Viser opslag med etiketten HALLOWEEN. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten HALLOWEEN. Vis alle opslag

torsdag den 31. oktober 2019

Uhyggelig Halloween


Hvem har mon lyst, at møde Fru Fryd en mørk nat!



Det havde drengene fra AA's klasse vild lyst til at opleve.



Vi var gået all in på uhygge i alle dimensioner.
Når først drengene havde taget mod til sig og ringede på klokken.
Hvorefter fingeren blev hapset af en edderkop.
Så kom den grimmeste stemme frem
WELCOME... 



Så blev døren flået op af en forstyrret slagter kone.
Prøv lige og spørg om drengene hoppede to skridt baglæns.



De blev ført ind i doktor Døds stue.
Her var kun levende lys og masser af uhygge.



I hjørnerne gemte sig de underligste personer.
Det gav lidt kuldegysning da de rørte på sig....



Så blev der kaldt til bords.



Doktor Død havde planlagt en lækker menu.



Der var bestilt lasagne med mumie hoved.



Spaghetti med orme og edderkopper.



Små mumie pølsehorn blev serveret i kister.



Efter de mange klamme retter.
Blev der tid til at drengene skulle ud i byen og gafle slik.
Imens kunne fru Fryd skræmme livet af en masse børn der ringede på døren.



Da drengene kom hjem fra deres bytur var der tid til dessert.
Afhuggede heksefinger.



Spøgelseskage.



Edderkoppe romkugler.


  

Så var der tid til gaveudpakning.
Se lige en super fin gaveide til halloween.


Jeg har før vist jer hvordan der er pyntet op til halloween hos os.
Det kan i blandt andet se her og her.
Men det er altså bare ikke nær så sjovt som denne her aften


Tag nu godt imod de forventningsfulde børn i aften
Halloween er altså kommet for at blive om man kan lide det eller ej.
I vores by er en regel. Har man et græskar med lys i ved døren så er alle
børn velkommen til slik eller ballade.

Uhyggelig god dag

Charlotte









fredag den 28. oktober 2016

HALLOWEEN


Så er det snart Halloween. Helt præcis på mandag 31. oktober.
Traditionen vinder mere og mere indpas her i 
Danmark og mange børn glæder sig til dagen.
Jeg er i en evig kamp mod alt det orange og gyldne
der tårner sig op her om efteråret.
Jeg har erklæret krig mod de nedfaldne blade og er 
sikker på jeg nok skal vinde.......... på et tidspunkt!



Men så var det jeg tænkte...
Hvordan får vi Halloween stemning ind i huset, sådan på
Hos Villa Fryd måden. Hvidt, romantisk og lyst.
Så jeg har malet et stort orange græskar med kalkmaling.
Så har jeg malet mit grå logo på og pyntet med lidt blonder.
Fundet den gamle gravsten frem og Fru Rype har indtaget
pladsen som den uhyggelige krage hun nu engang er!



Jeg har nemlig fået noget ganske særligt.
Jeg har fået lavet 4 forskellige størrelser, stencil med mit logo.
Sisse har været så sød at lave dem til mig.
Kan varmt anbefale jer at kigge på hendes side.
 Går i med tankerne om at få lavet en 
helt speciel stencil. Helt jeres egen. En ide kun i har.
Så kan Sisse hjælpe jer. Hun er vildt dygtig
og har masser af ideer og forslag.
I kan få kontakt med hende ved at trykke HER.
Det er en side, hvor hun også vise masser af andre ting hun laver.
Mange smukke og kreative ting.



En Halloween kage skal der også til.
Helt hvid og med masser af spøgelser.
De passer jo lige som ind i farven her......



Kagen skal bages i en rund springform og bages af to omgange.




Sådan her ser kagen ud når den kommer ud af ovnen.
Husk at det er vigtigt at toppene er sprød og helt bagt igennem.



Så skal der laves ansigter af smeltet mørkt chokolade.



Kanterne på kagen får en gang flødeskums roser sprøjtet på og
en lille klat smeltet chokolade på hver blomst.



Så er det ellers bare at kalde zombierne ned til gilde......



Kan lige hilse og sige det var svært at spise ham her.
Han var knap så kæphøj da han fandt ud af det galt liv eller død!



Men zombien kunne ikke få nok, han var stadig sulten efter sjove kager.
Godt nok var der en Halloween fest hos Albert der lige skulle overstås.
Så det reddede heldigvis Ida-Katrine fra den visse død.



Så jeg hastede igang med at lave små spøgelses kys.
Nogle med arme og andre uden.



Sådan blev resultatet. De bliver en anelse grå pga. lakrids pulveret.
Man skal smage sig frem til, hvor meget man ønsker der skal i.
Andre smags varianter kan med garanti også tilsættes.






Nogle af toppene lavede jeg med edderkoppespind.



Pludselig var det en mere glad og mæt zombi der var i huset.
Trods det han har dæk spor hen over hovedet!
Det er Ida-Katrine som har malet Albert-August. Da hun lagde
ud med dæk aftrykket i ansigtet var det så smalt, at jeg kom til at grine.
"Hvorfor grine du mor" spurgte hun.....
Så måtte jeg forklare at det smalle tynde cykeldæk aftryk nok ikke havde
forvoldt megen skade på det lille hoved!!!!!
Så i en fart blev det lavet om til et motorcykel dæk aftryk......



En anden ting man også kan lave til Halloween
er små appelsin lygter.
Man udhuler frugten og skære et ansigt.



Efter ca. en time i ovnen på 100 grader
har man en total hård og tynd lygte.



En gang hvid kalkmaling og lidt pynt.
Så er den rigtig sød at hænge op i vinduet, over bordet eller
ude ved fordøren. Jo flere lygter jo bedre.



Hvis den tændes indendørs vil jeg anbefale at toppen ikke sættes på.
Det oser en del når lyset tændes og ilden røre den tørre appelsin top.




Udendørs er det også sjovt at pynte op.
Selvfølgelig skal der være uhyggelige græskar lygter ved indgangen.
Men det afholder  ikke mig fra at lave min helt egen Halloween.



Istedet for en sort kat bliver det en hvid, græskarret er romantisk
og ikke skræmmende. En lille appelsin lygte.
Masser af hvide græskar. En ægte gammel revnet gravsten.
Selvfølgelig kronen på værket........ to kongekroner!







Det var mit bud på hvordan man kan lave Halloween
på en lys og venlig måde.
Helt fra starten var det kelterne i England der opfandt traditionen.
De tændte lys i udskåret roer, for natten mellem den 31. oktober og 1. november
kom de døde til de levenes verden, for at gøre regnskabet op!
Roerne skulle skræmme de døde væk.
Men de engelske pilgrimme der drog til USA manglede deres hvide roer
til at lave lygter af. Så der af kommer græskarene.
Det havde altså været meget mere passende for mig at de
pilgrimme aldrig havde taget til USA!



Rigtig fantastisk weekend til jer alle
og en skøn Halloween

Charlotte