fredag 20 april 2012

Djupa dalar och höga berg

Ja, är det inte så det är i livet, det går upp och ner!
Hur ska man sammanfatta det senaste halvåret, tiden går helt enkelt för fort.
Vi avslutade förra året med en 3 veckor lång semester i Thailand, välbehövligt och så skönt. Men som alltid ger det mersmak!
Vi har snart gjort färdigt badrummet på övervåningen, ja som vanligt saknas lite lister och piff. Men snart så! Vi har iaf premiärbadat och kan säga att barnen längtat.


Jag tog tag i tvättstugan i förra veckan, vi hade ett skåp och hyllor omålat, men nu så är det snart klart. Har bara dörrarna kvar, men av nån anledning så lockar det inte att stå ute i garaget och måla. Ska bli så skönt att avsluta ett rum iaf. Det är ju vår svaghet, att vi aldrig avslutar nåt utan håller på på flera ställen samtidigt.


Annars kretsar det mesta just nu kring mitt nya jobb, ja tänk jag har äntligen fått ett nytt jobb!!! SÅ nu väntar måndag till fredags jobb på kontorstider. Kommer bli en omställning, men tror att det kommer bli bra för hela familjen. Sen blir det bra för mig att få göra nåt annat. Har ju varit snart 16 år på mitt jobb, började ju direkt efter studenten. Men ska bli konstigt att lämna alla kollegor, men dom finns ju kvar!Börjar på det nya, som är ett administratörs jobb på måndag. De närmaste veckorna kommer nog bli intensiva, men jag hoppas att den här vändningen kommer göra mig till en gladare mamma med mer energi!Känns som att vi har en positiv vår och sommar framför oss!!!









Hmm, ser nu att lägga in bilder från mobilen var ingen bra idé. Ni får hålla till godo med dåliga liggande bilder, nån kanske vet vad jag gjorde fel?

torsdag 10 november 2011

November eller?

Inte kan man tro att det är november när man ser rosorna blomma fortfarande!



lördag 8 oktober 2011

Värst vad svårt det var!

Ja, verkar som att tiden inte riktigt räcker till.

Tyckte tiden gick snabbt när jag var hemma, nu ska jag dessutom hinna jobba 8 timmar också. Vilket gör att allt där hemma ligger efter. Ibland känns det inte alls speciellt inspirerande att komma hem, måstena hopar sig och allt det roliga som man vill göra får vänta.


Just nu håller vi på att försöker avsluta våra projekt utomhus. Vi har en del staketstolpar kvar att sätta upp och Anders har fixat med lite utebelysning.

Känns som att det kanske inte blir så många mer helger då man kan hålla på med sånt. Men känns så skönt när man kan bocka av ett projekt på den allför långa att göra listan.


Försöker dessutom leta lampor, behöver dels badrumslampor samt nån lampa till tvättstugan (typ takspot). Men hittar ingenting jag gillar. Allting är så modernt, om ni fattar vad jag menar.

Vet inte hur många gånger jag gått runt i lampaffären stirrandes i taket för att gå ut igen.

Så om nån har nåt bra tips så tar jag tacksamt emot det!




fredag 2 september 2011

Nya tider!

Ja, nu är det verkligen nya tider. Sommaren bara svischade förbi och nu sitter jag här på jobbet igen. Gör min första vecka nu, verkligen segt att jobba igen. Inskolningen gick jättebra, så jag är inte ett dugg oroad över barnen. De verkar så nöjda och glada när man lämnar dom. Eller ja, Rasmus hade några små utbrott men jag vet att det ger sig. Tar bara lite tid att komma in i rutinerna igen.

Värre är det nog för mamman. Ständigt trötta ögon har det varit hela veckan och en envis huvudvärk som vägrat lämna mig ifred. Försöker intala mig att det verkar fungera med jobb för alla andra så det måste ju funka för mig också, får helt enkelt ge det lite tid.



Vi har iaf haft en skön sommar. Har försökt beta av lite projekt här hemma, men som vanligt så blir det aldrig så mycket som jag hoppats. Å andra sidan så har vi spenderat en massa tid tillsammans och det är det som är viktigt!


Ett av projekten som blev klart, eller ja om man nu inte räknar en sista liten list och spröjsen till fönstren, är farstukvisten.






Här har vi faktiskt spenderat mycket tid i sommar. Rasmus har tagit sina middagslurar i soffan och många middagar har intagits här. Upptäckte att det blir betydligt svalare och skönare här på kvällarna så det har varit jättebra.

På lördagsmornarna har jag och A suttit här och löst Melodikrysset, fast grannarna tycker det är lite pensionärsvarning på det.....

Nej, var verkligen en bra investering och jag kan se mig själv kura upp mig i soffan med en bra bok där, kanske först när barnen blir stora....men, drömma kan man ju!



Appropå barnen, dom har blivit så stora.

Lovisa, så gullig och klok.

Hon går spänt och väntar på ridskolan som ska börja på söndag. Som hon har längtat! Ska jag vara ärlig så tycker faktiskt jag också att det ska bli roligt!






Rasmus, som jag hela tiden har tyckt varit så liten har nu blivit så stor. Nu sprutar det ut ord och han har allt som oftast ett litet bus på g.





Lilla Linn är ju ingen bebis längre. Springer för fullt och är en riktig liten bustjej. Tittar på henne och undrar verkligen vart tiden tar vägen. Hon har precis lärt sig att pussas, både med munnen och slängpussar. men man får vara beredd på blöta sådana...




Nej, känns verkligen konstigt att vara klar med föräldraledigheten. Önskar ibland att jag skulle ha kunnat stanna tiden, men det går ju tyvärr inte. Gäller bara att försöka hitta charmen i allt det här nya!


Nästa gång ska jag visa vad vi mer har pysslat med i sommar.



onsdag 22 juni 2011

Lillskruttan

Nu har vår lillskrutta fyllt 1 år!!




Morgonen började med sång och paket. Hon såg nog lite fårvånad ut först men fann sig snabbt då hon insåg att hon skulle få riva i papper utan att nån skulle ta det av henne.














Tårta var mums!!








Tänk vad tiden har gått fort, min lilla bebis är stor nu. Nu ska vi försöka njuta av sommaren och sen börjar allvaret med inskolning hos dagmamman och jobb för mig. Är inte ett dugg orolig för barnen vet att de kommer få det hur bra som helst, men jag vill verkligen inte jobba. Bara tanken ger mig ångest, suck! Men det hopar sig ju inte med jobb direkt att söka så det är nog bara att bita i det sura äpplet och gå tillbaka till mitt gamla.




Men som sagt, inte tänka på det nu! Nu är det bara sommar och mys framför oss!!



torsdag 28 april 2011

Vi är på gång!

Äntligen har vi kommit igång med lite projekt här hemma. Nåt som stått på önskelistan hos stora L är en lekstuga och jag är ju inte sen i att hänga på. Kommer själv ihåg hur mysigt jag tyckte att det var när pappa och morfar byggde lekstuga till mig och mina systrar.

Så igår togs det första spadtaget, efter lite justeringar av krångliga mig. Men tror att det vant sig vid det här laget, kändes inte som att de blev så chockerade när jag plötsligt fick för mig att svänga hela lekstugan.

Såklart så ville ju alla barnen vara med och "hjälpa" till.



Rasmus var lyrisk över att få hålla en riktig hammare och blev smått sur över att pappa ville använda den ibland.







Lovisa spikade också lite men sprang sen och hämtade sin gitarr och underhöll med

lite sång istället.





Linn roade sig med Rasmus verktyg, som han för en gångs skull glatt lånade ut, när han fick vara med och snickra med riktiga verktyg.






Spännande att se hur det blir när det blir klart!









torsdag 14 april 2011

Vårkänslor


Nu äntligen har vårkänslorna landat även här hos oss!

Senaste dagarna har varit underbara, varmt och ljust, man riktigt känner hur energin börjat komma tillbaka efter den långa vinterdvalan. Idag hade vi en ledig dag så vi var ute i princip hela dagen. Massor av lek, men sen hann vi även ut bakom garaget för att plocka lite tussilago och lite ris som fick bli påskpyntat.

Linn gillar att gunga!! Rasmus gillar sandlådan bäst, ju smutsigare man blir desto bättre!!
Lovisa gillar också att gunga, men just nu är det ju sååå jobbigt eftersom mamman tycker att hon blivit stor nog att lära sig att gunga på fart själv.