Viser opslag med etiketten De blå hjørner. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten De blå hjørner. Vis alle opslag

tirsdag den 22. november 2016

De blå hjørner


Så er de blå hjørner også ved at være pyntet op til jul.
Helt enkelt og simpelt.
Jeg elsker at pynte op men det skal samtidig ikke være for vildt.
Jeg kan så hurtigt gå hen og blive træt af pynten, hvis den fylder for meget.
Så små enkelte stilleben er lige mig.
Her har jeg taget et selvsået træ ind. Lidt vinge skudt lige som jeg
elsker det. Skævt og med kant.






Den her tre armet stager betyder rigtig meget for mig.
Den har været min Oldes. Hende som minder usandsynligt meget om Frk. Pots.
Olde forstod at skabe hygge og kreere et festmåltid ud af ingenting.
Dengang stod stagen smukt i sølv
og var altid med på middagsbordet, når der var gæster.
Da Olde flyttede fra huset og i en mindre lejlighed.
Sjovt nok den lejlighed som jeg sammen med mine forældre 
flyttede ind i som barn. Den første fælles bolig mine forældre havde.
La Strada. I dag benyttes huset som B & B i Løkken.
Nå men min far fik stagen.
Vi var så uheldige at 4 uger før jeg skulle konfirmeres brændte mine
forældres landejendom ned.
Stagen overlevede. Men som mørk tin stage.
Sølvet var smeltet væk, den var blevet lidt skæv i den ene arm.
Der var kommet et stort afslag og på den ene bue
er der smeltet lidt glas fast.
Så med kalkmaling fik den ny liv.
Man må sige, at stagen er en overlever og besidder en hel del
af Oldes sjæl og charme.
Derfor med meget stor betydning for mig.
😇


Nyt til samlingen.
For med posten kom disse smukke gamle underkopper.
Jeg manglede underkopper til de 4 smukke chokolade kopper jeg har.
Det havde Nina luret og hun havde tre som hun benyttede
til underskål til sine blomster.
Tænk at have så skøn en følger, der netop lige tænker den tanke
og beriger mig med de skønneste gamle patineret underkopper.
Heldiger kan man vist ikke være.
Tusind mange tak Nina💖







Ja jeg må sige at min samling af Villeroy & Boch 
ikke bliver mindre med tiden.



Her er det blå kærestebænk hjørne også pyntet op.
Det går støt og roligt frem ad.
Er sikker på at huset nok skal blive klar til på søndag.



Carl-Johan tager det nu stille og roligt.
1. søndag i advent kan ikke stresse ham.

Rigtig skøn tirsdag ønskes i alle

Charlotte