Vi har saknat ett badkar sen vi byggde huset, har tänkt att köpa ett bubbelbadkar, men ekonomin har inte riktigt funnits där. Men nu tror jag att vi hittat ett, ju för sig inte ett bubbel men det gör inget. Ska bli så skönt att få in det, har sett lite tomt ut...... Ska titta på det imorgon, så förhoppningsvis slår vi till!!
Har tagit lite bilder här i huset.....

Tvättstugan, min nysydda hissgardin och lampslöja.

Hallen nere, kollage med gamla bilder från min mormor och morfars släkt. Riktigt roligt att ha kvar och korten i sig är ju så vackra.
Vår hjärtljusstake som vi fick i bröllopspresent. Den kommer från Westergaard & Kovacs i Vikarbyn. Så vacker!
Dom här ljusstakarna fick vi också i bröllopspresent. Kommer från Birgitta Hedlund.

Lite höstplantering


Tvättstugan igen, mina tvättmedelsburkar. En för färg och en för vit. Korgen har också fått sig några vändor med vit färg.
Draperi som jag sytt av ett gammalt lakan. Bakom finns fula trådbackar i metall. Så mycket finare blev det iaf.
Tvättstugan: Hat köpt vita hyllor på IKEA som dessa ska upp på. Brädet har jag fått av min svärmor efter att mitt har mystiskt försvunnit, tror A slängde det i flytten. Har nu målat det vitt. Lyktorna kommer från IKEA.
Nallen och ängeln sitter på Lovisas byrå. Ängeln kommer från Birgitta Hedlund. Har en i brunt också som jag tänkte skulle få pryda nån krans till julen.
Dessa små ljuslyktor köpte jag på min senaste tur till Uppsala, kostade bara 15:-, så nu ångrar jag att jag inte köpte fler.
Traderafynd som står på Lovisas byrå. Vit stjärna med texten "Vem tänder stjärnorna"
Från samma säljare har jag köpt denna trävimpel. Änglabilder samt texten "Angels gather here". Den ska sättas upp på väggen ovanför Lovisas säng.

Ljusfatet köpte jag i Uppsala också. Idag när jag och Lovisa var i lekparken så tog vi med oss lite rönnbär hem och dekorerade med. Blev fint, men L vill gärna vara där och peta....
Nej, nu ska jag ta och krypa i säng, börjar jobba 6 imorgon bitti. Tråkigt med jobbhelg, men jag ska ta med min virkning så har jag nåt att pyssla med om det blir tråkigt. Det går sakta framåt, kanske har gjort 1dm hittills så det dröjer innan det blir en filt!