TATLI etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
TATLI etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

25 Mayıs 2011 Çarşamba

Limonlu bar



Tekrar yaptığımda alttaki tartı biraz daha pişireceğim. Az pişmiş geldi. Onun dışında çok lezzetliydi. Tarif için www.neslos.com

8 Ocak 2010 Cuma

Kadayıflı muhallebi



Tarifi pekçok arkadaşımız denedi ama kaynağı Yemek zevki zannediyorum. Bire bir uygulamadığım için kendi yaptığım şekliyle yazıyorum. Herkesin beğendiği çok hafif bir tatlı.

300 gr tel kadayıf
1,5 lt süt
1 su bardağı un
Yarım su bardağı buğday nişastası
1 kutu krema
2 su bardağı şeker
Ceviz

Kadayıfı elimizle iyice parçalıyoruz. Teflon tavaya kısım kısım ekleyerek kavuruyoruz. (yağsız) Zaten kavruldukça küçülüyor. Kavrulan kadayıfa yarım su bardağı şekeri ekleyip karıştırıyoruz. 1,5 lt süte unu, nişastayı ve 1,5 bardak şekeri ekleyip karıştırarak pişiriyoruz. Muhallebi kıvage geldikten sonra ateşten alıp kremayı ekliyoruz. Yaklaşık 5 dakika mikserle çırpıyoruz. Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama yayıyoruz. Üzerine muhalebiyi yavaşça döküyoruz. Muhallebnin üzerine kadayıfın kalan yarısıyla kaplıyoruz. Kırık ceviz ile süslüyoruz.
Afiyet olsun.

9 Aralık 2009 Çarşamba

Kabak tatlısı



Tatlıyı kayınvalidem yaptı. Ellerine sağlık. Herhalde kabak tatlısı yapmanın en zor yanı kabağı doğramak ve soymak. Gerçi artık soyulup doğranmışı da satılıyor.

Malzemeler:

Balkabağı(soyulmuş ve dilimlenmiş)
Şeker
Dövülmüş ceviz içi

İsdediğiniz kadar kabağı tencereye diziyorsunuz
Üzerini kapatacak kadar toz şeker döküyorsunuz
Kısık ateşte kabak istediğiniz kıvama gelene dek pişiriyorsunuz
Soğuyunca cevizle süslüyorsunuz
Afiyet olsun.

2 Kasım 2009 Pazartesi

Sakızlı muhallebi



1 lt süt
1 çay bardağı pirinç unu
2 çorba kaşığı tepeleme un
1 su bardağı şeker
1 yumurta
2 diş damla sakızı
50 gr margarin


Süt, pirinç unu, un ve yumurtayı çırpıyoruz
Damla sakızını ezip ekliyoruz
Karıştırarak kaynatıyoruz
Koyulaşınca ocaktan alıp 50 gr margarini ekleyip 10 dk mikserle çırpıyoruz
Kaselere paylaştırıyoruz
Ben daha önce yaptığım kadayıflı muhallebiden artan kavrulmuş kadayıfla süsledim
Afiyet olsun.

24 Eylül 2009 Perşembe

Kakaolu şekerpare





1 paket yumuşak margarin
1 su bardağı şeker
2 yumurta
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı irmik
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı un
2 çorba kaşığı kakao

Şerbeti için:

4 su bardağı şeker
4 su bardağı su
Çeyrek limonun suyu


Önce şerbeti hazırlıyoruz. Şeker ve suyu 5-10 dakika kaynatıp limonu sıkıyoruz

Margarine diğer malzemeleri ekleyerek yumuşak bir hamur yoğuruyoruz
Ceviz büyüklüğünde yuvarlayarak tepsiye diziyoruz
180 derece önceden ısınmış fırında pişiriyoruz
Fırından çıkarınca soğuk şerbeti döküp başka bir tepsiyle üzerini kapatıyoruz.

14 Eylül 2009 Pazartesi

Çikolatalı güllaç



İlk defa güllaç yaptım. Çok fazla süt içinde yüzdüğü için ben pek sevmiyorum.
Saffet Abdullah marka güllaç kullandım. Paketin arkasında tarifi yazıyor. Fazladan çikolata ve puding gerekiyor.

1 paket güllaç
2,5 lt süt
3 su bardağı şeker
1 paket vanilya
Dr Oetker çikolatalı creme ole
1 su bardağı damla çikolata

Creme oleyi yarım litre süyle çırpıyoruz
2 lt süte vanilya ve şekeri ekleyip karıştırıyoruz
Yarım su bardağı damla çikolatayı veya 80 gr bitter çikolatayı ekleyip karıştırarak kaynatıyoruz
Süt ılınınca tepsiye bir güllaç yaprağı alıp sütle ıslatıyoruz
Paketin yarısına gelene dek aynı işlemi tekrarlıyoruz
Yarısına geldiğimizde hazırladığımız pudingi arasına sürüyoruz
Diğer güllaç yapraklarınıda sütle ıslatarak tepsiye döşüyoruz
Benim tepsim küçük olduğu için güllaç yapraklarını kırarak yerleştirdim
Üstünü damla çikolata ile süslüyoruz
Afiyet olsun.

31 Ağustos 2009 Pazartesi

Dr Oetker'den profiterol



İftara davetliydik. Çok pratik olduğu için Dr oetker'in hazır prefiterol paketinden aldım. Hazır derken yağını, yumurtasını, sütünü siz katıp pişiriyorsunuz. O kadar da hazır değil yani. Tarifi paketin arkasında var. 1 saat sürmüyor hazırlaması. Hamurunu kendi yaptığım tarifim de var tabi. Bir gün yaparsan resimleyip yazarım onuda.

Yağ, un , su karışmış hali

Yumurtalar eklenmiş

Tepsiye dizilmiş

Pişmiş kreması konmuş

Çikolata sosu dökülmüş

25 Ağustos 2009 Salı

Revani




İçinde irmik olan tatlıları çok seviyorum. Revanide çok pratik ve lezzetli oluyor.

3 yumurta
1 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1 paket vanilya
1,5 su bardağu irmik
Yarım su bardağı un
1 paket kabartma tozu

3,5 su bardağı şeker
4 su bardağı su
Yarım limon suyu


Şerbeti için şeker ve suyu 15 dakika kaynatıyoruz
yarım limonun suyunu ekleyip soğumaya bırakıyoruz

3 yumurta ile şekeri çırpıyoruz
Sıvıyağı, yoğurdu ve vanilyayı ekleyip çırpıyoruz
İrmiği unu ve kabartma tozunu ekleyip tekrar çırpıyoruz
Yağlanıp unlanmış yuvarlak borcama döküyoruz
Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz
Pişen tatlıya ılınmış şerbeti döküyoruz.
Afiyet olsun.

23 Ağustos 2009 Pazar

Kayısı hoşafı



Herkese hayırlı ramazanlar diliyorum.

400 gr şekerpare kaysı
1 su bardağı şeker
1,5 lt su
Yarım limon suyu

Kayısıları yıkayıp ikiye bölüyoruz
1,5 lt suya kaysıları ve 1 su bardağı şekeri ekleyiyoruz
Kısık ateşte kaysılar yumuşayıncaya dek kaynatıyoruz
Yarım limonun suyunu ekleyip 5 dakika daha kaynatıp soğutuyoruz
Afiyet olsun.

13 Ağustos 2009 Perşembe

Şekerpare



Şekerpare yeni gelin Arzu'dan. Çok güzel olmuş yumuşak şerbeti heryeri eşit çekmiş. Ellerine sağlık gelin:)

1 paket margarin
1 su bardağı şeker
1 su bardağı irmik
2 yumurta (birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı un

Şerbeti için:

4 su bardağı şeker
4 su bardağı su
Çeyrek limonun suyu


Önce şerbeti hazırlıyoruz. Şeker ve suyu 5-10 dakika kaynatıp limonu sıkıyoruz

Yumuşak margarine diğer malzemeleri ekleyerek yumuşak bir hamur yoğuruyoruz
Ceviz büyüklüğünde yuvarlayarak tepsiye diziyoruz
Üzerine yumurta sarısı sürüyoruz
180 derece önceden ısınmış fırında pişiriyoruz
Fırından çıkarınca soğuk şerbeti döküp başka bir tepsiyle üzerini kapatıyoruz.
Afiyet olsun.

28 Temmuz 2009 Salı

Çikolata dilimi



Bu tarifi Burçinin Denemeleri'nden uyarladım. Tarifin orjinali için Burçin'in sitesine bakabilirsiniz.
Blogumdan önce pekçok tarifini denedim aslında. Özellikle havuçlu kurabiyesini yiyenler çok beğenmişti.

200 ml krema (1 paket)
200 gr sütlü çikolata
160 gr bitter çikolata (80 gr x 2)
400 gr kadar kakaolu kek

Çikolataları ince kıyıp keki ufalıyoruz
Kremayı kaynama noktasına gelene dek ısıtıyoruz
Isınmış kremayı çikolatanın üzerine döküp çikolata eriyene dek karıştırıyoruz
Ufalanmış keki ilave edip tekrar karıştırıyoruz
(İçine kuru üzüm, ceviz, fındık, fıstık konulabilir)
Karışımı folyoya döküp silindir şekli veriyoruz
Folyo ile sardığımız tatlıyı birkaç saat buzlukta dondurup dilimleyerek servis yapıyoruz.

Afiyet olsun.

15 Temmuz 2009 Çarşamba

Sütlaç



İlk sütlaç yapışım. Biraz sulu oldu pirinç unu ve nişastayı suda çözüp ekledim durumu kurtardım. Son hali çok lezzetliydi. Nişasta koyulmuyor sütlaca galiba pirinç unu duymuştum ama ben ne koyduysam yazdım. Yeniden deneyeceğim belkide hep bu tarifle gitmeli kıvamı güzeldi gerçekten.

1 lt süt
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su
1 çay bardağı pirinç
2 tatlı kaşığı pirinç unu
1 tatlı kaşığı nişasta (buğday veya mısır)
1 paket vanilya

Pirinci 1,5 su bardağı suyla haşlıyoruz. Sütü, şekeri ve vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz. Ben bu aşamada küçük bir kasede az suyla 2 tatlı kaşığı pirinç unu ve 1 tatlı kaşığı nişastayı karıştırıp sütlaca ilave ettim. 5 dakika daha kaynattım. Zaten soğuyana kadar biraz daha koyulaştı.

15 Haziran 2009 Pazartesi

Etimek tatlısı



Malzemeler:

1 paket tuzsuz etimek
2 bardak şeker
2 bardak su
1 lt süt
2 yemek kaşığı margarin
2 kahve fincanı un
1 kahve fincanı buğday veya mısır nişastası
10 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
Üzeri için hazır çikolata sosu

Yapılışı:

2 pardak şekeri kahverengi olana dek eritiyoruz
2 bardak kaynar suyu dikkatlice şekerin üzerine boşaltıp şeker eriyene kadar karıştırarak kaynatıyoruz
Borcama dizdiğimiz etimeklerin üzerine şekerli suyu gezdiriyoruz
2 yemek kaşığı margarini eritip un ve nişastayı biraz kavuruyoruz
1 litre sütü ekleyip karıştırarak kaynatıyoruz
Muhallebi koyulaşınca vanilyayı ekleyip mikserler 15 dakika çırpıyoruz
Muhalebiyi etimeklerin üzerine döküyoruz
Çikolata sosunu paketteki tarife göre hazırlayıp muhalebinin üzerine döküyoruz.
istediğimiz gibi süsleyip,buzdolabında soğutuyoruz.

Bunlar da var

Blog Widget by LinkWithin