Uha januar..... det er et mørkt hul for mig.
Efter en skøn jul med masser af pynt og hygge. Bliver alt pludselig tomt og
man skal virkelig være kreativ for at få hyggen frem.
De første par måneder på året er altid triste at komme igennem, man venter bare på
et...... og det er foråret. Med alle de skønne blomster, spirer og liv.
Så kommer kreativiteten helt af sig selv igen...
Jeg har længe haft et hjørne under trappen. Som bare ikke rigtig har fungeret.
Det eneste jeg viste var at der hører kærestebænken hjemme!
Den har faktisk en sjov historie for den har jeg byttet mig til ved Lotte.
En dag ringede hun og spurgte om det gamle lort i indkørslen bare skulle
på lossen eller jeg ville hente den!
Det tog nok 3 sekunder før jeg havde afhentet bænken.
Lotte fik til gengæld en bænk med tre kurveskuffer...... eller næsten to!
For Kim skulle købe en sådan bænk og tage med hjem fra job. Det gjorde han også,
men han satte den ved siden af bilen og kørte hjem.
Utroligt nok stod den ikke på parkeringspladsen næste dag.......
Så han måtte købe en til så Lotte kunne få sin bænk som lovet!!!
Det har vi grinet meget af siden...
Nå men tilbage til mit hjørne. Hvad skulle jeg stille op med det!
Tænkte også på at prøve mig med en farve i huset. Jeg havde tiltænkt grøn!
Så jeg samlede forskellige ting i grønne nuancer. Men det var helt forkert.
Så kom jeg efter at mit stel jo er hvid og blå (kan ikke fordrage blå).
Ville da være perfekt med blåt i spisestuen når stellet er på bordet.
Så gik jagten ellers ind på blå ting!
Jeg købte en blå stribet olmer dyne af Vibeke fra Nieren. Syede den til så den passede til bænken.
På et loppemarked fandt jeg den blå gamle dukkevogn.
Bamsen og den blå træ kurv havde jeg fra et tidligere loppemarked.
Æsker fra julen blev pyntet med indpakningspapir og bånd.
Den blå æske er beklædt med noget gammelt tapet jeg havde fundet.
Skoene har jeg købt af Susanne. De var røde og har fået en tur med malerpenslen.
Her er der brugt crepe papir på den yndige æske.
Det papir fandt jeg da vi tømte Lottes mors hus. Hun havde så meget gammelt
crepe papir i alle mulige farver og meget store stykker.
Den smukke barne kjole er fra vores lokale genbrug.
Birgith sagde at hun havde tænkt på mig så snart hun så den.
Den er så yndig og i perfekt stand.
Bøjlen er fra Moster Grethe. Den har fået en gang blå og hvid maling.
Derefter en slibning og så kom den gamle skrift frem.
Hylden over bænken har jeg selv lavet ud af en skuffe.
Der manglede bare noget og jeg havde ingen hylder.
Så var det igang med stiksav og boremaskinen.
En sød gammel pude fra Moster Grethes søster Inger. Passer
perfekt i farven til dukkevognen.
Jeg elsker simpelthen Perlehyacinter.
Et held de er perfekte i dette hjørne.
Nu har jeg endelig et hjørne der fungere og som jeg er glad for.
Det er blevet mere perfekt end jeg havde turde håbe på.
Nok også fordi jeg bevæger mig ud i farver, noget jeg slet ikke er godt til her hjemme.
Til slut vil jeg ønske jer alle en super skøn dag og ta' nu tyren ved hornene
vi kan godt være kreative i januar selv om der er mørkt og koldt:)