Viser opslag med etiketten gadekær. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten gadekær. Vis alle opslag

tirsdag den 19. maj 2020

Gadekæret


Gadekæret har fået nyt varemærke.
Ikke nok med den gamle gadelampe vi lavede fin sidste år.
Så har vi nu fået kunst, kultur og søjle i den lille have.



Sidste efterår fik jeg lov at købe denne smukke krukke af en ældre dame der
ikke længer skulle have en have.
Den kantede fod passer perfekt til den kantede søjle.
Elsker når udtryk passer perfekt sammen.
Det giver en fantastisk smuk og elegant helhed.



Jeg fandt denne lille klovn eller baby om man vil i en genbrug.
Syntes han var så fin at den absolut måtte komme hjem
og bo i vores have.
Jeg elsker også små overraskelser i haven.
Så der er noget forskelligt at se på.
Der skal være kanter, vægge og hjørner.
Alt skal ikke gives i et kig.



Der er også blevet lavet et nyt bed ved gadekæret.
Et primula bed.
Jeg har flere endnu men de står  smukt i krukkerne.
Er blevet helt skudt i primula, fik virkelig
øjnene op for den plante da jeg besøgte Gartneri Pedersen.



Der er så hyggeligt når man er ude om aftenen og der er 
lys ved den lille sø. Eller man bare kigger ud af vinduerne.
Den gamle gadelampe kan virkelig lyse den del af haven op.

Så vil jeg også lige sige tusind tak for alle de fine
beskeder på sidste indlæg.
Det er skønt at få så mange lykønskninger.
Her som privat og i privat beskeder.
Det er altså helt fantastisk at mærke.

En skøn dag ønskes i alle
nu i et mere åbent Danmark
Klemmer

Charlotte


torsdag den 20. juni 2019

Gadekæret


I enhver Morten Korch film skal der være et gadekær.
En bydam i Matador
og en branddam i Den kroniske uskyld.
Så det skal vi selvfølgelig også have.
Mig der lever og ånder for det der var engang.



For to år siden kom min far med en meget gammel tung jern gadelygte.
Han var sikker på det lige var et emne for mig.
Nu fandt jeg tiden til at trække nye ledninger, male og dekorere den.



Selvfølgelig skal den stå ved eventyr søen.
Vores lille gadekær.
Far skar gammelt glas og jeg brugte en stencil som min søster
havde med hjem fra Afrika.
Det blev til en rigtig royal gadelampe.



Her bruger vi faktisk meget tid ned.
I bunden af haven.
Lyden af det sagte springvand er så mediterende.



For slet ikke at tale om de skønne guldfisk.
Vi aner ikke hvor mange der er. Meget forskelligt hvor mange der viser sig.
Har lige fået to nye af Helle og Lars.
De er enormt store og trives så godt med den gamle flok.
De er lidt sky endnu. De skal lige vide vi ikke gør dem noget.



Derfor var det også nødvendigt med en handy bænk. Der kan vendes og dreje,
alt efter solen.
Gjorde et kup her, for fik to ens bænke til 100 kr på DBA.



Det fjerne hjørne som børnene altid har hadet i mørke er nu lyst op.
Her er grobund for masser af hyggetimer i gadelampens skær.

En fantastisk dag ønskes i alle
Knus

Charlotte