Viser opslag med etiketten juletur. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten juletur. Vis alle opslag

mandag den 9. december 2019

Inspiration på Voergård Slot


I lørdags gik turen til Voergård Slot hvor Bering House of Flowers 
Hvert år har vi adventshygge i min familie. Sidste uge var vi på weekendophold i Skagen.  
Så vi måtte rykke dagen til 2. advents weekend.
Sidst jeg var her på slottet var jeg nok 12 år. Der sov jeg i fangekælderen!
Men det var et meget inspirerende og glædeligt gensyn må jeg sige.
..... Og knap så uhyggeligt!
😃



Her står mor ved indgangen til slottet.
Bjarne Als har pyntet det smukkeste kræmmerhus.



Jeg har taget så mange billeder og lover kun at vise nogle få.
Selv om jeg ikke er til farver.
Så er det hele så overdådigt og smukt.
Jeg blev så inspireret og fik fantastiske ideer.
Ideer som skal udleves kan jeg mærke.



Det her træ. Det er bare så bedårende.
Ja det er hele salonen.




Virkelig overdådig og storslået.
Jeg stor elsker det.



Jeg havde kun min mobil med og den tager desværre ikke
billeder der gør blomsterne ære.



Sådan vil jeg gerne bo.
Faktisk så spurgte jeg fonden om ikke de syntes jeg skulle flytte ind.
Men tror faktisk ikke de ved at jeg er en lille skabs Dronning!



Det her er påfugle værelset.
Jeg siger jer det er fantastisk smukt.
Sådan helt vildt.
Virkelig royalt.



Her er det det sorte verdensrum.
Hvor globus x 100 hænger ned fra loftet.



Juleblomster i smuk samhørighed.



Altså dette billede viser slet ikke hvor smukt det er.
Forestil jer i tusmørke.
Den er total overdådig.



Jeg kan blive ved at vise overdådige rum.
Men så bliver det vist alt for langt et indlæg.
Kan fortælle at Bjarne Als selv var til stede.
Han tog en snak med alle der ønskede.
Solgte alle de ting slottet er pyntet op med og som nok også sælges i hans butik.
Han er godt nok dygtig. Han har både format og ideer til at pynte et slot.



Blodpletten på gulvet, er vist overflødig at tale om.
Men kan ikke lade være at vise den.
Det er en Ingeborg Skeel skam plet.



Ekstrem fantastisk tur.
Der var masser af skønne boder, masser af mennesker og vanvittig inspiration.
Virkelig et besøg værd.
Håber der er åbent igen næste år. For det her kan man sagtens opleve igen.

Rigtig skøn dag

Charlotte



fredag den 8. december 2017

Juletur til Berlin


For et år siden præcis var jeg på en fire dages juletur til Berlin.
Min mor havde ønsket sig en jule tur i fødselsdags gave.
Min far, som ikke gider at rejse var hurtig til at forære hende en tur.
Hvor både min søster og jeg var inviteret med.
Fantastisk at have en søster man bare klinge,  og får sådanne oplevelser med.
Vil håbe jeg kan få samme mulighed, for at glæde vores børn når de bliver voksne.
.
(Alle billeder taget med mobil og derfor ret dårlig kvalitet)



Har man ikke været på julemarked i Berlin så er det virkelig en tur vær.
Her er der jul i alle afskygninger.



Det er ikke en tur hvor slankekuren skal være i højsædet.



Her findes bare alt.



Som i alt.



Der er boder der logger med guf fra morgen til aften.



Den lidt mere sunde afdeling....



Som også findes i den usunde udgave.



Alt er hyggeligt.
Her er så god stemning og rigtig jul.










Uha der blev købt meget nougat med hjem.
Det fandtes i så mange udgaver, former og farve som jeg aldrig har set før.



Her findes også forlystelser.
Til dem som elsker disse hjul 👾



Men bedst af alt er deres glügwein. 
Jeg har aldrig oplevet så massiv en kulde som vi oplevede i Berlin.
Så vi skulle da have noget at varme os på.
Jeg spurgt om der var alkohol i. For det havde jeg ikke lyst til først på dagen.
De forsikrede den var alkohol fri.



Men jeg kan så love for den ikke var alkohol fri.
Er i vimmer mand vi fik varmen og pludselig var det hele så utrolig morsom..........
Vi kunne se det sjove i alt, selv det mest utrolige.



Vi var skam også ret så kulturelle og så en masse seværdigheder.



Midt i kulden brugte vi tre timer på at stå i kø for at se tv tårnet.
Iført to jakker. Strikketrøje osv. Har virkelig aldrig oplevet sådan en kulde før.




Her fra tårnet er en smuk udsigt over Berlin og den måde byen er bygget på.



Prøv lige at se nogle slik butikker de har i Berlin.



Jeg elsker jo slik og søde sager så jeg var helt solgt.




Hvis der er noget tyskerne også kan så er det at lave julekort.
Jeg sendt dette kort hjem til Olde. Hun sætter pris på det og det er fremme i år som pynt.
Syntes det er så utrolig flot.
Nu går jeg jo meget op i den tradition og vil i se mine kort kan i trykke HER.



Kunne i tænke jer at se en by der er max julepyntet
så tag en smut til Berlin. Her er der jul i så lange baner. På hvert et hjørne, hver en gade og stræde.
Det er en oplevelse vær. 
Tusind tak for turen til far og tak for dejlig, sjovt og spændende samvær til mor og søs.

Knus og dejlig dag til jer alle

Charlotte