Viser opslag med etiketten oliven. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten oliven. Vis alle opslag

søndag den 14. maj 2017

Reparere skaderne


Aller først rigtig fornøjelig og glædelig Mors Dag i dag til jer alle.
En gammel tradition som stammer helt tilbage til 1600 tallet.
Hvor alle børn og unge fik fri den 4. søndag i fasten for at mødes i kirken med familien.
Da denne tradition var ved at uddø i 1872 tog en amerikansk kvinde traditionen op for
at ære sin mor. Den spredte sig og i 1910 kom den til Danmark.
Næsten alle lande har en Mors Dag,  det er dog meget forskellige datoer vi har den på.




Det jeg vil vise jer i dag er at jeg har lavet en ny misbænk.
Måske kan i huske at da URD var på besøg fik vi smadret en del.
Bl.a vores misbænk ved driver huset.



Men nu har vi fået en ny og forbedret kvalitet.
Stadig af genbrugs træ og et gammelt vindue.
Selvfølgelig er Sisses stensil brugt med mit logo som pynt.
Inden jeg mødte Sisse så malede jeg selv navnet på potter og ting. Meget besværligt.
Så de krukker jeg har med håndmalet navn er ved at være nostalgi her hjemme.



Kan i huske indlægget om mine tallerkensmækker.
De er nu kommet i misbænken.
Der skulle gerne vælte et flor af hvide blomster frem til sommer.



De står flot og fornøjeligt i læ.
8 ud af de såede 10 frø er kommet.



Om der er regn eller rusk står de fint her.



En lille opstilling ved misbænken går jeg aldrig ned på.
Jeg er så utrolig glad for min nye oliven på ranke.
Det er noget jeg aldrig har set før og fornøjes meget over den.
Har jo en kæmpe kærlighed for oliven og citrus træer.

Helt igennem fantastisk dag til jer alle
Håber jer der er mødre bliver godt forkælet og hædret hele dagen

Knus


Charlotte


fredag den 6. januar 2017

Bomulds-træ


Så er det nye år skudt igang.
Håber i alle er kommet godt ind i 2017.
Efter en formidabel og den aller bedste tid for mig, DECEMBER.
Så kommer vi nu til mine to hade måneder på året.
Koldt, blæsende, mørkt, gråt og vådt.
Sådan ser jeg januar og februar.
Jeg savner pynt, blomster og min have.
Men så var det jeg fik en ide.
Vil da selv skabe lidt forår.
Jeg vil lave mit helt eget forårs bomulds-træ.



Jeg elsker oliventræer. Men sidste år gik de alle til om vinteren.
Jeg havde 12. Ikke en eneste overlevede i drivhuset.
Trods indpakning og diverse foreskrifter.
Hele sommeren gav jeg dem en chance for at vise liv.
Det skete bare aldrig. I september skulle de på forbrændingen.
Men så tænkte jeg. Gemmer lige 5 stykker. For der må da være en mening med det her.
Det var der så en blæsende januar dag.
Jeg har simpelthen bare malet træet med hvid kalk maling og stukket stammen
ned i en god klat ler.



Nogle af de blegede koglerne som jeg vist jer i min julekalender.
Har jeg nappet i stykker. 



Med en limpistol har jeg limet koglerne på runde vat kugler.
Derefter limet dem på oliventræet.
Det med at skaffe hvide runde vat kugler er svært nu om dage.
Jeg måtte simpelthen på nettet efter dem.



Så nu kommer der til at blomstre bomulds-træer i hele huset.
Hvor var det godt jeg gemte nogle af de døde oliventræer.
De kan altså gøre nytte måde med og uden blade.
De hvide klatter lyser dejligt op, her i den mørke tid og jeg drømmer fortsat om forår.......

💮💮💮


Rigtig fantastisk fredag
og 
en dejlig weekend ønsker jeg til jer alle

Klem

Charlotte


P.s
Husk i stadig kan nå at deltage i min Give-away