Viser opslag med etiketten taknemlig. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten taknemlig. Vis alle opslag

søndag den 25. august 2019

Den dejligste morgen


Som jeg startede med i titlen på indlægget:
Det den dejligste morgen i 100 år og jeg lever....
Sidste gang jeg hørte den sætning citeret fra Gnags
var da min søster blev helbredt fra cancer.
Jeg fik en sms med disse ord efter hun havde været til samtale.
Så ordene er blevet helt specielle for mig.



Da jeg vågnede her tidligt søndag morgen efter at hele
vores by har holdt byfest.
Børnene har været hjemme for at hygge. Nu ligger huset stille hen af sovende
mennesker.



At gå lige så stille en tur i haven og 
se hvor travlt der havde været, mens vi andre festede og nogle sover.



Så tør jeg pludselig tage de ord i min mund igen



For det var virkelig en af de der morgener hvor man tænker



Det er den dejligste morgen i 100 år og jeg lever



For hvor har vi virkelig meget at være taknemlige for her i huset.
Nogle gange bliver det glemt. Men så er det jo fantastisk
at en smuk morgenstund kan minde en om det.


Smuk søndag ønskes i alle hver og en

Klem og taknemlig tanker

Charlotte



torsdag den 16. august 2018

Min syriske rose


Da jeg havde fødselsdag tilbage i april.
Der ønskede jeg mig en syrisk rose.
En helt hvid uden aftegn. Jeg havde aldrig set en men mine forælder 
tog kampen op og fik fremskaffet en helt hvid "Chiffon"
Den er virkelig så utrolig smuk.




Den har stået hele sommeren i en krukke på verandaen.
Fordi vi jo skulle vandskurer huset.
Men nu skal den have lov at komme i jorden på den kongelige balkon.
Alias den nye terrasse. 



Der har været et hav af blomster.
Det er der fortsat.
Jeg vil tro der er over 50 knopper der venter på at springe ud endnu.
Tænk hvordan den vil udvikle sig.
Syntes faktisk meget begrænses i krukker.
Jeg er bedst til at styre tingene i den bare jord. 




Når man kigger ud fra køkkenet
 så kan man kun blive glad af at se det hvide blomster flor i solnedgangen.

En skøn dag ønskes i alle

Knus

Charlotte


tirsdag den 29. maj 2018

Rosen Olivia Vandt


I år blev det Olivia der vandt.
Olivia er navnet på rosen der først sprang ud her i haven.
Sikke en duft og sikke et syn.
Helt specielt når den første rose åbner sig.
Så skydes rosen sæsonen igang. 



David Austin Olivia fik jeg sidste år.
Linda Rosenfe sagde at det var en rigtig Charlotte rose.
Så to stk. til haven,  kom hun med fra Jas roser.



Linda har været min kæmpe store inspirator og 
derfor skulle det lyserøde bed
opkaldes efter hendes blog.



Selv om det var sidste år jeg lavede bedet.
Så er det vildt hvordan det allerede lukker sig.
Her kan i se INDLÆGGET.
Og ja det er udvidet x tre.



Der er stillet vand op til både fugle og insekter.
For hold nu op et smukt vejr vi har haft de sidste tre uger.
Jeg klager på ingen måde.
Jeg stor nyder det.



Alt er lykkedes i det bed lige på nær lupiner.
De vil bare ikke. Fik en masse frø af Lilje. Men kun en meget spinkel spirer er kommet.
Jeg dur bare ikke til Lupiner og er ellers helt vilde med dem.
Men min dobbelte hængepetunia som den glade gartner Leif selv laver.
Den har jeg hvert år og den er så taknemlige og smuk.



Fra nu af og til ind i efteråret, 
kan jeg lave alle mine dejlige buketter til huset.
Den første buket fra haven er med vinderen Olivia.

Fantastisk dag til jer alle
Klem

Charlotte


P.s
Nu vil jeg ud at gøde roserne for vi får regn i nat

tirsdag den 9. januar 2018

Fantastiske gaver


Selv om vi er over julen. Så er det vist stadig tilladt at vise
helt fantastiske gaver som posten har afleveret her på adressen.
Gaver og julekort som virkelig varmer og gør en forskel.



Denne smukke gave modtog jeg fra Norge.
Anne som er blevet min blog veninde og selv har bloggen Garden and Angels
har sendt de smukkest strikkede luffer. De er så yndige og så fantastisk varme.
De er så smukt lavet, Anne er så fantastisk til håndarbejde og strikker en del.
Tak min ven💜



Så kommer posten igen og denne gang er det de mest fantastiske futter.
I den fedeste tykke bløde garn. Med den sødeste blomst.
Er helt forelsket.
Her har Trine været på spil.




AA er blevet model. Det så helt åndsvagt ud jeg tog dem oppe fra, når jeg har dem på.
Her fra kan man nemlig se den smukke pasform.
Hvis der er nogen som kan hækle så er det Trine. Hun er fantastisk dygtig.
Trine er på instagram. Her ligges dagligt nyt op og hun har også en blog.
Tak for dig Trine og glæder mig til vores fremtidige samarbejde💜




Så kom posten igen forbi.
I en måned hvor alt bare var lidt svært og hårdt for os. Blev der virkelig sendt varme tanker.
Lilje som er den mest formidable pige til at sy, sende min helt egen vimpel.
Villa Fryds egen vimpel.
Er den ikke fantastisk bedårende og så meget mig.
Ville ønske at du havde din egen blog Lilje. For du er virkelig kreativ.




Men også et træ hjerte med det sødest digt fandt vejen til mig.
Tusind mange tak søde dig, Lilje💜




Så kom den yndigste hvide dåse.
Så smuk og så dekorativ. Lige min stil.
Hvem var nu på spil......
Det var Frk. Hall
Prøv lige at se den lille hilsen der er der på.




Inden i dåsen var der de smukkeste hæklede grydelapper med flæser.
Jeg ved hvor meget Lone døjer med sine hænder og alligevel har hun trodset
smerterne og lavet de skønneste, flotteste og yndigste grydelapper til mig.
Tusind tak skønne ven. Du ved præcis hvad jeg elsker💜




Den sidste gave jeg vil vise jer i dag er fra min skønne veninde Karen Marie.
De smukkeste, yndigste og flotteste bøjler.
Jeg er i den grad sat til af forelskelse.
Karen Marie du er så dygtig og så sirlig i dit håndarbejde.
Jeg elsker alt du har lavet til mig.
Tusind tak skønne ven💜




Jeg har fået så mange fede gaver altså. Er så beæret over så søde i har været.
Fælles for alle gaverne er, det er håndarbejde på højeste plan.
Noget jeg ikke selv kan fremstille. Det er så fantastisk at modtage altså.
Tak for alle de varme og flotte julekort der også er blevet tilsendt.
Jeg elsker det helt vildt, elsker jo julekort.
Ved der desværre er en del af mine der ikke er nået frem i år......
Tak for i er så fantastiske og så varme.

Smuk dag til jer alle
Knus og klem

Charlotte

P.s

Som lovet i et andet indlæg så skal jeg nok fortælle hvad den vildeste gave er!
Jeg har fået et start nr. til at løbe halvmaraton 17. juni!
Jeg startede altså først den 7. oktober med mit første løb på 5 kilometer. Så er ret nervøs!
Men gennemføre det skal jeg nok om så jeg skal kravle over målstregen.
Så er i ved Limfjordstunnelen den dag, så ønsker jeg stor hep!












tirsdag den 26. september 2017

En gave fra Lilje


Sådan en rigtig nordjysk træls regnvejrs dag.
Som bare føles våd og grå.
Sådan som det meste af sommeren har været.
Kan med en fantastisk overraskelse hurtigt vende om på humør og taknemlighed.
I posten var der pakke til mig.



I forsommeren havde jeg spurgt om der var nogle der havde hvide og
lyserøde Lupiner i haven.
For jeg vil så frygtelig gerne have frø.
Af stor taknemlighed har jeg modtaget en del frø fra mange af jer
hen over sommeren.
Men der var en pakke som var ekstra stor.



Jeg tænkte.
Det er vildt der kan være så meget frø.
Men Lilje har sendt mig en broderet dug.
Med det franske digt af roser er røde.
Broderet i den sarteste lyserøde farve.



Er det ikke bare smukt.
Ja jeg var målløs.
Så smuk en tanke.



I den anden ende af dugen er min krone og navn.
Jeg er virkelig betaget.
Uha hvor ville jeg gerne lære de teknikker.
Lilje du er så dygtig.




Men ikke nok med frø og dug.
Lilje havde også sendt mig en royal frøpose.
Jammen det er jo helt vildt altså.
Prøv lige at se detaljerne.
Her i kommer jeres forskellige frø.
Tusind tak for al den frø i har sendt mig.



Er virkelig så taknemlig over de smukke gaver.
Her på billedet er  min smukke Cafe au lait en knold fra Casa rosen sat i maj. 
Frøene i de fine papirsposer er fra Mit lille gods.
Tusind tak Lilje, for de smukke gaver, hvor er du bare sød, dygtig og betænksom.


En helt igennem fantastisk dag til jer alle.

Knus

Charlotte




Bliver lige nød til at vise jer den her Dahlia også.
Jeg kan ikke fordrage gult. Har skrevet og fortalt så meget om det.
Men denne sarte rosa blomst med gul midte og helt bordeaux løv.
Den har jeg i min have og jeg stor elsker den.
Den er så fræk og så tilpas kikset at det lige er mig.

💮