Viser opslag med etiketten potte. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten potte. Vis alle opslag

torsdag den 22. november 2018

Byg selv


Dem der kommer og besøger os ved at jeg har noget med fugle.
Jeg elsker simpelthen duer.
Men her kan en æblekage til Kim ikke gøre det.
Han syntes det er rotter med vinger.
Så det må nok blive ved de betonstøbte. 
Den her due form har Laila med bloggen Huset på bakken langt ude på landet
lavet og givet mig. Den bliver slidt op. Jeg elsker den due.




Mit indlæg YOU GOT MAIL var jo også fyldt med duer.
Der er faktisk ret mange duer i vores have.




Så da jeg skulle lave en kasse til min hvide New Dawn måtte det også blive med en due.
Ja og med et gennemsavet ben fra vores aflagte sofa.
Samt kobber roser fra en gravsten og små knopper fra et skab.
Ja og selve træet er affaldstræ fra vores spisebord.




Sidste vinter modtog jeg denne rose som barrod.
Jeg ved godt at mange hader den. Men jeg har haft en i lyserød der døde
efter 22 år og tre flytninger.
Jeg har drømt om at få en rose til at klatre op af gelænderet på trappen.
Det skulle bare være New Dawn i hvid. For har bestemt kun gode minder.




Kassen er bygget på en sådan måde at det er skallen vi ser.
Inden i er bygget endnu en isoleret kasse der fortsætter under fliserne.
Derfor er kassen ikke så høj på benene. For så kan man se det er snyd.
Syntes bare den ville blive for tung uden løftede ben.
Så nu har rosen frit spil og kan sætte lange rødder.



Jeg satses på masser af smukke hvide rose hele næste år.
Gelænderet skal helt fyldes med roser.
Nu har jeg gjort mit til at rosen ihvertfald overlever vinteren.

En sol strålende dag til jer alle
Klem

Charlotte




søndag den 9. september 2018

Har du drukket af natpotten


Her mens vi går og bygger om.
Så lægger man pludselig mærke til nogle lidt andre ting.
Man opdager også hvor meget man har samlet i årenes løb.
Jeg har "en" samlermani.
Jeg er vildt imponeret af potter.
Ikke almindelige urtepotter men gamle natpotter.



Jeg har dem i mange forskellige udformninger.
Både emalje, porcelæn, fajance og jernporcelæn.




Hvis jeg har en seng til at stå.
Så har jeg altid en potte til at stå under.
Som her i driver huset.



Eller på gæsteværelset.
Elsker den tradition fra gammel tid.



Den sidste ny potte er jeg enormt glad for.




Til min fødselsdag fik jeg den af min svigermor.
Jeg havde set den hos Boutique La France og faldt pladask for den.
Den er fra Frankrig og af jernporcelæn.
Pludselig var den bare væk i butikken. 
Men nogle måneder senere dukkede den op på mit gavebordet.





Nu kommer det sjove.
"Har du drukket af natpotten"
Nej men jeg har spist af den!
Den er fantastisk at servere en god salat i.
Jep gæsterne kigger godt nok lidt. 
Men sådan er vores hus også, lidt rundt på kareten.

Smuk søndag derude

Klem 

Charlotte