Viser opslag med etiketten gør det selv. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten gør det selv. Vis alle opslag

fredag den 6. april 2018

Lav dit eget citron træ





Det er vist ikke nogen hemmelighed at jeg elsker alt med citron.
Jeg har lavet en del indlæg, omhandlende citron.
Jeg har 4 citrontræer og et lime træ.





En dag jeg stod og lavede citronfromage ud af egen citron.
Spurgte Frk. Hall om ikke jeg så såede kernerne fra citronen
og lavede mine egne træer.




Den opskrift havde jeg aldrig hørt før.
Gik straks igang med at ligge kernerne i jorden
en måned efter kommer der små grønne spirer.
Ja i dag er de så blevet netop så store her.




Jeg har brugt de søde træer til værtindegaver.
Det skaber vild jubel hos modtageren.




Nu er jeg så igang med både lime og appelsin.



Lige nu blomster de gamle træer så smukt og sikke en duft de afgiver.
Har i lyst at se nogle indlæg med citron så klik her under:

Citron boller
Citronfromage
Citron specia
Idas citron kage
Hyldeblomst sirup med citron



En smuk dag til jer alle
Husk nu citroner er ikke sure men friske🍋

Knus og klem

Charlotte







fredag den 9. februar 2018

Kitchen nightmares


 1. juledag begyndte vi stille og roligt, at pille vores køkken ned.
Det gamle sminkede lig på 45 år kunne ikke mere.
Når vi åbnede en låge viste vi aldrig om vi stod med den i hånden 
eller den sad fast på korpus. 
Efter masser af nedstyrt på ømme tæer blev det for meget.
Men dette køkken har også holdt til 16 børn gennem tiden.



Så blev der leveret et nyt køkken.
Det har taget måneder at finde frem til netop det køkken vi ønskede.
Altså man kan jo sagtens finde et køkken. Men der skal også være penge til det.
Jeg vil jo helst have et køkken som på en måde er trukket gennem en bankemaskine.
Så det er lidt slidt vind og skævt.
Sådan Pippi Langstrømpe agtigt.
Så kan roligt sige at køkkenkonsulenterne har rykket sig i håret x mange.
Jeg har måtte påpege at det var mig der var kunde og alle normer og regler
kunne de godt glemme.
De kreative køkkenkonsulenter har jeg desværre ikke mødt i denne proces.




Nu har jeg sagt det og vil også sige det fremover.
Jeg gør det aldrig mere.
Selv en gør det selv kvinde kan altså få nok!
Der er også en mur for mig.



Et kæmpe arbejde.
Jeg anede simpelthen ikke hvad jeg gik ind til.
Godt jeg var i troen. At banke et køkken op er nemt nok.
Men det skulle vise sig at banke det ned bare var svært.
Da vi hakkede fliserne af røg hele væggen.



Vi valgte så at banke væggen helt af for puds, for at få en plan væg.
Her kommer så lidt historie frem.



2018 blev så året hvor jeg også blev uddannet mure.
Jep dette stykke har jeg helt selv vandskuret.



Min far som er pensioneret mure fik ondt af mig
så hvad jeg var en time om klarede han på 8 minutter.



Den anden væg skulle så renses for tapet.
For den kunne reddes uden at banke den ned.



Kim, Mads-Emil og mor kom mig til undsætning.
Kan love for jeg lige her var ved at køre helt træt.
Alt drillede som i helt vildt!
Og tænk på vi var jo næsten ikke startet.



Da først det hvide savsmuldstapet røg ned så tror jeg vi talte 7 andre lag tapeter.



Så røg underskabene også.
Derved intet komfur eller vand.
Alt vores el var ulovligt så der skulle trækkes nye kabler som udsatte det hele betydeligt.
Mange gange under vejs var jeg ved at opgive.
Man skal virkelig tænke sig om før man går igang.
Jeg troede jeg kunne alt håndværk.
Men det kan jeg altså ikke, der er grænser! 
I mit næste liv vil jeg være smed, elektriker, tømmer og mure.
Det har jeg bestemt og så vil jeg åbne min egen biks.
Tænk alt det jeg så kan udrette.



Det sidste billede i får i dag er af den vandskuret væg.
Her kan i se hvor smuk væggen kan blive.
I tænker nok, hvad med det nederste af væggen.
Jeg har en plan.
Som indebære perlespot, maling, kompressor og masser af held.
Så som i kan se ved jeg præcis hvad min tid skal gå med!
Oven i døjer jeg med, at komme af med min influenza.
Så her går tingene lidt for langsomt!!!


Smuk dag der ude
Håndværker Klem

Charlotte


tirsdag den 9. januar 2018

Fantastiske gaver


Selv om vi er over julen. Så er det vist stadig tilladt at vise
helt fantastiske gaver som posten har afleveret her på adressen.
Gaver og julekort som virkelig varmer og gør en forskel.



Denne smukke gave modtog jeg fra Norge.
Anne som er blevet min blog veninde og selv har bloggen Garden and Angels
har sendt de smukkest strikkede luffer. De er så yndige og så fantastisk varme.
De er så smukt lavet, Anne er så fantastisk til håndarbejde og strikker en del.
Tak min ven💜



Så kommer posten igen og denne gang er det de mest fantastiske futter.
I den fedeste tykke bløde garn. Med den sødeste blomst.
Er helt forelsket.
Her har Trine været på spil.




AA er blevet model. Det så helt åndsvagt ud jeg tog dem oppe fra, når jeg har dem på.
Her fra kan man nemlig se den smukke pasform.
Hvis der er nogen som kan hækle så er det Trine. Hun er fantastisk dygtig.
Trine er på instagram. Her ligges dagligt nyt op og hun har også en blog.
Tak for dig Trine og glæder mig til vores fremtidige samarbejde💜




Så kom posten igen forbi.
I en måned hvor alt bare var lidt svært og hårdt for os. Blev der virkelig sendt varme tanker.
Lilje som er den mest formidable pige til at sy, sende min helt egen vimpel.
Villa Fryds egen vimpel.
Er den ikke fantastisk bedårende og så meget mig.
Ville ønske at du havde din egen blog Lilje. For du er virkelig kreativ.




Men også et træ hjerte med det sødest digt fandt vejen til mig.
Tusind mange tak søde dig, Lilje💜




Så kom den yndigste hvide dåse.
Så smuk og så dekorativ. Lige min stil.
Hvem var nu på spil......
Det var Frk. Hall
Prøv lige at se den lille hilsen der er der på.




Inden i dåsen var der de smukkeste hæklede grydelapper med flæser.
Jeg ved hvor meget Lone døjer med sine hænder og alligevel har hun trodset
smerterne og lavet de skønneste, flotteste og yndigste grydelapper til mig.
Tusind tak skønne ven. Du ved præcis hvad jeg elsker💜




Den sidste gave jeg vil vise jer i dag er fra min skønne veninde Karen Marie.
De smukkeste, yndigste og flotteste bøjler.
Jeg er i den grad sat til af forelskelse.
Karen Marie du er så dygtig og så sirlig i dit håndarbejde.
Jeg elsker alt du har lavet til mig.
Tusind tak skønne ven💜




Jeg har fået så mange fede gaver altså. Er så beæret over så søde i har været.
Fælles for alle gaverne er, det er håndarbejde på højeste plan.
Noget jeg ikke selv kan fremstille. Det er så fantastisk at modtage altså.
Tak for alle de varme og flotte julekort der også er blevet tilsendt.
Jeg elsker det helt vildt, elsker jo julekort.
Ved der desværre er en del af mine der ikke er nået frem i år......
Tak for i er så fantastiske og så varme.

Smuk dag til jer alle
Knus og klem

Charlotte

P.s

Som lovet i et andet indlæg så skal jeg nok fortælle hvad den vildeste gave er!
Jeg har fået et start nr. til at løbe halvmaraton 17. juni!
Jeg startede altså først den 7. oktober med mit første løb på 5 kilometer. Så er ret nervøs!
Men gennemføre det skal jeg nok om så jeg skal kravle over målstregen.
Så er i ved Limfjordstunnelen den dag, så ønsker jeg stor hep!












fredag den 5. januar 2018

Nu sker der noget


Kan i huske projekt forgang.
Her ser i et før billede, men ellers kan i  tage et tilbageblik HER.
For nu sker der noget.
Der har været masser af forhindringer som har gjort det har trukket ud.
Så i får renoveringen i etaper.
A la Tour De France........



Heldigvis blev jeg færdig med træ arbejdet til jul.
Jeg har selv renoveret gangen. Lagt nye gulve og sat perlespot op.
Man er vel en rigtig gør det selv!!!!



Så skulle der males.
Selvfølgelig med Annie Sloan som jeg er så stor fortaler for.
Så turen gik ned til min pusher Gitte, som har Living by Langeland
Hun har et voldsom stort, loggende og lækkert udvalg.



Jeg blev introduceret for en ny maling.
En maling som har voks i sig.
Den er beregnet til vægge, træ og lofter.



Efter jeg har revet en væg ned og vandskuret væggene samt sat små stjerne lys i loftet.
Så skulle jeg prøve at male loftet, med den nye maling.



Den er vanvittig fed at male med og har en super dækkeevne.
Prøv lige at se mine perlespot efter første lag.
Ja rigtigtig de er færdige og skal ikke vokses.
Det er genialt.
Gitte har bare sagerne som vi siger her mod nord.
Man skal blot huske at farven godt kan være en anelse mørkere
end møbelmalingen. Det er voksen som gør det.



Så er det gulvets tur.
Her bruger jeg igen Annie Sloan, men møbelmalingen.
Giver den to lag da det er gulvet.
Så kommer det spændende nu skal der males mønster på gulvet.
Her har jeg fået en stencil fra The White Cottage den har jeg
brugt til mange ting. Tror det er den 3. jeg bestiller.
Det mønster er bare lige mig har brugt den på SKABE og  SKUFFER b.la.



Jeg afslutter hele gulv arbejdet med to gange mat lak, igen fra Annie Sloan.
Jeg stor elsker min nye gang.
Den er blevet helt perfekt og jeg har fået lige det udtryk jeg har ønsket.
I julen gik folk ud og ind og gulvet er bare til at tørre af.
Jeg er meget imponeret over den store slidstyrke.
Men det er den matte lak jo også kendt for og er så tillige mega hurtigt tørrende.
Nu skal der fremstilles dekorationer til gangen så den kan indrettes.

Så er det bare at ønske jer alle en helt fantastisk dag
Den første weekend i 2018.
Husk at fyld rygsækken med drømme


Klem

Charlotte


lørdag den 2. september 2017

Det lyserøde bed


Velkommen til efteråret. Velkommen september.
Er det til at forstå og specielt fordi vi ingen sommer har haft, her mod nord.
Jeg tror jeg er blevet helt tosset (have).
Kan simpelthen ikke få nok af blomster.
Jeg har nu udvidet mit sortiment og lavet mig et lyserødt bed.
Og jeg ved det hurtigt bliver for lille. Men her er der  plads til udvidelse.



Da Ida-Katrine var lille og prinsesse. Der havde hun en jern seng på sit værelse.
Da hun blev større røg den ud til Fonderie de glase. Her blev den benyttet når 
hun holdt sine sommerfester. De kunne sidde mange unge mennesker i den seng.
Den var altid samlings punktet. Ak ja det var da hun boede hjemme.
Men nu gad jeg ikke have den til at stå mere, så sengen er forvandlet til et rosen gitter.



Meningen er at de tre plantede roser skal dække væggen.
De skal være baggrund for de andre lyserøde roser og blomster.



Det har været nemt at lave denne væg via gamle reglar.
Kim og jeg startede op sammen, som et fælles projekt. Men så udløb Kims ferien.
Så måtte jeg selv klare ærterne.
I dette bed er der tænkt i romantik.
Næste sommer kan jeg forhåbentlig lave nogle søde lyserøde buketter.
Nu ser bedet jo ikke ud af ret meget, desværre.



Roser, digitalis, Bibernell, Floks og høstanemoner er alle sart lyserøde.
Udvalgt med omhu.
Frk. Pots har klappet i sine små hænder med de fine hvide bløde silkehandsker.
For hendes yndlings farve er nemlig lyserød. Så jeg har fået en stor stjerne hos hende.
Dog må siges at damerne ikke længere kan spille kroket. For to af kuglerne sidder på stolperne.
Jeg kunne ikke lige finde andet.....



Til venstre og i midten af senge væggen er plantet
Rose de Tolbiac. En remonterende klatter rose.



Til højre er plantet
David Austin Eglandtyne.



David Austin Queen of sweden står aller forrest.  



I midten den stor blomstrende Morten Korch.



Ude  i højre side står  David Austin Olivia. En ny yndling.
Billedet snyder lidt for den er noget lysere. Det er den som blomster på 4. billede.



Når man hos mig siger lyserød så tænker jeg med det samme
Casa Rosen. Så det var oplagt at opkalde bedet efter min mentor.
Som har slidt og slæbt roser til mig og andre skønne lyserøde planter.
Igen har jeg bare fundet en senge stolpe i kælderen og lavet et skilt og banket på.
Det er meget dyrt at være have interesseret har jeg opdaget.
Så brug hvad i har, se ideerne for roserne skal nok spise jeres penge.

De bedste hilser for en dejlig og vidunderlig lørdag
Knus

Charlotte


P.s
Undskyld jeg ikke har været så aktiv på jeres blogge.
Her sker så mange ting jeg ikke selv er herre over...
Men nu tror jeg det begynder at lysne!