Viser opslag med etiketten regn. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten regn. Vis alle opslag

fredag den 15. marts 2019

Vejret......


Vejret er jo næsten ikke vær at skrive om.
Men gør det nu alligevel.
For vi er så heldig her i Nordjylland, at alle fire årstiden kan opleves på et døgn. 
🙈🙈🙈



I forrige uge begyndte jeg at male på træ til en ny pergola.
Jeg har 4 meget store og kraftige klematis.
Lige meget hvad vi køber holder det ikke til deres vækst.
Så nu skal der laves en hjemmebygget.



Hullerne er gravet.
Det er indgangen til Frk. Pots have, som vi er ved at lave om.
Stenene jeg har støbt i beton for en del år siden holder heldigvis stadig.



Ja jeg begyndte endda at pynte et lille lyserødt hjørne.
Frk. Pots elsker jo lyserød.
Det her er en lyserød pil.
Vi kalder det små misser her i huset.




Det er altså dejligt når vi igen kan sætte blomster ud.





Blomster må man aldrig gå ned på.




Men da jeg så stod op næste morgen hvor pergolaen skulle op.
Var der store isflager på træet.
Min lyserøde forglem mig ej måtte desværre lade livet i frosten.



Så har der ellers regnet siden.
Intet i haven er rørt.
Har hørt at marts slår alle regn rekorder.
Jeg blev inspireret til lidt rødgrød med fløde.
En paraply kan vi alle jo bruge lige nu!


Smuk weekend ønskes i alle

Klemmer

Charlotte


lørdag den 24. juni 2017

Så sker der noget....


Så sker der noget selv her mod nord.
Trods masser af regn og stormende blæst.
Så lever Pæonerne her.
Er der noget jeg elsker er det Pæoner og den helt vidunderlige duft.



Jeg kan ikke engang huske hvornår disse blev sat.
Men de giver vanvittige blomster hvert år.
Det er virkelig en blomst man kan regne med, selv 
når fingerne ikke er grønne og vejret er som i Danmark.



De står sammen med en af mine andre yndlings blomster
Klatterhortensiaen.
Den hjælper mig med at kamuflere vores frygtelige grimme sten på huset. 







Et kig ind til forhaven.
Som faktisk er et blank lærred endnu.
Jeg skal også til at have gjort noget ved stedet.
Men er aldrig i den del af haven. Så den bliver forsømt må man sige.
Moster Grethe er også ankommet igen i år.
I år bliver der spillet en hel del i haven.
Hun havde været på Hjallerup Marked i år.
Der købte hun paraplyer til alle damerne.
De skal sættes på hovedet og så giver de læ for regnen mens armene er fri.
Der er et leben og grinen hver aften.
Sjovest er det at stå på 1. sal og se damerne løbe rundt med de farvestrålende paraplyer på hovedet.
De forstår at more sig..... selv i regn!




En buket af smukhed er taget inden for i læ for regnen.
De dufter i hele huset og lige netop pæoner
dem nænner jeg at plukke ind hvert år.
Men tror også der er nok til både haven og os.



Selv om de alle er hvide.
Så er det forskellige arter.
Den ene mere smuk end den anden.





Jeg håber i alle vil nyde midsommeren.
Underligt at der nu er sommerferie og vejret stadig tangere forår.
Nu må det vejr altså snart arte sig!
Magter ikke at se på flere paraplyer eller rådne rosenknopper. 

Masser af knus og smuk weekend

Charlotte