara tacksam?

Lovisa och Rasmus har picknic! Lovisa har dukat upp och Rasmus smakar gärna!

Så här vill gärna L se ut när hon äter frukost


Längtar så tills vi får bygglovet och kan dra igång på riktigt, känns lättare när man ser att det går framåt. Igår var vi iaf och hämtade ritningarna, så det går med små steg framåt... När vi ändå var i Falun så lyckades jag "tjata" till mig ett besök på Gruvgatan 13. Oj, vad mycket fint det fanns. Men A hade sett till att jag gick in utan plånboken, så jag fick nöja mig med att drömma mig bort! Men, inte fy skam det heller.
Mammas tuffing!!
Nu ska jag gå och hämta min lilla kille, hör hur han har vaknat! Dags för lunch!
Ha det bra allihop