Viser opslag med etiketten label. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten label. Vis alle opslag

lørdag den 17. august 2019

Den første er bare bedst....


Den anden dag kom Kim ind med en stor kurv med ananas æbler.
Grenen var så utrolig tung at den lå hen af græsset.



Det er et fantastisk æble og er altid moden før alle andre.



Nede hos Jane har jeg købt de fedeste franske sylteglas.
Dem bruger jeg til alt muligt.
Men ikke nok med det. Så havde hun denne gang fundet de smukkeste 
gamle franske sylte labels. Tænk der er ægte bladguld i.
Her er det for æblemarmelade og jeg købte også til pære.
Engang var der virkelig gjort meget mere ud af de gamle dyder.



Kim havde selvfølgelig en bagtanke med alle de æbler.
Hans livret er rå æblekage.
Hvor det øverste lag inden fløden er gulerod.
Må indrømme årets første æblekage af egen avl er bare den bedste

Måske en ide til aftenkaffen
Klem og en fantastisk weekend

Charlotte


lørdag den 27. maj 2017

Rødløg


Her i huset har rødløg altid været en yndet spise.
Som noget nyt er vi begyndt at sylte dem.
De kan spises til næsten alt og der er mange variationer på fremstillingen.
Så man skal selv smage sig frem til sur/sød heden.



Det er så nemt og så hurtigt.



Det giver lige det sidste pift til en skøn gourmet burger.



At man så kan pynte glasset så det bliver smukt er endnu bedre.


I dag har jeg valgt at forære jer en lille gave.
Jeg har lavet denne label til at sætte på glasset.
Lige til at printe ud.


Her er så selve opskriften, som kan printes og hænge til pynt.




Håber i har mod på at prøve den nye spise.
Rigtig fantastisk dag i solen

Knus

Charlotte