Viser opslag med etiketten rose. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten rose. Vis alle opslag

tirsdag den 14. maj 2019

Mit levende maleri


Maj er vist min yndlings tid i haven.
Jeg elsker at se hvordan det levende maleri forandres dag for dag.
Hvor meget vi selv kan være med til at sætte form på naturen
og hvor store drømme der kan leves her.
Summa summarum jeg elsker min have.



Så blev der Mors dag og jeg startede dagen med at 
liste ud af døren og lade alle drenge sove.
For Ida-Katrine skulle deltage i Aalborg Halv maraton.
Jeg elsker at heppe og i år deltog jeg ikke selv.
Så flag og opråb blev pakket i bilen.
Det gik over al forventning med løbe prinsessen og så
gik turen op til mor med den yndigste krukke rose med den lækkerste duft.



Da jeg kom til mine forældres vej måtte jeg stoppe bilen.
Jeg måtte indånde duften og skue det smukke billede.
Her har jeg som barn i alt slags vejr cyklet vejen tynd.
lige her ser det så smukt og idyllerisk ud.
Men tro mig om vinteren i mørke var jeg rædselsslagen.
Den lange vej ned af alleen var skræmmende.
2 km uden lys og lygter.
Den dag i dag er jeg mørkeræd og ser aldrig gysere.
(Læs jeg hørte og så alt bag træerne)



Når man bor på landet så er der altid meget at se på.
Jeg elsker at være på have vandring.
Min far har en kæmpe køkkenhave og min mor en prydhave.
De har skov og sø og så har de alle slags dyr.
Ja det lyder lidt som zoologisk have hos dem.
Lige nu har mor 33 kaninunger.
Jeg er meget i overvejelse om jeg skal hoppe på den vogn.
Fakta er nok at jeg skulle bo på landet......



I min egen have springer alt ud.
Min mor har valgt en perlebusk til mig.
Hun syntes den ville passe lige til mig og min have.
Den står i både perle og blomst lige nu.



Mine tulipaner eksplodere og jeg er da så
meget i tvivl.....
Jeg har aldrig sat gule, lyserøde og røde tulipaner!!!!
Nogen må lave en joke med mig.
Eller løgene er forbyttet ved grossisten.



Men papegøjerne har jeg sat.



Se lige denne.
Har en hel krukke af denne skønhed.
Men kan ikke huske jeg har sat dem.
Men den er gude smuk og takker mig selv for det.
Sådan en Cafe au Lait farve.
Så nu glæder jeg mig endnu mere til Dahlia tiden.



Mine dobbelte Akeleje er også i blomst. De er bedårende.



Mine blomster frø kommer fantastisk.
Jeg må have sået på et godt tidspunk for det hele mylder op nu.



Jeg har valgt at nu er det forår og frosten helt slut.
De fleste krukker er plantet til og jeg nyder så meget haven.
Har i det på samme måde. Er haven jeres frirum?
Her hvor alle "regler og fornuft" ligges på hylden.
Her er bare tilladt at skabe og være anderledes.


Klem og skøn dag der ude

Charlotte


torsdag den 16. august 2018

Min syriske rose


Da jeg havde fødselsdag tilbage i april.
Der ønskede jeg mig en syrisk rose.
En helt hvid uden aftegn. Jeg havde aldrig set en men mine forælder 
tog kampen op og fik fremskaffet en helt hvid "Chiffon"
Den er virkelig så utrolig smuk.




Den har stået hele sommeren i en krukke på verandaen.
Fordi vi jo skulle vandskurer huset.
Men nu skal den have lov at komme i jorden på den kongelige balkon.
Alias den nye terrasse. 



Der har været et hav af blomster.
Det er der fortsat.
Jeg vil tro der er over 50 knopper der venter på at springe ud endnu.
Tænk hvordan den vil udvikle sig.
Syntes faktisk meget begrænses i krukker.
Jeg er bedst til at styre tingene i den bare jord. 




Når man kigger ud fra køkkenet
 så kan man kun blive glad af at se det hvide blomster flor i solnedgangen.

En skøn dag ønskes i alle

Knus

Charlotte


tirsdag den 19. juni 2018

Ej øv også........


Som jeg før har fortalt jer så er jeg ret vild med gamle terriner.
I kan se indlægget her.



Jeg kan ikke få for mange af dem og samlingen er ikke ret stor endnu.
De er alle købt hos Jane.



Endelig fandt jeg en der virkelig var patineret 
på den smukkeste måde.
Den har Jane haft med hjem fra en af sine mange ture.



Her er det sjældent at uheldet er ude.......
Men når det så er, så gør vi det også korrekt!
Ja jeg var ulykkelig!



Men i dag står den atter og pryder.
En god vandfast lim og det lykkedes at samle hele terrinen.
Her i det fineste selskab med den bedårende rose
Koco Logo.
Se lige et farvematch.

Fantastisk dag til jer alle
Knus

Charlotte




torsdag den 6. juli 2017

White Nights


Se lige en skønhed White Nights.
Aldrig har den stået så flot som i år.
Her er det at Linda og gødning kommer ind i billedet.
For som hun siger. Giver man ikke roserne mad så levere de ikke.
Det er først år nogensinde jeg har prøvet at gøde.
Sådan bliver det bestem også fremover.



I min simple tønde vokser denne skønhed sammen med Pletter i luften.
Det har begge dele gjort de sidste 4 år.
Jeg stoppede med at tælle da jeg nåede til 37 store knopper i rosen.
Det har jeg aldrig oplevet før.



Jeg er virkelig imponeret og taknemlig for den viden Linda har givet mig om roser.
Det bliver overholdt til punkt og prikke.
Specielt når man kan se resultatet.






Jeg har fået et nyt lille træ.
Det hedder Lykketræ.
Da Lone og jeg var til havemarked i Aalborg købte vi sådan et.
Hvem har ikke behov for lykke!
Når det har afblomstret skal man knække de visne blomster af
så vil den blomstre igen så længe der er dejligt vejr. Fik vi fortalt.



Mine elskede Petunia har det ikke for godt.
De er ikke glade for alt det regn som kommer.
Jeg har klippet ned og af.
De har nået langt over de første ruder i vinduerne. Men lige nu tror
jeg bare de kæmper for overlevelse.
Men så er det jo godt der stadig er et par sommermåneder at tage af.
Så vejret kan blive bedre!

En fantastisk dag vil jeg ønske til jer alle.
Tak til Rosenfeen  for stor viden og smukhed om haven

Knus

Charlotte