Viser opslag med etiketten blomster. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten blomster. Vis alle opslag

fredag den 15. maj 2020

Da jeg var ung.....


Da jeg var ung og på su. 
Der måtte der altså arbejde til, for at bo i lejlighed i Aalborg.
Det var umuligt at klare sig på de få penge.
Så jeg måtte på udebane og finde et job.
Jeg blev gravør for Dansk Jagt forening.
Jeg sleb i glas, alle pokaler. Jeg har lavet millioner af glas med vild ænder. 
Hvorfor fortæller jeg nu det og viser vores driver hus.



Det er fordi jeg har haft gang i gravør maskinen igen.
Jeg har indgraveret mit logo på døren.
Ret svært med en smuk finish på sådan noget plan glas.
Her springer glasset af. Ikke som på krystal.
Men det gik og det er blevet ret fint.
Vanvittig besværligt at tage et foto så i kan se det ordentligt.



Jeg nyder driver huset og det er et godt sted at drive.
For her er også en day bed.
Den bliver brugt af alle i familien.
De solstråler der er over middag på en lidt blæsende dag.
De kan stornydes her inde.
Som i kan se så mellem de gamle mursten på gulvet har jeg mynte.
Året rundt. Elsker det. Så her er en duft af sol og sommer.
Altid!



Den første klematis sprang også ud her inde i driver huset.
Den står i hjørnet og pryder.
Det er faktisk muligt at holde sådan en i glashuset.




Men driver huset kommer nok til at passe lidt sig selv fra nu af.
For jeg skal på udebane igen da jeg har fået job.
Jeg starter hos Vester Hassing Kirke.
Et job jeg har søgt og ønsket.
Glæder mig til at få masser af viden og nye ideer.
Pludselig skal jeg forholde mig til et mere professionel 
syn på planter, blomster og træer.
Det bliver så fantastisk og jeg glæder mig.
Så derfor ligner her nu igen en vidunderlig blomsterbutik.

Lykken tilsmiler os og vi er taknemlige
Klemmer og fantastisk skøn weekend til jer alle
Vi skal til Ida-Katrines fødselsdag i dag.
Så fridagene starter fantastisk.

Charlotte


søndag den 8. marts 2020

Fantastisk forårs event


(Reklame) Er det ikke sådan vi bloggere skal gøre når der er noget vi gerne vil fremhæve.
Selv om vi ikke får penge for det. Har lidt svært ved at finde ud af reglerne.

 I torsdags var jeg til et forårs event hos Gartneriet Pedersen i Hørning.
Det vildeste sted ever. Her er virkelig forår og der var glade gensyns kram.
Hillebrocom laver de mest fantastiske arrangementer. Elsker at få lov at deltage. 
Igen var hun på banen for at vi alle kunne få en skøn oplevelse.
Både Henning og Anne Marie bød os velkommen i de skønneste blomstrende omgivelser.



Vi blev som det første budt ind til påskebordet 2020.
Så fint et bord. Der var tænkt over hver en detalje.
B Green stod for de smukke og mange potter og krukker.
Alle deres ting er håndlavet og deres naturkrukker er håndpatineret.
De ligner simpelthen gamle ting. Skal i den grad have fundet en forhandler.
Hillebrocom stod som altid for oppyntningen og de skønneste ideer.
 Henning Pedersen for de skønne forårs blomster han avler på gartneriet.



Jeg er stadig total solgt over de skønne bordkort.
Gåseæg. Så genialt fundet på.




Over bordene var der de sødeste fuglebure.
Med de smukkeste forårs bebudere.




Mens vi klipsede løs havde Henning ordet.
Han fortalte om de smukke og nye forårsplanter.
Ret nyttig viden. For de skal jo gerne komme igen ude i haven.



Vi blev vist rundt i de mange drivhuse.
Der er så mange smukke og sunde planter på Gartneriet.
Her er det vibeæg. 1000 vis af dem.
Tænk lige at fylde haven med dem......



En af mine yndlinger er stjerne primula.
Den er så utrolig bedårende.
De grå potter  de er i, er et nyt tiltage på gartneriet.
De er lavet af genbrugs plast. Lækker struktur at røre ved.
Sindsygt godt tiltag.




De laver et vel af forskellige primula.
De inddeles i tre kategorier.
Basic, botanic og exclusive. Viste i det?
Jeg garantere for i alle har haft planter fra dette sted.
De levere til så mange fine steder.




Kan i huske jeg viste jer denne primula i et andet indlæg.
Tænk den er dyrket på dette gartneri og solgt til Plantorama hvor jeg købte den.



Også kobjælder i forskellige farver bliver der dyrket.
Må bare sige. Der dyrkes alt og lige nu er drivhusene fyldt med forårsplanter.



Efter de mange smukke blomster. Der blev nusset, duftet fotograferet i de mange drivhuse.
Så blev der indbudt til frokost ved det smukke gule bord.
Vi havde det fantastisk sjovt som der tydeligt ses.
 Marianne, Karen, Karina Charlotte og Sanne ses her.
(tryk på deres navne og i kommer ind på deres sider)



Efter fortrinlig mad fra Fru Møllers mølleri var der stillet et vel af blomster frem.
Så skulle vi være kreative og fremstille skønne ting.



I får lige et smug kig.
Laver et nyt indlæg her i ugen med de mange fine ting og blomster med navne.
Ellers bliver det her vist for langt. 
Det er virkelig meget meget længe siden jeg har haft det så hyggeligt.

Klem

Charlotte




mandag den 9. december 2019

Inspiration på Voergård Slot


I lørdags gik turen til Voergård Slot hvor Bering House of Flowers 
Hvert år har vi adventshygge i min familie. Sidste uge var vi på weekendophold i Skagen.  
Så vi måtte rykke dagen til 2. advents weekend.
Sidst jeg var her på slottet var jeg nok 12 år. Der sov jeg i fangekælderen!
Men det var et meget inspirerende og glædeligt gensyn må jeg sige.
..... Og knap så uhyggeligt!
😃



Her står mor ved indgangen til slottet.
Bjarne Als har pyntet det smukkeste kræmmerhus.



Jeg har taget så mange billeder og lover kun at vise nogle få.
Selv om jeg ikke er til farver.
Så er det hele så overdådigt og smukt.
Jeg blev så inspireret og fik fantastiske ideer.
Ideer som skal udleves kan jeg mærke.



Det her træ. Det er bare så bedårende.
Ja det er hele salonen.




Virkelig overdådig og storslået.
Jeg stor elsker det.



Jeg havde kun min mobil med og den tager desværre ikke
billeder der gør blomsterne ære.



Sådan vil jeg gerne bo.
Faktisk så spurgte jeg fonden om ikke de syntes jeg skulle flytte ind.
Men tror faktisk ikke de ved at jeg er en lille skabs Dronning!



Det her er påfugle værelset.
Jeg siger jer det er fantastisk smukt.
Sådan helt vildt.
Virkelig royalt.



Her er det det sorte verdensrum.
Hvor globus x 100 hænger ned fra loftet.



Juleblomster i smuk samhørighed.



Altså dette billede viser slet ikke hvor smukt det er.
Forestil jer i tusmørke.
Den er total overdådig.



Jeg kan blive ved at vise overdådige rum.
Men så bliver det vist alt for langt et indlæg.
Kan fortælle at Bjarne Als selv var til stede.
Han tog en snak med alle der ønskede.
Solgte alle de ting slottet er pyntet op med og som nok også sælges i hans butik.
Han er godt nok dygtig. Han har både format og ideer til at pynte et slot.



Blodpletten på gulvet, er vist overflødig at tale om.
Men kan ikke lade være at vise den.
Det er en Ingeborg Skeel skam plet.



Ekstrem fantastisk tur.
Der var masser af skønne boder, masser af mennesker og vanvittig inspiration.
Virkelig et besøg værd.
Håber der er åbent igen næste år. For det her kan man sagtens opleve igen.

Rigtig skøn dag

Charlotte



onsdag den 5. juni 2019

En blomster tanke...


Da mormor var i live skulle hun altid have en stor buket,
af disse klokkeskilla. Jeg har et helt bed med dem.
I år var det anderledes. Hun skulle stadig have en buket.
Til gravstedet og så skulle jeg have en buket i den 
gamle vase jeg arvede fra mormor.



Den sidste dag mormor var i live fik hun denne lille buket.
Hun elskede violer. Hun elskede duften og jeg lovede
hende at tage en buket violer med og en buket tulipaner fra haven.
Buketten her med violer og anemoner kom med hende i kisten.



Da hun blev begravet lavede jeg selv det røde hjerte til hende.
Men jeg lavede også denne fra børnene.



Jeg savner mormor.
Helt specielt nu hvor haven står så smukt.
Det kunne hun og jeg tale længe om. 
Når hun var på besøg var en lang havevandring fast kutyme.
Husk på mormor var jo top frisk trods sin alder.
1. juni havde Mads-Emil fødselsdag.
Her plejede haven, at skulle stå snor lige når hun kom på inspektion.
Men i år er der ingen hast.



Mor og jeg afgav et løfte til mormor.
Vi lovede at gravstedet altid ville være pænt.
Det var nemlig noget hun satte meget meget højt.
Specielt til weekender og helligdage.



Nu kan jeg igen lave buketter fra haven.
Præcis som da hun blev syg og jeg konstant kom med buketter.
AA og jeg går nu ture på kirkegården. Faktisk ret flot og afstressende.
Den ligger  60 km væk fra os.
Vi har ofte mad med og sidder på bænken lige ved gravstedet og spiser.
....og taler rigtig meget.
De sidste 6 måneder var mormor syg, der kørte jeg endnu længere for at besøge hende.
Vi besøgte hende i 4 holds skift. Så hun ikke var alene.
Så er 6 måneder længe, både for hende og os.
Men jeg har det så godt med alt det vi kunne tilbyde.
Her stod vi sammen som familie.
Og alle de lange og svære samtaler fik vi nået.
Alle de vigtige ting for mig, fik jeg sagt og
det var helt naturligt at det var mormor og jeg der var alene på den sidste rejse.




Når man går rundt på kirkegården så ser man ofte meget ensomme
grå gravsteder. Som virkelig indikere døden.
Man tænker har afdøde ikke været gift, er der ingen familie eller børn.
Jeg laver simpelthen en ekstra buket og så vælger AA
og jeg et sted at sætte den.



Hvem har ikke blomster i haven, eller på gåturen i vejkanten.
Min mormor var blomster dronning og ville have elsket ideen.
Måske er der ensomme blomster dronninger og konger der nu bliver glade....
Så har i mod på det. Så gør endelig det samme.




Verden skal være fyldt af blomster.




Masser af varme tanker
på vores alle sammens
Grundlovsdag

Charlotte


tirsdag den 28. maj 2019

Når man planter farligt


Jeg har lavet et nyt hjørne ved vores trappe.
Jeg har lagt sten og så har jeg benyttet en af mine støbte beton sten.
Men det farlige her,  er i højre hjørne.....



Min store mentor Rosenfeen er bestemt ikke tilfreds med mig.
For jeg har plantet en humle.
Som hun siger, en helvedes plante der spreder sig.
Men jeg er så vild med den i buketter og jeg er jo vild med 
alt der vokser ekstremt hurtigt.



Jeg er glad og det ved jeg også Rosenfeen bliver
når hun får en smuk sommerbuket med humle.



Jeg er faktisk ret vild med blomster.
Jeg kunne bruge hele min løn på dem.
Men min onkel er vist ikke enig......






Ham og jeg har det bare så sjovt sammen.
Vi er begge to blomster elsker og nyder ofte en tur i havecenter sammen.
Jeg er så priviligeret at have så ung en onkel.
Vi er jo som søskende og har mange fælles interesser.




Jeg mangler altid blomster.
Som her hvor jeg er ved at starte med at pynte op.
Faktisk skulle vi vente til huset er malet.......
Men hvem kan blive ved at vent!
Man er vel en pynte gås




Haven blomster over alt.
Maj er den skønneste måned.
Her er virkelig håb og optimisme.
Nyd de sidste maj dage

Knus til jer alle

Charlotte