Viser opslag med etiketten julekort. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten julekort. Vis alle opslag

fredag den 20. december 2019

Julen nærmer sig


Jeg tror aldrig at vi har haft så travl en jul eller december om man vil.
Alt har skulle klappe og være klar.
Vi har haft en helt anden deadline end den 24 i år.



Vi har pyntet ud.



Vi har pyntet inde.



Vi har været på weekendophold i Skagen.



På slots tur til Voergård Slot.



Skrevet julekort.



Ene af forskellige slags hjemmelavede kort.
Men har hørt de ikke alle er kommet frem.
Men mon ikke det nok skal nås endnu.
Det er jo min elskelige juletradition som jeg skatter meget højt.



Kim, Ida-Katrine, Mads-Emil og AA er nu alle ferieramt.



Juletræet er skovet og skal ind i weekenden.
Julebordet er planlagt.
Dog ikke dækket.
Vi skal lige nå at fejre fødselsdage.



Der er lavet konfekt og bagt småkager.
Gåsen er i fryseren.
Alle gaver er indkøbt.
Altså vi er mere eller mindre klar.



For intet mindre end en operation skulle falde over mig i december.
Derfor har jeg styrtede rundt og skulle gøre alt klar inden juletid.
8 uger på langs. Eller i alt fald uden fysisk hårdt arbejde og løft.
Det er skod!
Men jeg har det godt og kan hvile med ro i sindet, for julen er klar hos os.



Nu skal den dejlige juletid bare indfinde sig og vi skal hygge.
En fantastisk jul hvor vi alle skal være samlet.
Imorgen kommer min søster også hjem.
Det bliver en af de bedste juleaftener vil jeg vædde med.
Sådan har jeg det heldigvis hvert år.

Jeg ønsker jer den bedste dag
Håber snart julefreden sænker sig over jer

Stort juleknus

Charlotte


tirsdag den 9. januar 2018

Fantastiske gaver


Selv om vi er over julen. Så er det vist stadig tilladt at vise
helt fantastiske gaver som posten har afleveret her på adressen.
Gaver og julekort som virkelig varmer og gør en forskel.



Denne smukke gave modtog jeg fra Norge.
Anne som er blevet min blog veninde og selv har bloggen Garden and Angels
har sendt de smukkest strikkede luffer. De er så yndige og så fantastisk varme.
De er så smukt lavet, Anne er så fantastisk til håndarbejde og strikker en del.
Tak min ven💜



Så kommer posten igen og denne gang er det de mest fantastiske futter.
I den fedeste tykke bløde garn. Med den sødeste blomst.
Er helt forelsket.
Her har Trine været på spil.




AA er blevet model. Det så helt åndsvagt ud jeg tog dem oppe fra, når jeg har dem på.
Her fra kan man nemlig se den smukke pasform.
Hvis der er nogen som kan hækle så er det Trine. Hun er fantastisk dygtig.
Trine er på instagram. Her ligges dagligt nyt op og hun har også en blog.
Tak for dig Trine og glæder mig til vores fremtidige samarbejde💜




Så kom posten igen forbi.
I en måned hvor alt bare var lidt svært og hårdt for os. Blev der virkelig sendt varme tanker.
Lilje som er den mest formidable pige til at sy, sende min helt egen vimpel.
Villa Fryds egen vimpel.
Er den ikke fantastisk bedårende og så meget mig.
Ville ønske at du havde din egen blog Lilje. For du er virkelig kreativ.




Men også et træ hjerte med det sødest digt fandt vejen til mig.
Tusind mange tak søde dig, Lilje💜




Så kom den yndigste hvide dåse.
Så smuk og så dekorativ. Lige min stil.
Hvem var nu på spil......
Det var Frk. Hall
Prøv lige at se den lille hilsen der er der på.




Inden i dåsen var der de smukkeste hæklede grydelapper med flæser.
Jeg ved hvor meget Lone døjer med sine hænder og alligevel har hun trodset
smerterne og lavet de skønneste, flotteste og yndigste grydelapper til mig.
Tusind tak skønne ven. Du ved præcis hvad jeg elsker💜




Den sidste gave jeg vil vise jer i dag er fra min skønne veninde Karen Marie.
De smukkeste, yndigste og flotteste bøjler.
Jeg er i den grad sat til af forelskelse.
Karen Marie du er så dygtig og så sirlig i dit håndarbejde.
Jeg elsker alt du har lavet til mig.
Tusind tak skønne ven💜




Jeg har fået så mange fede gaver altså. Er så beæret over så søde i har været.
Fælles for alle gaverne er, det er håndarbejde på højeste plan.
Noget jeg ikke selv kan fremstille. Det er så fantastisk at modtage altså.
Tak for alle de varme og flotte julekort der også er blevet tilsendt.
Jeg elsker det helt vildt, elsker jo julekort.
Ved der desværre er en del af mine der ikke er nået frem i år......
Tak for i er så fantastiske og så varme.

Smuk dag til jer alle
Knus og klem

Charlotte

P.s

Som lovet i et andet indlæg så skal jeg nok fortælle hvad den vildeste gave er!
Jeg har fået et start nr. til at løbe halvmaraton 17. juni!
Jeg startede altså først den 7. oktober med mit første løb på 5 kilometer. Så er ret nervøs!
Men gennemføre det skal jeg nok om så jeg skal kravle over målstregen.
Så er i ved Limfjordstunnelen den dag, så ønsker jeg stor hep!












fredag den 8. december 2017

Juletur til Berlin


For et år siden præcis var jeg på en fire dages juletur til Berlin.
Min mor havde ønsket sig en jule tur i fødselsdags gave.
Min far, som ikke gider at rejse var hurtig til at forære hende en tur.
Hvor både min søster og jeg var inviteret med.
Fantastisk at have en søster man bare klinge,  og får sådanne oplevelser med.
Vil håbe jeg kan få samme mulighed, for at glæde vores børn når de bliver voksne.
.
(Alle billeder taget med mobil og derfor ret dårlig kvalitet)



Har man ikke været på julemarked i Berlin så er det virkelig en tur vær.
Her er der jul i alle afskygninger.



Det er ikke en tur hvor slankekuren skal være i højsædet.



Her findes bare alt.



Som i alt.



Der er boder der logger med guf fra morgen til aften.



Den lidt mere sunde afdeling....



Som også findes i den usunde udgave.



Alt er hyggeligt.
Her er så god stemning og rigtig jul.










Uha der blev købt meget nougat med hjem.
Det fandtes i så mange udgaver, former og farve som jeg aldrig har set før.



Her findes også forlystelser.
Til dem som elsker disse hjul 👾



Men bedst af alt er deres glügwein. 
Jeg har aldrig oplevet så massiv en kulde som vi oplevede i Berlin.
Så vi skulle da have noget at varme os på.
Jeg spurgt om der var alkohol i. For det havde jeg ikke lyst til først på dagen.
De forsikrede den var alkohol fri.



Men jeg kan så love for den ikke var alkohol fri.
Er i vimmer mand vi fik varmen og pludselig var det hele så utrolig morsom..........
Vi kunne se det sjove i alt, selv det mest utrolige.



Vi var skam også ret så kulturelle og så en masse seværdigheder.



Midt i kulden brugte vi tre timer på at stå i kø for at se tv tårnet.
Iført to jakker. Strikketrøje osv. Har virkelig aldrig oplevet sådan en kulde før.




Her fra tårnet er en smuk udsigt over Berlin og den måde byen er bygget på.



Prøv lige at se nogle slik butikker de har i Berlin.



Jeg elsker jo slik og søde sager så jeg var helt solgt.




Hvis der er noget tyskerne også kan så er det at lave julekort.
Jeg sendt dette kort hjem til Olde. Hun sætter pris på det og det er fremme i år som pynt.
Syntes det er så utrolig flot.
Nu går jeg jo meget op i den tradition og vil i se mine kort kan i trykke HER.



Kunne i tænke jer at se en by der er max julepyntet
så tag en smut til Berlin. Her er der jul i så lange baner. På hvert et hjørne, hver en gade og stræde.
Det er en oplevelse vær. 
Tusind tak for turen til far og tak for dejlig, sjovt og spændende samvær til mor og søs.

Knus og dejlig dag til jer alle

Charlotte



lørdag den 3. december 2016

3. december, julekort


Så blev det 3. december og i dag vil jeg vise jer noget som ligger mig meget på sinde.
Julekortet.
Jeg er meget traditionsbundet,  jeg elsker at modtage et
kort med posten. Det behøves ikke være langt.
Bare der er en julehilsen.
Den tradition er desværre ved at uddø i vores generation!
Så jeg vil slå et slag for at vi atter sender et kort til vores kære.
Her tæller en mail altså ikke!




Det her er det allerførste julekort man kender til.
Det var forfatter Sir Henry Cole der fandt på det fortrykte julekort i 1843.
Traditionen kom først til Danmark i 1880'erne.
Heldigvis havde vi her i landet fået frimærket allerede i 1851.
Så det var blevet muligt at sende breve rundt via postkontorer.
(Foto lånt af Reklamekunst.)



Når julen er over så har vores Super Brugs altid udsalg på de sidste juleartikler.
Jeg køber normalt et hav af julekort. Der er smukke tykke anvendelige kuverter med.
Jeg har valgt at vise fremgangsmåden på et af mine julekort.



Jeg tager et stykke hvidt karton og limer det på forsiden.
På den måde kan jeg lave helt mit eget julekort. Meget nemt!
Skal man gøre det ekstra sødt, så er en takkesaks til kanterne sød at anvende.
Her vil jeg vise jer fremgangsmåden på et kort med en julekugle.
Sådan en rund udstiksform presser jeg hårdt ned i kartonet.



Så bliver der en "usynlig" rund ring.
Inden i ringen kommer jeg små og store maler klatter på.



Når knopperne er tørre så tegner jeg toppen af
kuglen med en blyant.
Laver en tråd af en blyant streg og limer en sløjfe
på kuglen. For neden skriver jeg Noël også med malingen.



Så har man helt sit eget designet julekort.






Dette er nogle af de julekort jeg har fremstillet i år.
Lige med de ting jeg havde.




Man kan også som her printe nogle af sine egne billeder ud
og dekorere kortet med dem.
Det er helt vildt personligt og meget nemt.



Min olde som desværre for længst er gået bort og som minder mig usandsynligt meget om Frk. Pots. Hun blev ved med lige til det sidste at skrivejulekort. Hun blev 97 år.
Med krogede finger skrev hun sirligt og med varme hilsner
hver og et, med sin elskede fyldepen. Hun skrev de sidste år kun 120 kort til jul
og hun modtog lige så mange.
Hvis hun kunne ville hun lige nu klappe mig blidt på kinden,
Rejse sig fra sin stol og ligge hækkeltøjet fra sig.
Tage min hånd og tilbyde mig en citron specie. Så ville hun
kigge på mig med sine varme øjne og nikke.
Med sin tyske dialekt ville hun sige " Du er dygtig Charlotte"
Kunne jeg ville jeg skrive et julekort til hende, et langt og varmt et.
Fortælle hende hvor meget hun har betydet for mig og min tro på julekortet.





En ting man ikke må glemme på sit julekort er Julemærket.
Det støtter sådan en god sag.
Så endnu en grund til at sende et julekort.
Det ville Olde i den grad påskønne.
Min far slæbte hvert år bunker
af julekort, frimærker og julemærker til hende.
Det var hans opgave at skaffe det til sin farmor.
Helst i oktober. For hvert kort var en beretning af hele året
der nu snart gik på held.Hun sprang aldrig over hvor gærdet var lavest.
💖
Sådan ser julemærkerne ude i år!
Det er mange år siden de har været så flotte.
I 1904 blev julemærket opfundet af den danske postmester Einar Holdbøll.




Ja jeg går jo meget op i at kortet er smukt både udvendig
og indvendig.
Så her får den både med lak, bånd og segl.
Find den gode fyldepen frem og skriv en sød personlig hilsen.
Det vil med garanti skabe glæde hos modtager.

De bedste ønsker for en god lørdag.
Juleknus

Charlotte


Send et lille kort og gør en sjæl ekstra varm om hjertet.
Lad os genoptage den gamle tradition.