Viser opslag med etiketten man kan hvad man vil. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten man kan hvad man vil. Vis alle opslag

torsdag den 1. august 2019

Slottet blev hvidt


Det er for vildt.
Her hos Villa Fryd.
Jeg er stadig i live, men har haft arbejdstøjet på.
Sådan ender vores ferier tit. Kæmpe projekter.
Vi har i hedebølgen arbejdet dag og nat.
Stået på de højeste steder i 32 graders bagende sol.



Sidste år fik vi vandskuret huset.
Vi var ved at være godt trætte af at se på det grå.
Nu skulle det blive hvidt.
Men først skulle et nyt vindue sættes i.
Et vi selv har designet.
I gamle dage var der forskellige vinduer i husene. Det vil vi prøve.
Så som vi skifter dem ud. Bliver de forskellige.



Her ser i den ene endegavl af huset.
Der er højt.
12 meter.
Vi ligger på en skrå grund og huset på den ene side er fulde tre etager
på modsatte side kun 2 1/2.
Så det er en ordentlig kasse, at skulle igennem.



Men vi bestemt selv at male huset.
Der var ikke så mange alternativer.
Det er så ekstremt dyrt at få håndværkere til de høje opgaver.



Jeg lagde ud. For jeg har ikke højdeskræk......
Men at komme så højt op i luften og det er ens arbejdshøjde.
Føj det var grimt synes jeg. Benene rystede let.
(Foto. Ørum)



Men jeg har en vilje af stål.
Det er den der ofte får tingene til at lykkedes for mig.
Jeg giver bare ikke op. Har jeg sagt a må jeg også sige b.
Men kan godt indrømme at jeg hadede det her job.
Først vande væggen, så male den og så male træværk.
To gange....
(Foto: Ørum)



De små lave vægge er så nemme at tage. Tager ingen tid.
Her ses hurtigt resultat.



Her står jeg kl. 00.30 og pudser vinduer.
Vi kan jo aldrig komme så højt op på en stige.
Så skal der også sættes sprosser på.
Det har vi aldrig fået gjort udvendigt i gavlene.
Det pyntede så meget at få det gjort på den rigtigt måde.
(Foto : John)



Her er der aftensmads pause.
Ida- Katrine og John kom hjem for at hjælpe.
De knoklede sammen med os fra start til slut.
John er så høj så det vi ikke kunne nå tog han bare.



Sikke det bliver flot.
Over lampen og under soveværelsesvinduet skal der 
males Villa Fryd.
Men lige pt står der ned med regn og har gjort i over et døgn.



Det her er bare mit yndlingsbillede.
Kim som har højdeskræk tager anden runde og maler alt det øverste.
Det er virkelig sejt gjort.



To gange har vi været over huset, udhæng og nogle vinduer.
Nu mangler sokkelen. Men må vente på bedre vejr.
Nu hvor der regner kan vi se huset skjolder.
Måske det skulle have nogle gange mere nu det er første gang.
Men det må blive næste år. Vores arme er lange og tiden opbrugt.
Nu fik vi endelig det hvide slot og pyntningen kan påbegyndes.




Hvor er det godt vi nåede det inden regnen brød ud.
Her har Ørum fanget vores hus i uvejret.
Husk man kan hvad man vil.
Det syntes jeg Kim er et godt eksempel på.

En skøn 1. august ønskes i alle
Knus

Charlotte


P.s
Husk roserne skal gødes en sidste gang nu.


fredag den 2. februar 2018

Ny velkomst



Velkommen byder vi gæster med den nye diy forgang.
Gangen som har givet mig grå hår men også
givet mig så meget styrke at jeg har turde springe ud i et
endnu større projekt.
Men det tager vi en anden god gang.



Yes dette var så væggen jeg bankede ned en dag Kim var på job.
Så fantastiske sten der kom frem. Nogle 1/2 gange større end sten er idag.
Stenene fortæller mig en historie og jeg er jo ikke sen til at digte videre.
Men lige her hvor det gamle sybord står. 
Der har der i sin tid været et vindue.




Væggen har fået en voks der smøres på med pensel x 3, for at forhindre at puds
falder ned. Men jeg syntes ikke det er total optimalt. Det smulder stadig lidt.




Se den smukke overlægger.
En bjælke med strå for at holde mørtlen.
Den må under ingen omstændigheder gemmes væk.
Det her er historie.








Dette er et billede af den gamle gang.
Der er jo kæmpe forskel i både charme og stil.
Jeg er så glad for jeg gjorde det.



Mega max glad er jeg også for vores nye fordør.
Her måtte jeg have hjælp. Med så skævt et hus, ville døren aldrig komme 
til at virke efter hensigten. Hvis jeg selv skulle gøre det.



Nyt gulv blev lagt og malet som jeg før har vist.
Sådan noget skal i aldrig være bange for. Det er mega nemt.
Bare i har den rette stencil som Sisse kan lave.
Men hov hvad er det for en trappe der er kommet frem!



Ja altså før renoveringen havde vi bygget en falsk væg.
I væggen kørte der en skydelåge.
Bag denne låge gemte sig den gamle lukkede trappe.
Den brugte vi som et af vores skoskabe.
Men dette skab kan vi altså lave i kælderen i stedet for.



Jeg rykkede både væg og låge ned.
For gangen blev for lille og mørk.
Nu er den mere åben at træde ind i.
På trinene har jeg sat små tal. Hvordan de er lavet kan i se HER.
Det lille fuglebur er fra Annas Moster og den søde spon kurv er fra Living by Langeland.



Denne flaske er gammel og nede fra Butique La France.
Jane har fortalt at når munkene gik deres vandring. Så havde de disse flasker med.
Er det ikke vildt at tænke på.




På trappen har jeg malet et smukt citat.
"En familie som holder sammen er uovervindelig".
Det må være det statement vi lever efter her i huset.




På de nu pudsede vægge hænger den flotteste knag.
Knagen er fra Frankrig og er fra samme sted som spon kurven
Knagen bære mine brudesko.



Hvis man kigger efter så er der et mærke efter en gammel lånt kobbermønt.
Overtro siger at hvis en brud bære sådan en mønt i sin sko under festlighederne,
så vil ægteparret aldrig mangle penge.
Her har det dog ikke hjulpet, mener vi i al fald ikke. For så skulle det godt nok stå slemt til!




 Se det var eventyret om hvordan en ny forgang blev til.
Hvordan en hurtigt opstående ide kan blive til handling.
Hvordan det kreative gen kommer frem og man bare tør.
Det med at være uafhængig og selv laver arbejdet. Det elsker jeg.
Det er rigtig gør det selv vind og skævt. Prøv det!


Smuk weekend skønne jer og husk at turde
Klem

Charlotte


P.s
Jeg lovede jer Kims reaktion:
Kim glædede sig til de nøgne sten skulle pudses op.
Må sige han blev noget lang i hovedet da han fandt ud af det ikke kom til at ske.
Men i dag er han yderst tilfreds med resultatet.
Så tilfreds at han pønser på det flere steder i huset!!!