Viser opslag med etiketten grene. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten grene. Vis alle opslag

søndag den 1. april 2018

Påske reder



Velkommen 1. april. I dag er det ikke nogen aprilsnar, men der er farver på blomsterne.
Når der er påske så bliver der lavet reder her.
Flytte, min veninde sagde til mig "skal man bare inviterer på aftensmad for at få en rede"
Ja lige præcis. Det er en af vores værtindegaver her i påsken.



Som da mormor inviterede på flæskesteg og risalamande.
Tænk at være 88 og så lige bikse det sammen.
Mormor elsker farver og derfor skulle hun have en lilla rede med beton æg, 
til glæde ved sin fordør..




Man kan finde en masser grene fra træerne efter de mange storme i vinters.
De bliver bare rullet sammen på kryds og tværs. Oven i kommer de smukke løgplanter.
Jeg elsker jo at støbe et eller andet pynt i beton. Det er lige som bare kendetegnet
og prikken over i'et.




Oldefar har givet mig påskeæg hele sit liv.
Da jeg blev for stor var det en seddel jeg fik.
Da vi fik Ida-Katrine så var det hendes tur til at få et påskeæg.
Men nu er det min tur til at give igen.
Så AA og jeg var oppe at besøge oldefars hvilested, med et blåt påskeæg.
Her har jeg også støbt et lille beton kors og lagt ved den mere lukkede rede.




Jeg elsker faktisk påske, selv om der ikke pyntes så meget som til jul.
Men påsken for mig er lige med udetid.
Den skyder havesæsonen igang. Bare ikke helt i år!

Glad påske til jer alle
Klem

Charlotte


fredag den 28. april 2017

Er der forår nu?


Så blev det fredag og weekenden banker på døren.
Meget meget tiltrængt. 
Jeg har så ufattelig travlt for tiden.
Her sker så mange ting.
Men sådan er det jo at være en "stor" familie.
Elsker altid lørdag mest. En god dag at stå op til og endnu en fridag i sigte.




Med forårets kommen sker der altid noget og trængen til at lave om
bliver forstærket. Så det blå hjørne har fået en make over og er lige
for tiden blevet rosa. Farven bestemte de sarte rosa  grene fra skoven.
Så tror de blå ting ryger til salg. Det var den epoke. Nu skal der ske noget nyt!



Mit seneste fund er dette gamle marmor fuglebad.
Er helt tosset med det. Så lille og sirligt udhugget.
Jeg drømmer mig til at det har været brugt til vie vand.
Korriger mig endelig hvis i har andre forslag.







I denne weekend springer de første konfirmander også ud.
Så er foråret da på vej ikk' !
I morgen er det 33 år siden jeg selv blev konfirmeret.
Kortene til årets konfirmander er lavet og de er pyntet med
gips ikoner og små blomster.
Der skal ikke så meget til for at gøre det helt personligt og smukt.
Da vores de to store blev konfirmeret havde olde fået broderet
helt personlige kort til dem.
Dem har de begge to sirligt gemt for det er et dejligt minde fra en skøn dag.




Jeg vil ønske jer alle en helt igennem fantastisk skøn weekend.
Håber vejret bliver godt for både konfirmander og havefolket.

Masser af knus

Charlotte


tirsdag den 21. marts 2017

DIY Påske grene


Julen varer lige til påske....
Eller......


I julegave af Ida-Katrine fik jeg to ting.
Jeg fik en fantastisk smuk terrin fra Villeroy og Boch til mit stel.
Så fik jeg et æg som jeg længe havde ønsket mig som påske logo.
Det er totalt Ida-Katrines design og med kyndig hjælp fra Frk. Hall
havde de to i nattens mulm og mørke sammen fundet frem til
at det måtte være et loge som et russisk æg der ville fryde mig.
Så juleaften fik jeg et link jeg skulle åbne på min pc.
Tro mig jeg blev både stolt, glad og beæret.
Tænk hvad de to høns sammen havde kreeret.
Det er både kærlighed og venskab der vil noget.
De var begge to lige spændt på at høre og se min reaktion.
Den var præcis som de havde håbet på.
Så fantastisk et smukt påske logo.
Så er indlægget om påske, så vil logoet fremover tone frem på billederne.




Jeg er vild med Rebis, tror jeg de hedder. De findes over alt som levende læhegn.
Den er så smuk uden blade. Meget rank og enkel. Helt nordisk.
Endelig ikke gi' dem vand for så springer de ud. Til dette projekt.
Jeg har taget nogle grene og malet hvide i en meget fortyndet kalkmaling.
Så de får et hvidt/ gråt skær.



Så har jeg taget hvidt modellervoks som er selvhærdende.
Trillet små runde kugler og sat på grenene.
På den måde kan man skabe helt sine egne forårs grene. 



Ydermere har jeg taget et gammelt højt forråds glas og malet tilfældigt hvid.
Skrevet en lysegrå skrift der på. Dream passer jo til det vi gør lige nu.
Drømmer om foråret, sol og sommer.
Pyntet glasset med sløjfe og labels.
En yndig vase med pynt er skabt.



De to store æg jeg har pyntet med her.
Viste jeg jer sidste år. HER kan i se lidt inspiration.
Men har i glemt det med blomsterne på selve ægget så kan det ses HER.



Så er læsesalen ved at være klar til påske
og med garanti vil grene holden sig.


Jeg ønsker jer alle en bedårende skøn dag.


Masser af klem til jer

Charlotte