Viser opslag med etiketten pergola. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten pergola. Vis alle opslag

fredag den 26. april 2019

Frk. Pots Have


Som jeg fortalte i sidste indlæg. Så har Frk. Pots
masser af nye tiltag i sin have.
Nu har hun fået rejst en mindetavle af sin far
Og i påsken knoklede vi med at lave hendes indgangs portal færdig.



Vi han nu byde velkommen til Frk. Pots Have.
Ja eller selve pergolaen. For haven roder stadig en del.
Pergolaen er bygget til de 4 klematis der står ved hver stolpe.
De vil lukke hele indgangen til og det vil blive en hule
man skal igennem for at komme til en eventyrlig verden 
fyldt at Frk Pots inderste ønsker.



Skiltet er lavet ud af en gammel ende fra en hestevogn.
Bogstaverne er  kobber fra gamle gravstene.
Lidt vind og skæve og i forskellige størrelser.
De er købt hos en jernhandler.
Langt billigere end alle de markeder jeg har set bogstaverne på.
Der er virkelig gået sport i det for de står til 15-20 kr. stykket.
Det er jo lige før det er hvad man giver for dem alle hos jernhandleren.



På enden af stolperne har jeg støbt beton kugler.
Fyldt med stjerne. 
Den når jo nærmest til himmelen den her pergola...



På toppen er der lagt rivenet.
Så de smukke klematis kan lukke den helt.
Med tiden kommer der også en overraskelse ned i midten.
Men det har vi ikke lige nået endnu.



Frk. Pots er lykkelig.
Endelig sker der noget af det hun længe har ønsket.
Hun er en meget beskeden dame.
Så når hun endelig får krænget sine ønsker ud.
Så gør jeg alt hvad der står i min magt for at opfylde dem.
Tro mig der kommer meget mere.

Vil lige sige at jer der følger mig på instagram har jo set
hvordan der er blevet knoklet i påsken på haven.
Hop ind og følg mig der. Ligger hver dag foto op af min dag.

Den bedste weekend ønske i alle

Knusssss

Charlotte


fredag den 15. marts 2019

Vejret......


Vejret er jo næsten ikke vær at skrive om.
Men gør det nu alligevel.
For vi er så heldig her i Nordjylland, at alle fire årstiden kan opleves på et døgn. 
🙈🙈🙈



I forrige uge begyndte jeg at male på træ til en ny pergola.
Jeg har 4 meget store og kraftige klematis.
Lige meget hvad vi køber holder det ikke til deres vækst.
Så nu skal der laves en hjemmebygget.



Hullerne er gravet.
Det er indgangen til Frk. Pots have, som vi er ved at lave om.
Stenene jeg har støbt i beton for en del år siden holder heldigvis stadig.



Ja jeg begyndte endda at pynte et lille lyserødt hjørne.
Frk. Pots elsker jo lyserød.
Det her er en lyserød pil.
Vi kalder det små misser her i huset.




Det er altså dejligt når vi igen kan sætte blomster ud.





Blomster må man aldrig gå ned på.




Men da jeg så stod op næste morgen hvor pergolaen skulle op.
Var der store isflager på træet.
Min lyserøde forglem mig ej måtte desværre lade livet i frosten.



Så har der ellers regnet siden.
Intet i haven er rørt.
Har hørt at marts slår alle regn rekorder.
Jeg blev inspireret til lidt rødgrød med fløde.
En paraply kan vi alle jo bruge lige nu!


Smuk weekend ønskes i alle

Klemmer

Charlotte