Viser opslag med etiketten Høsttid. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Høsttid. Vis alle opslag

fredag den 21. august 2015

Høsttid






Så er der HØSTTID her mod nord. Kender man en fantastisk landmand, hvor man må gå på
opdagelse i en af hans kornmarker. Inden høst, så er lykken gjort for de mindre børn.
Sådan er det i al fald med vores den mindste.
Da jeg pakkede trækvognen og smurte nogle rigtig danske sommer madder. Som da
Bedste var barn. Havde jeg en dreng, som absolut ikke kunne vente.
Nu var der rigtig hygge tid. Med hånd madder, korn og labyrinter.



Intet er mere fantastisk end en skøn frokost omgivet af barne
 latter og korn.
Korn så langt som øjet rækker. Så føler man sig pludselig 
priviligeret og rigtig godt til mode.



Kunne selvfølgelig ikke dy mig for at bruge mit smukke service.
Passer perfekt til hele stemningen.




Mere Morten Korch bliver det bare ikke. Kartoffelmadder.



Det er nu inden kornet høstes at der skal tænkes på de små 
fugle til vinter. Spørg din lokale bondemand om du må købe
et neg til fuglene. De vil elske dig for det...









Selvfølgelig er der dessert medbragt. Kirsebær som jeg har
fået af vores nabo. De har de mest fantastiske bær. Med det helt
rigtige knæk, når tænderne sættes i dem...... Tro mig man stopper
ikke før skålen er tom og maven gør ondt!



Denne gammel høstgarns rulle med selvbinder snor har jeg 
fået af moster Grethe. Dette brugte de på gården under høst.
Ren nostalgi.



Så er kornet trådt rimeligt ned og der er blevet leget godt og grundigt.
Turen går hjem ad, med knap så tung en trækvogn og masser af
oplevelser rigere.



Det er bestemt ikke hver dag man ser så smuk en korn mark,
fyldt med kornblomster.
Weekendens vejr bliver fantastisk så ud og oplev de dejlige marker.
Men husk at spørge om lov. For ikke alle er lige så begejstret
som vores lokale bondemand er, for udflugter i  kornmarkerne.

I ønskes alle en rigtig fortryllende weekend

Charlotte