Viser opslag med etiketten Jesus i vat. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Jesus i vat. Vis alle opslag

fredag den 11. december 2015

Jesus i vat













Tidligere har jeg vist jer vat julepynt. 
Men syntes også i skal have Jesus med.
Han er så yndig i et stilleben eller på julebordet.
Jeg er faldet pladask for ham og har endda lavet et par stykker til gave. 





Jeg starter med at klippe et stykke vat så det er afrundet i kanterne.
Dette skal bruges til svøbet.
Så giver jeg det kaffe miks på begge sider og lader det være til det er helt tørt.






Jeg laver en lille vat bylt som skal være kroppen.
Selve bylten kommer man ikke til at kunne se. Men det er 
mere for at man kan fornemme noget fylde under slaget.
Denne får også kaffe miks.
Lidt miljø skadet er jeg jo med det stads!




Jeg ligger bylten midt på slaget som slås rundt om kroppen.
Samlingen af slaget ender bag på.
Så skal der bruges bånd og de bindes rundt om på kryds og tværs.
Sådan lidt tilfældigt....
Klip en lille pude ud af crepe papir eller stof, som limes på inden i slaget.
Derefter skal det hele have en gang kaffe miks og tørre. 
Her på billedet kan man virkelig se patinaen.
Til slut limes hovedet på.







Kan kun sige at jeg syntes i skal prøve det.
Der er oceaner af muligheder for skønne vat figurer.
Ham her er nem at lave og bedårende samtidig.



Rigtig glædelig 11. december

Og samtidig ønskes i en fantastisk weekend
Juleknus

Charlotte











Husk i også kan finde siden Hos Villa Fryd på Facebook.
Tryk synes godt om og få en opdatering når der er nye indlæg!