Viser opslag med etiketten pindgris. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten pindgris. Vis alle opslag

mandag den 4. november 2019

Dyr i haven


Jeg har før skrevet om, at jeg elsker den levende have.
Lige nu skal vi tænke ekstra godt på fuglene.
Vi har jo haft de første nætter med frost.
Vil vi blive ved at have dem i haven.
Nyde deres smukke skikkelser og fuglefløjt.
Så må vi gøre noget godt for dem.



Jeg lægger altid fuglekugler ud.
Hader det grønne net så køber bollerne uden.
Her har jeg taget en lysestage holder og kommet dem i.
Man har tit noget anvendeligt.
Det man kan købe er efter min smag ikke altid så smukt.
Lige på nær denne skønne royale Fastfood holder til æbler og fedt.




Ved Hammershus er der også tænkt på fuglene.
Jeg laver ofte selv fugle mad og det kan i se HER.




Fuglene elsker det her sted i haven.
Her ved de at der altid serveres buffet.
Vi har det bedste udsyn for det er ved den nye store dobbeltdør.



Når jeg står op om morgenen og ruller gardinet op.
Så er det her noget af min udsigt.
Elsker at se fuglene hoppe rundt på pavillonen.



Men vi har ikke kun fugle.
For denne lille pindgris kommer hver dag og rydder op på fuglenes spild.
Han er ikke større end en knytnæve.
Jeg fodrer ham godt for nu skal han snart i dvale.



Man fornemmer tydeligt at vinteren er over os.
Både i vind og farve.



Elsker at have liv i haven, selv om vinteren.
Så det er nu jeg skal holde på dyrene. For ellers
smutter de bare over til naboen. Der også er god ved fuglene.

Den bedste dag ønskes i alle
Klem

Charlotte


tirsdag den 1. august 2017

Frk. Pots og Aage


En aften hvor Frk. Pots gik i haven og pudselede om hendes kære blomster, med de smukke hvide handsker, en kurv over armen og hendes bedårende sommer hat.
Lige som hun plejer at gøre hver aften.
Ja præcis sådan en aften tur hun tager hele sommeren igennem.
Så hørte hun pludselig en underlig prustende lyd på den anden side af plankeværket.
Som om nogle forgæves forsøgte at komme ind gennem det ugennemtrængelig træ hegn.
Til sin forbavselse og store lykke så hun to pindgrise.
Et dyr hun gennem hele livet har holdt af og har ønsket at have i sin eventyrlige have.



Med hendes spæde fine stemme og tyske dialekt  fik hun råbt damerne op.
Moster Grethe var ikke sen til at hoppe på cyklen.
På med både gummistøvler og tykke handsker. 
For marken hvor dyrene var spottet, er et hav af brændenælder og den føre
direkte ud til byens mest trafikerede vej. 
Forsigtig og med nænsom hånd blev de to pindgrise løftet over hegnet.
Frk. Pots stod med de fine hvide silke handsker og modtog Betty og Aage.
Fra første færd kan man se Aage er noget ganske særligt.
Han lukker øjnene og spiller død. For når de er lukket bliver han usynlig og al fare er væk.




Som dagene går i haven tør Aage langsom op.
Hver aften kommer han hen til Frk. Pots dør og tikker om mad.
Hun har handlet ind. Det fineste kattemad og friske vand venter ham hver dag.



Betty ses ikke så meget i haven og Frk. Pots ved ikke om hun stadig er her.
Men Aage han løber ingen steder. Han har fundet ud af hvor der er hjerte rum.




Det er et syn for guder når Frk. Pots og Aage har sine aften hygge stunder.
De har en fælles forståelse for hinanden og nyder bare stilheden.




Aage har egen bolig.
Et pindsvine hus der har stået tomt i 3 år. Gemt under buske og blade.
Ikke rørt af menneske hænder siden det blev sat op.
Frk. Pots har enormt svært ved at lade det stå.
Hun vil gerne have restaureret det. Men Aage er flyttet ind.
Så hun må hellere holde fingerne væk og ikke komme for tæt på.




For mig er det vidunderligt at se en kemi de to har sammen.
Hver aften ved 21 tiden kommer han hen og får sin håndmad.
Frk. Pots har smidt handskerne for her skal alt være en helt naturligt berørelse.




Jeg har sågar filmet Aage og  Frk. Pots.
Så kan I se beviset på hvordan der hygges hos den dejlige pensioneret skolelærerinde.
Det er i sandhed som et eventyr. Men her hos Frk. Pots er alt muligt.

Den bedste tirsdag til jer alle

Charlotte