Dessutom är det ett perfekt sätt att använda sina spillbitar på!!
onsdag 30 september 2009
Jultags
Dessutom är det ett perfekt sätt att använda sina spillbitar på!!
söndag 27 september 2009
En rolig enkel vikning
onsdag 23 september 2009
DDC#27 - Fun File Folder - One Year Anniversery
Double Dutch Challange blog firar ett års jubileum och firar detta med en utmaning där du ska göra en sk Fun File holder. Jag gjorde min folder öppningsbar så man kunde skriva in sitt meddelande till mottagaren inuti istället för på själva tagsen då jag gjorde ett bokmärke av min tag. Eftersom mitt bokmärke blev lite tjockare än en vanlig tag så satte jag magnetlås istället för att klistra ihop foldern då man annars lätt skadar bokmärket när man ska ta ut det.
Stämplarna är från Sugar Nellie och av någon underlig anledning så blev det ett turkost kort igen ;)
söndag 20 september 2009
Årets första julkort!
torsdag 17 september 2009
En egenhändigt gjord blomranka
Du börjar med en lång ståltråd där du snurrar på mindre bitar för att få "grenarna". När du har själva "grenarna" klara så snurrar du fast rosorna där du vill ha dem och slutligen löven där du vill placera dem. Sedan är det bara att ta fram blomstertejpen och börja snurra... och snurra... och snurra... Blomstertejpen är otroligt dryg så du behöver inte alls mycket. Om du vill se hur man gör så titta in till MiMa´s och se vilken fin blomranka Sofia gjort.
Lycka till!
tisdag 15 september 2009
En presentask till när jag ändå var igång
söndag 13 september 2009
En julig Inkido presentask
Jag har länkat till en sida där du kan se hur vi gjorde underdelen av asken. Det funkar jätte bra på ett 12x12 inch papper. Till locket använde vi ett papper som var 25x25 cm tillsammans med Inkidos egengjorda mall.
fredag 11 september 2009
Ett enkelt födelsedagskort
onsdag 9 september 2009
Scrapträff i Halmstad
Ett stort grattis till mina bordskamrater Linda, Eva och Maria som alla vann i olika utmaningarna som MiMa´s anordnade under helgen. Själv fick jag nöja mig med att vinna i shopping... även om Maria säger att det inte räknas...
Jag var med på flera minikurser och demos under helgen och jag håller på att fota det jag gjorde där + lite annat smått och gott som jag lyckades bli klar med.
Tills det är klart så får ni till att börja med se min "hjärtsten" som jag testade att stämpla på innan jag åkte iväg. Jag använde vattenfast stämpelfärg när jag stämplade och det funkade jätte bra. Tycker den blev lite söt :)
måndag 7 september 2009
Förvaringstips
fredag 4 september 2009
Gammal teknik som jag testade igen!
onsdag 2 september 2009
Ni har väl inte missat Hanna?!
Gissa om jag ska vara med :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)