Viser opslag med etiketten pauline. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten pauline. Vis alle opslag

søndag den 15. september 2019

En levende have


Endnu en buste er rejst i haven.
Nr. 3 i rækken.
Denne gang er det af Pauline.
Jeg elsker mine damer i haven. De giver så meget glæde,
så meget inspiration og så meget liv.
Jeg var slet ikke i tvivl. Pauline skulle stå ved det nye hjørne.
Kan i huske hende med kagerne ellers kan i læse om Pauline her.



Jeg har besluttet at min have skal være levende.
Sådan rigtig levende!
Fyldt med fortællinger, rum og skønne spots.
Men også smukke dyr, der skal være en del af vores hverdag.

Frk. Pots og Linus Pots  får nu selskab af Pauline med det smukkeste
jordbær hår og knold i nakken.
Vores have er konstant under forandring og nye ideer opstå.
Vil sige der udføres en del, ikke alt bliver på papiret.
Men tiden mangler totalt!



På instagram fortæller jeg dagligt små hverdags historier,
i form af billeder.
Nogle gange snyder jeg jer, mine blog læsere for skønne billeder.



Det er altså bare så utrolig nemt lige at smide et foto ind på den insta platform.



Der fortælles ikke så meget som her på bloggen.
Bloggen elsker jeg for den er dyb og uddybende.
Men jeg har ikke altid tiden til at nå de indlæg.
Har så mange ting der skal udføres og passes i dagligdagen.
Så derfor poster jeg flere billeder på insta end bloggen. Men til gengæld
skriver jeg dybere og uddybende her.
Så håber det hele vejer op.



Denne skønne klokke må i ikke snydes for,
den hænger på væggen bag min stol i spisestuen.
Den er virkelig så fantastisk.
Alle der kommer i huset er henne og trykke på klokken.
Den er majestætisk.



Her får i lige et lille kig på min instagram side.
I kan altid følge min side HER.


Den bedste dag håber jeg for jer alle
Lad os få ønsket om en smuk efterårsdag opfyldt og komme ud

Charlotte


onsdag den 14. december 2016

14. December, Jule køkkenet


Tænk engang 14. december. 10 dage til juleaften.
Hvert år siger jeg altid. Jeg når aldrig det jeg gerne vil.......
Men i år kan der sættes flueben ved kagerne.
Her i huset er der nemlig masser af liv, masser af hjælp og en masse fornemme gæster.



Hele huset emmer og dufter af jul.
Mit køkken er indtaget af intet mindre end Pauline og hendes kage udsalg.
Hun har så travlt i konditoriet. Så i år har hun besluttet at der skal være kage udsalg.
Alle veninderne hjælper til. De har en fast turnus vagtplan.
Så jeg kan love jer for her er liv og glade dage.
Det mylder ind med kunder og damerne kan i den grad snakke et øre af dem
inden de går ud af døren igen.
Karl er blevet bydreng. Han fragter den ene kage op efter den anden.



Kunderne og specielt børnene står med næserne trykket flad mod ruden.
De er meget interesseret i de fine kager.
Men Pauline ved også lige præcis hvad der kan friste de små øjne.
Hun er en ørn til at dekorere et butiks vindue og helt fantastisk med sit bagværk.
Hendes absolut yndlings ting er det lille franske flueskab på øverste hylde.
Fragtet hjem på speciel order til Pauline fra Living by Langeland.
Her i opbevares de mest dyrbare kager. Er i heldige bliver de vist næste år.
Men det kræver overtalelse for Pauline værner om de kager.







En meget speciel appelsin som Pauline får importeret direkte fra Frankrig.
Et hemmeligt sted i landet dyrker de denne sjældne frugt.
Der udvindes kun få om året og med kurer bliver den fragtet til konditoriet.
Paulines skolekammerat Katja har introduceret hende for denne fantastiske
sjældenhed. Så det er ikke så sær at de to har et helt specielt bånd.
Det er nemlig Katja der sørger for at frugten lander i sikkerhed sidst i november
i konditoriet. For ingen jul uden denne sarte skønhed.


Over alt er der gang i fremstilling af de skønneste kager.
Pauline elsker julen og Frk. Pots er ekstra sirlig med at indpakke de små kager
i specielfremstillede poser. Enten er der trykt på dem eller også afsluttes
posen med en fin vaniljekrans. Intet er overladt til tilfældighederne.
Det er en sand fornøjelse at opleve damernes arregemente.



















Selv den gamle kakkel er taget i brug.
Her serveres der æbleskiver til børnene.
På gammeldags maner vender Moster Grethe den ene skive efter den anden.
Det er noget hun har været dygtig til hele sit liv.
Som den næst ældste ud af en stor søskende flok var det hendes opgave til jul.
I midten er der selvfølgelig et lille stykke æbletern der har lagt 
i vanilje lage.
Ja sandt at sige er der kø fra dørene åbnes til de lukker igen til aften.
Et sandt tilløbs stykke.









Nu kommer Pauline jo fra Frankrig og der benyttes der mandler i 
de fleste fornemme kager.
Så mandelkværnen er rødglødende. 
Er spændt på om den holder sæsonen ud!
Madame La Ferralis er en mester i at male dem til mel.



Her bliver kagerne vejet. For de sælges til priser af 100 g.







Denne helt specielle julesmåkage er Paulines varetegn.
Den sælges i stakkevis.
Det smukke mønster gør at de smager langt bedre end forventet.
Man kan virkelig smage mønsteret.







Den her jul har været en overdådig fornøjelse.
At se alle damerne og Karl i hyggeligt samvær og i et fælles projekt.
De er i den grad enige om at dette skal blive en fast tradition.
Efter fyraften mødes de alle i konditoriet.
Så støder Marie til. Hun har nemlig nok at se til.
For vi skal jo alle have juleduge og det fineste stads tøj gjort klar.
De har virkelig et venskab og er indbegrebet af højtiden.
Næste kærlighed og hjerte varme.
Vi priser os alle lykkelige over de har valgt os som lods ejere.

En helt igennem fantastisk dag til jer alle hver og en

Juleknus
❤💝❤

Charlotte


P.s
The White Cottage
har sat misteltenen fra mit jule logo i produktion.
I kan kontakte Sisse HER.
Gæt hvad mine vinduer skal være fyldt med næste år!


Her ses Sisses smukke stencil. 

mandag den 12. december 2016

12. December, Paulines jule konditori


Så blev der 12. december og her i huset har vi fødselsdags fest.
Hele dagen skal nydes og der skal fejres og hygges.
Men ikke nok med vi fester indendørs for der er også fest i Paulines Julekonditori.
Hun har slået dørene op for en famøs oplevelse
og byder gæsterne velkommen med en varm hvid gløgg.



Hun har sat alle sejl ind på at glæde og skabe stemning.
Man kan ikke andet når man kigger ned forbi konditoriet.
Her er julestemningen helt i top.



Her er lavet alle mulige skønne franske kager
der henleder os til juletiden.
Den bedste af dem alle er snebær petit four. 
I folkemunde også kaldet tandlægens drøm.
For skallen er hård som beton og bærret springer som en
bombe i munden på en, af saft og kraft.



Hun har både honning hjerter og kage- mænd og koner.
Der er virkelig tænkt på hver en detalje.
De gamle dåser indeholder dejlig chokolade med en duft af gran.
Jo Pauline har gjort det igen. Hun forstår om nogen at hygge om sine gæster.



Den hvide Gløgg er en opskrift hun har taget med sig fra Frankrig.
Her serveres den hele julen og da hun havde sit konditori der ned
kom folk valfarten fra nær og fjern.
For ingen jul uden Paulines gløgg.
Jeg har smagt den og må sige, man bliver forfalden.
Den smager i den grad så englene synger.
Som noget helt ekstraordinært har hun indvilliget i at oplyse
sin hemmelige opskrift. 







Pauline er en sand dyreven og er man heldig oplever man
de små dådyr gå rundt ved konditoriet.
Hun sørger godt for dem og de lider bestem ingen nød her i kulden.




Pauline er så opfindsom og her har hun fået fingerne i en senge gavl.
Boret små huller i den og kommet små pære fra en lyskæde der i.
Det lyser så smukt op omkring konditoriet.



Det er en fryd at besøge hendes konditori.
Så blev spændingen også udløst fra det hemmelige møde damerne havde.
Ja de planlagde denne overraskelse til mig.
Tænk hvor betænksomme de dejlige damer er.
At åbne et jule konditori i min have 💙




En aften inden åbningen var der et puslen ned i haven.
Pludselig ringede det på døren, efterfulgt af en sagte banken.
Ude på trappestenen stod de alle
Moster Grethe, Frk. Pots, Madame La Ferralis, Marie, Karl 
og personen med det største smil, Pauline.
Med sine bløde fremstrakte hænder førte hun mig hele vejen ned til
konditoriet. Her mødtes jeg af dette syn.



( Videoen kan desværre kun ses fra computer)


Måske var det ikke så sær at det fremkaldte en lille tåre i øjenkrogen.
Tænk at de alle havde gjort sig sådan en umage for at glæde mig.
Men bedst af alt var det at se deres udtryk da de overraskede mig
med deres hemmelighed.
Deres blikke var fyldt af varme, glæde og total hengivenhed.
Jeg er bare den heldigste lods ejer her på jorden.

Rigtig smuk og varm 12. december til jer alle

Juleknus

Charlotte