Visar inlägg med etikett Presentpåsar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Presentpåsar. Visa alla inlägg

fredag 22 juni 2018

Graduation Cermony



Hours left until my daughter´s graduation cermony is about to happen and she will have completed the stage of Secondary Education in Spain!!
Late last night I finally got all the teachers tags ready and you wrote some fantastic personal messages on the back of each tag...
A big thank you to 
http://skogstokiga.blogspot.com/ and Petra who helped me draw the digistamp for her tags for messages to all her teachers and friends.  
And I do love the song your class choosed for your graduation:
"Off to see the world"!! You all are 

måndag 7 november 2016

Pumpkin Poo

Pumpkin poo - my kind of humour... My oldest daughter was invited to a Halloween party last week and wanted to bring a little treat to the girls that arranged the party. So we went to the Swedish store here in Spain to get some "ostbågar" (the best cheese doodles ever!!!) and made some Pumpkin Poo gift bags.
I can´t wait until Christmas so I can start to make some Snowman poo, Raindeer poo and Build-your-own-snowman bags. :)

söndag 29 juni 2014

Ännu en avslutningspresent!

Till supergulliga Julia!
Kunde inte låta bli att visa denna somriga midsommarbilden...
Så var det dags för Sara och hennes kompis Filippa att tacka deras duktiga spanskfröken Julia för denna terminen. Sara och två kompisar har gått och läst extra spanska en gång i veckan hos en spansk tjej som bara pratar spanska och det har verkligen varit jättenyttigt.
Så varje tisdag har vi åkt in till Marbella och så har de läst extra spanska. Vi hittade dessa urgulliga ljuslyktorna och så gjorde jag två tags till med matchande fåglar från tjejerna. Enkla och rena tags men ändå effektfulla just för att de tar upp fågeltemat.

söndag 22 juni 2014

Kryddor till en vän

Jag var på marknaden och handlade pil pil-kryddor till en kompis som fyllde år. Som alltid känns det svårt
att bara ge bort en liten plastpåse med en knut på, så jag var tvungen att "piffa" till den lite iallafall...
Så det blev Mis pil pil. Jag använde en passande cellofanpåse som man kan öppna och återförsluta nerevid och så dekorerade jag ovandelen. Jag tror det blev väldigt uppskattat. :)
Det har varit en hel del presenter på sistone och jag har lyckats att pyssla trots värmen. Det har varit runt 30 grader de senaste veckorna och då får man verkligen leta efter den där riktiga pysselkänslan.
Till midsommar kom vi hem till Skåne igen och det var det klassiska "ska-vi-våga-duka-utomhus-vädret". ;)
Men vad gör det när man umgås med sina vänner?

torsdag 13 mars 2014

Min första utställning i Spanien

SWEA hantverk- och konstutställning i Casares, Spanien
9 mars 2014
Kan man ställa ut sina alster på ett vackrare ställe?
Eftersom kortmakeri och alter är väldigt ovanligt här nere så fick jag ett otroligt bra mottagande av alla SWEOR som kom till utsällningen. Där var nästan 60 st besökare som kom upp till keramikern Agneta Larsens vackra hem som hon lät oss alla ställa ut i.
En rosa liten hörna på ett av mina podierna
Som sig bör när SWEOR träffas så var där ett stort härligt lotteri. Du kunde vinna egengjord olivolja, getostar, böcker, dvd, keramik mm och jag hade skänkt en "påskig"ask med choklad och ett påskljus.
Vi bjöd på getost i olika styrkor och korvar i alla dess smaker. Mmmm....
God skinka, oliver i olika smaker och i grytan bakom vinkokt chorizo och nybakt bröd.
All mat och vin som serverades var lokalproducerat och vinet här kom från en svensk vingård i närheten.
Mina saker visades på verandan tillsammans med Lailas Lindblads vackra glassmycken.
Här är vackra keramikdekorationer som är gjorda av min namne, Lotta Hammer.
Och slutligen en tavla, även den gjord av Lotta Hammer.

Bild: Laila Lindblad
Och här är hela härliga gänget som ställde ut!!
Klicka här så kan du läsa mer om utställningen i tidningen Sydkusten.

lördag 26 oktober 2013

Tjejmiddag

Minstingen var bjuden på middag häromveckan och vad passar bättre som en liten värdinnegåva på en tjejmiddag om inte en liten hemmagjord korg med svenskt smågodis? Vid mitt Ikea-besök passade jag på att handla lite svenskt lösgodis då det spanska godiset inte är något att hurra för direkt... I och för sig väldigt bra då både barnen och vi nästan helt slutat äta godis då ingen av oss gillar godiset här. Chokladen är helt ok men svenskt lösgodis är det inte mycket som slår.
Njut lite extra av lördagsgodiset idag och tänk på oss!!

söndag 20 oktober 2013

Golfpeggar i presentpåse


Detta är den lite mer arbetade presentpåsen med golfpeggar där man även kan skriva en liten hälsning till den man ska ge bort peggarna till. Jag tänkte detta kunde vara en trevlig värdinnegåva till en golfare när man är bortbjuden på middag istället för den vanliga blomman eller vinflaskan. Även här så leker jag lite med orden på engelska. Så jag har inte stavat fel ;)

torsdag 17 oktober 2013

Golfpeggar

För att fortsätta golftemat så kunde jag inte bara sälja golfpeggar utan att göra något med dom...hahaha
Så jag åkte till Ikea och handlade lite färgglada presentband och tog några av mina cellofanpåsar och vips så blev det betydligt trevligare att ge bort lite golfpeggar. Detta är ekonomivarianten. Snart får ni se den lite mer arbetade presentpåsen med peggar.

torsdag 4 april 2013

En liten påse

i Reprints nya härliga papper. Är otroligt förtjust i deras nya blomdekorationer också. Detta är en supersimpel påsmodell och jag har bara piffat till den genom att göra dubbla papper så jag kunde gömma magneter och låsa påsen med dem. I love magneter!!!

söndag 31 mars 2013

Vårkänslor i luften

och då passade jag på att göra små påskpåsar till barnen. Jag vet att jag är lite sent på det men innehållet är lite sent på det också...
Nu ska jag ut i det underbara vädret och njuta av solen och av att snön smälter bort. Hoppas allt är bort när dagen är slut. Jag ska även passa på att kolla in Konstrundan och självklart ska jag besöka min mans utställning på Mossbylund Hotell!!
Ha en skön påskdag!

tisdag 8 januari 2013

10-i-topp Altrade favoriter 2012

Som vanligt hade jag tänkt att skriva att här kommer mina 10 altrade favoriter utan någon inbördes ordning men där är faktiskt ett alter som jag faktiskt är lite extra nöjd med. Det är brudklänningen som jag gjorde som mitt finalbidrag till Inzpiras stora tävling där jag slutade på tredje plats. Man måste nästan se den i verkligheten för att den ska komma till sin rätt. 34 cm hög och med en kjol som är ihopsatt av över 200 st små cirklar. Sedan är allt sprayat med en silverspray så hela klänningen glittrar. Ja, det blev nog min absoluta favorit för 2012 och sedan kommer de utan någon inbördes ordning. Klicka gärna på bilderna så kan du se dem i större storlek och lite tydligare. 
Tack än en gång för alla inspirerande kommentarer som ni ger mig och som gör mig så glad!!!
Finalbidraget till Inzpiras stora tävling
En av mina bilar under året - denna gång en bröllopsbil
En liten öppningsbar hatt
Och så en nercabbad surfbil... 
En verklig favorit under året - snapshållare som även funkar som  placeringskort
Mina placeringskort till påsken som jag blev så nöjd med att jag gjorde små presentförpackningar att ge bort
Aftereightautomater till judotränarna
Judoljus till judotränarna
Boklotterilåda till stora tjejens klass - Läs gärna mer om det här
Och slutligen en liten gå-bort-te-ask

söndag 9 december 2012

Julpåse

Detta är en kul variant på presentpåse att göra nu inför julen. Den går att göra i olika höjder och när de fick göra denna sk " box-in-a-bag" ¨på en av mina kurser så upptäckte vi att om man behöll hela längden på pappret istället för att att bara använda  4 1/2 inch så kan man ställa en 37 cl glöggflaska i påsen. 
Själv har jag gjort min påse i 5 inch istället då jag tyckte den blev lite väl liten annars. Vill du testa själv så är beskrivningen här.
Än en gång har jag använt Reprints underbara julpapper. Jag har egentligen bara upptäckt ett problem i år med deras papper och det är att eftersom de är så vackra i sig själv är ofta dekorationer överflödiga. Ni kommer förstå när jag visar upp några av mina julprojekt här på bloggen lite längre fram...
Här valde jag dock att skära ut fåglarna så att jag fick dem på framsidan istället för mitt i vikningen bak.
Hoppas ni får en riktigt mysig andra advent! Själv ska jag strax iväg med mina tjejer och ha en mysig dag i judohallen. :)
Ni har väl inte missat att Stämpelfabriken har en julkalender på Facebook? Gå in och gilla dem där så kan du vinna något varje dag i deras julkalender!!

torsdag 22 november 2012

Små roliga julpresenter


Ups... det blev ännu en lite "bajspåse"... Jag får väl krypa till korset och erkänna att jag stormgillar dessa olika varianter av presentpåsar. Och det är alltid lika kul att se mottagarens uttryck när de får sin lilla present.
Vill du se lite andra varianter så får du hoppa ner till inlägget under där jag länkat till lite olika varianter av påsar jag gjort tidigare.
Igår var jag iväg på scrapträff och fick som vanligt inte så mycket gjort men jag skrattade massor. Jag ser våra scrapträffarna som inspirationsträffar där jag suger i mig inspiration och sedan använder jag den inspirationen när jag kommer hem. Vilket igår innebar att jag inte kom i säng förrän långt efter midnatt...

måndag 19 november 2012

Bygg din egen snögubbe

Ni vet ju att jag gillar presentpåsar av olika slag och med åren har det blivit en del olika och här är ännu en variant. Denna gången med större marshmallows som du kan bygga din egen snögubbe av :)
Här hittar du några av mina tidigare presentpåsar med godsaker i:
Pumpabajs
Snögubbebajs och Renbajs
Alla Hjärtans dag påsar
Påskpåsar
Uppmuntringspåse
Som sagt - det är bara fantasin som sätter gränser så sätt igång och gör påsar som du kan ge bort!

onsdag 31 oktober 2012

BuuuHuuuDuu!!

Här kommer ett långt Halloweeninlägg med lite saker jag och min dotter fixade med inför hennes Halloweenfest som hon hade i helgen som gick. Jag är så tacksam för att Pinterest finns då där finns helt fantastisk inspiration inför helger som denna!!
Inbjudningskort till festen med kuvert - Mallen hittar ni här
Och ja, jag vet - flätorn borde hänga neråt men tiden räckte inte riktigt till... ;)
Bordsplaceringskorten som Sara och hennes kompis gjorde
Söta fladdermöss gjorda på chokladbollar och oreo bl a - Vill ni göra sådana så klicka här för instruktioner.
Och till efterrätt var det läbbiga maskar i jord och med en gravsten. Såg en bild på något likande på Pinterest men hittar inte tillbaka dessvärre... 
Hitttade några underbara godispåsar som jag case:ade ifrån här.
Dessa flaskor har jag visat tidigare men de gjordes ju för denna festen.
Sedan måste man ju givetvis ha lite pris till tävlingarna :)

Vi hade en kanonmysig Halloweenfest. :)  Hoppas ni får en riktigt spöklig Halloween ikväll!!!!

lördag 20 oktober 2012

Jag och mina "bajspåsar"....

På fjärde och sista kursen på Reprint så fick vi fria händer av Annelie. Inspirerad av hennes helt fantastiska Halloweenalster så gjorde jag en presentpåse som jag ska ha som vinst på min dotters Halloweenparty.
Vem vill inte ha lite "pumpabajs" ;)
Om ni missat hennes underbara Halloweenpapper så måste ni klicka här. Kan man bli annat en inspirerad!?!
Någon som är kanonbra är att ex på baksidan av pappret med dessa ursöta fladdermöss så är det fullt av döskallar. Detta innebär att om man inte hinner använda upp pappret nu till Halloween (hur det nu skulle kunna hända... haha) så kan man använda pappret till ex. kort till tuffa killar och tjejer som fyller år.
För er som har min humor så hittar ni mina andra "bajs-påsar" jag gjort tidigare här:
Spökbajs
Snögubbebajs & Renbajs

tisdag 26 juni 2012

Skolavslutningspresenter


Jag tänkte visa vad fritidspersonalen på barnens skola fick av alla barn i klassen vid skolavslutningen. Korten liftade jag av mig själv sedan Lisas cupcakekalas och så blev det den passande stämpeln "Trevlig sommar". På baksidan så stämplade jag den igen och så skrev jag alla barnens namn i klassen. I korgen så fanns där två böcker, "Maffiga muffins" och "Ljuvliga smoothies" och lite muffinsformar i roliga färger samt lite blandade glitter och chokladströssel. Jag passar på att vara med i Panduros cupcakes utmaning med dessa cupecakeskort och cupcakeskorgen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails