Sara har hjälpt till med att skriva kram, sitt namn och ritat en massa hjärtan. Bokstäverna till TACK har jag stansat ut med min Quickutz i ett av paketpapprena jag sparade från kalaset. (ja, jag vet - tantvarning på det...!) Ett bra tips är att spara fina presentpapper, t ex sådana där som är silvriga på ena sidan och glansiga och färgglada på den andra sidan. Kaffeförpackningar till hela kaffebönor brukar vara jätte fräcka och funkar jätte bra när man stansar ut bokstäver. Vissa medicinförpackningar blir kanon också. AnnaKarin en kompis till mig tipsade mig om detta och det har jag haft väldig nytta av. Om du klickar på bilden så ser du tydligt hur glansiga bokstäverna är.
lördag 28 november 2009
Tackkort
torsdag 26 november 2009
Ett ljus i mörkret
måndag 23 november 2009
Kort till fröken
I fredags så slutade Lisas lärare för att gå på mammaledighet och kvällen innan fick jag order om att jag måste göra ett kort till fröken så hon inte glömmer henne. Snäll som man är satt man uppe alldeles för länge och gjorde klart ett kort som hon själv ville skriva ett meddelande till fröken i. Normalt så dekorerar jag alltid 3 sidor på mina kort men nu testade jag på att dekorera alla 4 sidor och det är nog lite lätt beroendeframkallande... Jag tycker Tingtura stämpeln med flickan som håller ett hjärta är så otroligt passande vid sådana här tillfällen att jag även använde den på lite tackkort som skickades ut idag till släkt och vänner efter Saras kalas. Jag återkommer med bilder på tackkorten lite senare i veckan.
lördag 21 november 2009
Vinn en Silhouette från Quickutz hos Stämpelfabriken!
Under tiden 091120-091214 har Stämpelfabriken en utlottning till alla som beställer i deras webshop. För varje beställning till ett värde av 300 kr (exkl. frakt) erhåller du en lott, beställer du för 600 kr (exkl. frakt) så erhåller du två lotter osv. Du kan vinna en riktigt fin julklapp till dig själv, nämligen en SILHOUETTE!! Silhouette är en digital skärmaskin från Quickutz. Värde 3.500 kronor!
Så inventera nu i julpyssellådorna och fyll på med allt du behöver inför julkortstillverkningen och delta därmed i utlottningen av ett riktigt fint paket att lägga under granen till dig själv!
fredag 20 november 2009
Masstillverkning av godispåsar
tisdag 17 november 2009
I november fyller 3/4 av denna familj år...
Jag är nämligen så lyckligt lottad att jag har en man som älskar att laga mat!!
Man ser inte så tydligt på fotot men hÄnglar stämplarna är monterade på distanskuddar så de är upphöjda på kortet och sedan har jag lackat själva skålen som han vispar i med 3D-lack så den ska få en rostfritt utseende. Hjärtat har jag själv gjort av olivgrön ståltråd som jag snurrat i massor och format som ett hjärta. Om du klickar på kortet kan du tom se mitt försök till att göra träådring på dörren och lådorna ;)
söndag 15 november 2009
Julig presentpåse nr 3
Stämpeln "Hemligt hemligt" kommer nog att sitta på en del julklappar i år. Den finns på Stämpelfabriken.
Det som är så roligt med denna presentpåse är att man kan variera den på så otroligt många sätt och nu i helgen så gjorde jag t ex godispåsar till Saras kalas och då såg de ju helt annorlunda ut. Storleken blir kanon till godispåsar. Presentpåsarna blir 10x9x5 cm i storlek.
lördag 14 november 2009
Julig presentpåse nr 2
fredag 13 november 2009
Julig presentpåse nr 1
onsdag 11 november 2009
Nu är min Krya på dig ask äntligen klar!!
Den passande hundstämpeln är det "übermegakreativa" (det ordet finns nog inte i Svenska Akademins ordlista) Carina som gjort. I hennes pysselvärld finns det inga begränsningar bara möjligheter.
På baksidan sitter där en Skogstokig stämpel där det står Krya på dig (syns inte så bra på bilden) och på baksidan har jag satt min egendesignade personliga stämpel som jag fått upptryckt på Stämpelfabriken.
Inuti har jag använt Spellbinder Label 1 så man kan skriva ett litet meddelande till sjuklingen.
måndag 9 november 2009
Födelsekalas i massor...
fredag 6 november 2009
KAOS
KAOS = Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
Tack för att ni finns!
Och för er som inte sett dessa två krabater innan som jag har på mina KAOS så är det faktiskt Lotta här ovan som gjort dessa stämplar. Fast i originalet har Baltsar skägg men det tyckte inte jag passade här ;) Det är väl det som kallas konstnärlig frihet...hihi
Och för er som inte vet vad KAOS är för något så titta in till Yoli som startade det hela och läs mer.
tisdag 3 november 2009
Kalasdax!
Till helgen blir det "vuxen-kalas" och kycklingwraps har beställts av födelsedagsbarnet. Igår när hon fick välja vad hon ville eftersom hon fyllde år så valde hon gambas al pil-pil (räkor i het sås med bröd som du doppar i såsen) Det är den här mammans absoluta favorit så de har fått den rätten sedan de låg i min mage...hihi
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)