Min pergola som jeg før har vist jer er lidt mørk her om vinteren.
Så lige som så mange andre af jer. Bestemt jeg mig for at prøve kræfter
med de berømte is lygter. Heldigvis fik jeg en lille hjælper med på ideen.
Vi startede med at fylde forskellige balloner med vand.
Så kom vi dem i skåle.
Bemærk her at dette indlæg ikke kun er hvidt...... den undertegnede som er
farveforskrækkede har virkelig oppet sig........
Efter 12 timer i fryseren får man en is ballon.
Ballonen tages nu af.
Så skal der laves hul til lyset.
Meget varmt vand løber lige så stille ned i midten af kuglen.
Isen smelter og et fint rundt hul kommer frem.
I vasken havde vi hældt meget varmt vand i. Ca 3 cm dybt vand.
Kuglen vendes på hoved. Altså med hullet ned af.
Så køres det hurtigt rundt i vasken.
Så kommer den flotteste glatte kant frem.
Sikke de lyser op i mørket.
Fantastisk at lave sådan et lille fælles eksperiment som
Albert-August kalder det.
Det er altså bare meget sjover at være fælles om tingen, gå ud
om aftenen og tænde lysene fælles.
Nyde synet af de smukke lygter, ikke alene men sammen som familie.
Det kan nåes endnu, inden vi får mildere grader.
Rigtig dejlig søndag
Charlotte
Husk Hos Villa Fryd har også en side på Facebook