Jeg er vildt fascineret af madonnaer. Jeg har en hel del efterhånden.
Nogle er købt her i landet, nogle i Rom og så støber jeg dem også selv i både gips og beton.
Pludselig fik jeg den ide, at det kunne være sjovt med et hus til dem eller bare et hus til pynt.
Så blev det et familie projekt, at udvikle dem i alle mulige størrelser.
Sådan et hus, kræver ikke vildt meget præcision og er der lige en åbning et sted.
Giver det bare ekstra charme for mig. Jeg er nok rimelig godt til de skæve vinkler!
Men projektet stopper aldrig ved bare lige her.......
For så skulle der støbes små madonnaer eller ikoner til husene.
Der skulle skrives skrifter og ikke mindst først skulle de dyppes i det berømte hvide kar.
Som vennerne siger før ting får adgang til min matrikel.......
Kun fantasien sætter grænser for ideer til husene.
Dette lille ikon er så småt at det ikke kan støbes i beton. Så det er lavet i gips.
Med en gang mat lak over. Så det kan holde til at være ude.
I haven har jeg også lavet små platforme.
En pæl med en plade på.
Her står der madonnaer rundt omkring og pryder haven.
Syntes de bliver så smukke når de bliver slidte af vejr og vind.
Dette hus er nok 5 år gammelt. Lavet ud af et gammelt bord.
Så det er meget langt. Min mand grinede da han så det første gang.
Indtil det kom i jorden. Så fik det den rigtige proportion.
For jeg har valgt at grave det 50 cm ned.
Så er jeg sikker på det står fast.
Rigtig dejlig dag
Charlotte