Nu kommer den skønne december tid.
Midt i mørket tændes der lys, pyntes op og glædes.
Her i huset er det anderledes end de andre år.
Når man er væk hjemmefra i de lyse timer så kan det være lidt svært at nå.
Men jeg er i gang!
Vi har fået noget fuldstændig fantastisk.
Enten er man til dem eller ej.
Men jeg elsker Cypres. Speciel denne Arizonica.
Vi har ikke bare købt den.
Det er endnu en gave fra sølvbryllupet.
Den har et helt specielt sted, at skulle pynte op.
Nemlig i første omgang i vores 3 meter høje fuglebur.
Dette er også en gave fra sølvbryllupet.
Noget jeg havde ønsket mig fuldstændig vanvittigt.
En prototype de havde i kommission for at se om de kunne sælges.
jeg ikke ved om der laves flere. For ingen ville købe buret.
Ida-Katrine havde opsnappet ønsket og givet det videre.
Så de var nogle stykker der var gået sammen om gaven.
Kim har nu lagt sten under og buret er monteret forsvarligt fast.
Prøv bare at se låsemekanismen.
Jeg elsker alt ved det bur.
Madame La Ferallis klapper i sine små hænder,
over hun har fået noget så smukt ved sin indgang.
Jeg deler hendes begejstring.
Også over at den del af haven nu tages i brug.
Buret er pyntet i natur.
Smukke lav grene, kogler og mos.
Samlet på en skøn dag med kollegaer i skoven.
Nu er jeg blot på jagt efter en hvid lyskæde.
Ret svært!
Men en sort ville ødelægge hele indtrykket af det smukke bur.
Så tager jeg hul på sidste uge på job.
Vi har lagt de sidste gran.
Alt blev nået inden 1. søndag i advent.
Som traditionen byder sig.
Jeg fik sågar lov at lave en advents krans til kirken.
På fredag bliver jeg vinter fyret og skal gå hjemme nogle måneder.
Det er godt nok underligt og også sørgmodigt.
Kommer til at savne kollegaer, den friske luft, stabilitet og job glæde.
Men der er heldigvis ikke sååååååå længe til marts......
I dag er der så advents tid.
Kransen er bundet.
I år er jeg til det helt enkle og traditionelle.
Ville faktisk ikke have haft de hvide franske linnede sløjfer på.
Men det syntes Kim nu høre sig til.
En stor tyk skøn håndbundet nobilis krans går man aldrig fejl af.
Kan mærke at jeg gerne vil kunne se det oprindelige i traditionerne igen.
I stedet for at dække det til i pynt.
Her dufter så utrolig skønt. Men den rummer også 7,5 kg gran.
Her i huset skal der være masser af advents hygge til brunch.
Sådan som vi altid har i min familie.
I år mangler vi dog de to store børn.
Dem er der sendt pakkekalender til.
Så det skal nok blive en skøn søndag.
Ønsker jer en fantastisk 1. søndag i advent
Husk at nyde det. Julen går alt for hurtigt
Klem