Viser opslag med etiketten rustikke. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten rustikke. Vis alle opslag

søndag den 4. december 2016

4. december, brunkager


4. december og advent.
Så er der gang i hyggeriet rundt omkring i de små hjem.
For at få det til at dufte helt af jul, så skal der også dufte af småkager.
I dag vi jeg vise jer en formidabel opskrift på rustikke brunkager.






Prøv lige at se nogle fantastiske farver.
Min søster har været så sød at sende mig friske krydderier.
I Torvehallerne kan man købe et vel af gode sager. Så det er
dejligt at have hende som sendebud.
Nogle af dem har jeg selv malet, da de var hele.
Jeg kan lige frem dufte krydderierne ud fra billedet.



Når det hele er æltet godt sammen og kommes i en form.
Så ser det så smukt og blankt ud.



Her har den overdækket dej trukket et døgn i stuetemperatur.
Jeg har skåret firekantet pølser ud af den.



Så er de klar til bagning.
Jeg kan love jer for at juleduften vil indfinde sig.






Det her er simpelthen den bedste brunkage som findes.
Der er både bid og smag at komme efter.
Jeg laver aldrig andre end denne.
Nok også fordi den er så nem. Lige til at skære ud.
Hvis børnene sætter denne småkage med et glas mælk på kaminen,
så lover jeg at julemanden giver ekstra skønne gaver.

Rigtig fantastisk 4. december og god 2. søndag i advent

Charlotte