Viser opslag med etiketten travlhed. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten travlhed. Vis alle opslag

søndag den 6. september 2020

Denne tid på året


Underligt at vi nu skriver efterår.
Her mod nord har vi været meget "heldige" med vejret.
Der har været sol og varmt. Lige efter min næse.
Men haven trænger meget til vand.
Den er gået ind i efteråret og mange blade og blomster er faldet.



Faktisk hader jeg efterår.
Regn og rusk er slet ikke mig.
Vi har indtil videre været forskånet for det vejr.
Er spændt på at være ude i efterårsvejret 8 timer om dagen.

Græskar er for mig efterår.
Sommerblomsterne fjernes og græskarene pynter op.
Jeg tør næsten ikke tænke på, at næste op pyntning er julen!



Fonderie de glace bliver altid pyntet op først.
Jeg har fundet det fedeste sted med billige smukke græskar.
Så i år går vi ikke ned på dem.



Mine hostaer er helt vanvittige.
De bliver så kæmpe store. Selv dem i krukker, som her.
Elsker denne regnvandsopsamler.
Den former en skål af bladet og samler vandet til senere brug.
Eller for insekter og sommerfugle.



Når jeg kigger sådan et billede her,  kan jeg sagtens fornemme efteråret på farverne.
Så er der mørkt når vi står op og skal på job.
I t'shirt og shorts, det er vist på lånt tid.
Men vi arbejder os til varmen kan jeg love jer.



I dag satser jeg lidt på haven.
Håber græsset kan slås efter lidt regn i går.
Det er 14 dage siden sidst, tiden har ikke været der.
Så nu må det vist være tid.
Men vi har også en høne bolig der hænger lidt i bremsen.
Hønemokkerne bor stadig her inde om natten🐓



Onsdag eftermiddag trængte der i den grad til en rengøring i Korsbæk.
Duer er ikke helt så fantastiske til rengøring og oprydning.
De sviner ret meget og kræver en hård hånd.
Beboerne fik lov at få en flyvetur,
 mens vi holdt godt øje med høgen.
Her er det Frk. Friis der kigger på de yndige pelargonier.




Der gik ikke to sekunder inden hønemokkerne
havde indtaget Korsbæk.
Bodil er stadig lille i forhold til skuden Bertha.
Men de er ret små endnu i forhold til slut resultatet.
(luk øjnene for svineriet i duehuset, det blev klaret senere)



Her er der faktisk nok at se til.
Jeg vil ønske jer alle en fortsat fantastisk weekend
Med høj sol og brede smil

Klem

Charlotte







søndag den 25. august 2019

Den dejligste morgen


Som jeg startede med i titlen på indlægget:
Det den dejligste morgen i 100 år og jeg lever....
Sidste gang jeg hørte den sætning citeret fra Gnags
var da min søster blev helbredt fra cancer.
Jeg fik en sms med disse ord efter hun havde været til samtale.
Så ordene er blevet helt specielle for mig.



Da jeg vågnede her tidligt søndag morgen efter at hele
vores by har holdt byfest.
Børnene har været hjemme for at hygge. Nu ligger huset stille hen af sovende
mennesker.



At gå lige så stille en tur i haven og 
se hvor travlt der havde været, mens vi andre festede og nogle sover.



Så tør jeg pludselig tage de ord i min mund igen



For det var virkelig en af de der morgener hvor man tænker



Det er den dejligste morgen i 100 år og jeg lever



For hvor har vi virkelig meget at være taknemlige for her i huset.
Nogle gange bliver det glemt. Men så er det jo fantastisk
at en smuk morgenstund kan minde en om det.


Smuk søndag ønskes i alle hver og en

Klem og taknemlig tanker

Charlotte



mandag den 1. januar 2018

Nytårsfortsæt



Velkommen 2018.




Her er Karls skab. Hvordan det blev til kan i se HER.




Karl har fået nyt legetøj.
En af mine store passioner er blevet det franske porcelæn, fajance eller jernporcelæn om man vil.
10 km fra hvor jeg bor ligger Boutique La France.
Så det er utrolig nemt at smutte forbi Jane.
Alt for nemt.....



Her er der altid tid til en hygge snak.
De ting hun sælger henter hun selv i Frankrig, hvor de har en gård.
Så tingene får liv når hun fortæller hvor de er købt og hvordan.
Hun er lige nu i Frankrig. Jep har sendt en bestillings liste med....



Jeg elsker detaljerne og patinaen på de gamle terriner og Jane har mange og et
smukt fransk navn for dem.
Jeg elsker når hun taler fransk. Hendes mand er fra Frankrig, så hun har lært de fedeste udtalelser.
Jeg kan ikke en skid, men nyder sproget så stort.
Hun er begyndt at skrive udtalelsen til mig. Så kan jeg øve lidt i navnene på porcelænet.



Den her er dog min yndling.
Gammelt fransk jernporcelæn. Så tung som et ondt ord og så smuk som en stjernehimmel.
Den har båret vores kalenderlys i år.
Beundret af alle og haft hæderspladsen.



Men endnu en hjerneblødning har indfundet sig her mellem jul og nytår.
Så spørg lige efter om både Kim og svigermor blev sat i sving.
For Karl skulle flyttes til et nyt sted!




Er det ikke et sigende og smukt billede.
Jeg syntes det fortæller så mange ting.
Vi er igen igang med renovering af huset.
2018 for mig skal blive året hvor alt er muligt.



Efter alt tapet er kommet af så kommer den gamle lasur frem.
Væggene er glatte som den sirligste barnehud.
Jeg er virkelig beæret over at finde frem til det.
Selv om det er et mega arbejde.



Lige som med mit skilsmisse vindue i TRAPPEOPGANGEN.
Så vil vi også her sætte et lille eftermæle.
Vi lader den håndmalet opskriften stå bag skabet og så skriver
vi en lille hilsen.

Vi skal turde tro på vores drømme og så skal de nok lykkedes.
Det har jeg lært af en fantastisk veninde, Flytte.
Som altid har sagt, tro på det, se det for dig og det lykkes.
Det her har jeg drømt om siden vi købte huset for 11 år siden.
At det så er et uheldigt tidspunkt, pyt skidt vi overlever og glædes.


Glædelig 1. nytårs dag til jer alle og husk lad drømmene leve

Klem

Charlotte