Viser opslag med etiketten Give Away. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Give Away. Vis alle opslag

tirsdag den 17. marts 2020

Forårs konkurrence /give away

(Samarbejde med Fine Køkkenhaver)

Jeg er ret fascineret af den røde tråd.
Jeg elsker når ting hænger sammen på kryds og tværs.
Det er netop hvad disse frø gør.
Fine Køkkenhaver har haft min interesse lige fra første færd.
Her er både æstetik og moral helt i top.




Jeg sad en regnfuld søndag eftermiddag i sofaen.
Da jeg så den smukke frø boks på Instagram, tænkte jeg straks.
Det er lige noget til Fars dag.
Den må jeg have til far, der elsker sin køkkenhave og
levere skønne grøntsager tilbage til mig. 
Altså for mig er den næsten ikke til at give bort.
Den er så stoflig lækker.




Men kan man nøjes med en gave..... nej det kan man altså ikke.
Der måtte bare frø i indkøbskurven.




Det her er hvad jeg mener.
Alt er gennemført, farverne er afstemt og fantastiske lækker produkter.
Gamle arvesorter der er økologiske.
Alle sorter er afprøvet i Karolines egen køkkenhave.
OG så elsker jeg de frø poser.
Vidunderlige smukke og stilfulde.




(lilla broccoli)

Så talte jeg med Karoline.
Hun er ejer af Fine køkkenhaver.
Jeg syntes I følgere
skulle have muligheden for at opleve samme
følelse af selvforkælelse som jeg fik.


Karoline syntes det var en fantastisk ide.
Hun ville glædeligt sponsorere.
Så vi indgik hurtigt et samarbejde.
Her er en hilsen fra hende -




Giweaway

Kål er cool
Vind Fine Køkkenhavers frøsamling. 

Giweaway indeholder:
Amarant, Lilla Broccoli, Lilla Grønkål, Palmekål og kornblomster.

Har du tænkt på at kål er mere end bare kål? Kål er fantastiske i buketter, blomsterne er spiselige og de er ufattelige smukke i køkkenhaven året rundt.
For at vinde skal du skrive (her under eller opslag på Instagram, Hos Villa Fryd)
hvorfor netop DU skal vinde denne frøsamling vedlagt små overraskelser. Du skal følge Fine køkkenhaver og Hos Villa Fryd på Instagram.
Vinderen trækkes fredag d. 20 marts.



 DE BEDSTE HILSNER 
 KAROLINE 




Se det er noget af et tilbud.
Skynd jer at finde på nogle skønne grunde
og deltage i konkurrencen.
På fredag offentliggør vi vinderen.
Jeg lover det er ren selvforkælelse at modtage sådan en pakke

En fantastisk skøn tirsdag til jer alle

Klem

Charlotte




torsdag den 9. november 2017

Vinderen af dahliaerne er fundet











Så er vinderen af dahlia konkurrencen fundet.
Den heldige vinder er ikke udtrukket lige som jeg plejer.
 Nej jeg har valgt at sige mit yndlingstal.
Tælle fra starten af hvem der var det nr. helt fra begyndelsen.





Den heldige vinder er




BOM
                                                                        BOM BOM






Nr. 15 mit lykketal bliver repræsenteret af:

Anne-Mari Gabrielsen

(Du var nr. 15 der blev fast læser på min blog)




Kæmpe stort tillykke
Håber du vil få så meget glæde af dine dahlia knolde til sommer.
Lige så meget glæde som jeg har haft.

Vil du være sød at kontakte mig med adresse så
jeg kan få sendt din pakke.



Rigtig smuk dag til jer alle og tak for i deltog og sendte søde kommentarer

Klem

Charlotte


tirsdag den 7. november 2017

Dahlia give away


Der er slet ingen tvivl. 
Jeg elsker roser og jeg elsker dahlia.
De er så skønne blomster.
Jeg bliver ved at imponeres over dem.
Nogle af mine dahlia står i blomst endnu (i huset)...



Cafe au lait er min yndling, helt uden tvivl.
Jeg stor elsker den.
Linda sagde til mig at nu var tiden inde til at få dem op.
Det var godt for nogle af knoldene var blevet til gele.
SÅ OP MED DEM VENNER!



 Pon Pon er helt fantastisk.
Jeg har den hvide snowball og så den med en rosa blonde.



Så er der også de sarte hvide og lys lilla.
De er helt fantastiske hver og en.



Men nu er det slut.
Nu er de taget op.
Her har de hvide stået og taget al plads og lys for mine nye små roser.
Men man lære jo år for år.
Så det bliver vel kun til en dahlia næste år, i det her bed.



Til gengæld er der plantet 100 hvide forårsbebuder her i bedet.
Samt 100 Allium løg. 



Tænk at man køber en dahlia knold og hen over en sommer
er der blevet et hav af knolde.
Nu skal de ind i kælderen og ligge mørkt og tørt til frosten atter er væk fra jorden.



Jeg har besluttet at tage en knold fra hver af mine Dahlia.
Samt disse trefarvet Allium pryd løg.
Udlodde lidt fra Villa Fryds have til jer.

Jeg trækker lod blandt mine faste læsere her på bloggen.
Så er i ikke faste læsere så tilmeld jer og deltag i konkurrencen.

Vinderen udtrækkes på  torsdag den 9. november.

En helt fantastisk smuk dag til jer alle

Knus og klem

Charlotte




fredag den 16. juni 2017

Spejl bassin


I marts afholdt Nana en Give Away på sin blog Mit Landliv.
Jeg blev en af de heldige vindere, for vi var to.
Vi var så heldige at vinde et højbed fra Zinkbakken.
Jeg var oven ud af lykke. For jeg vandt, det er sådan en skøn fornemmelse.
Blev så overrasket da jeg så mit navn var blevet udtrukket.


Morten fra Zinkbakken havde udlodde sådanne to højbede.
De kom med posten kun få dage efter.
(foto lånt af Zinkbakken)




Jeg fik en skør ide.
Noget jeg rigtig rigtig længe har ønsket mig.
For Søren som er smed kunne måske lokkes til at lave en bunde i den runde ring.
Vi aftale den sædvanlige pris!
Efter en rum tid leverede Søren bassinet som det nu var blevet til, her på adressen.
Han havde svejset en bund lige i midten af ringen.



Da jeg ikke er til for meget rust.
Har jeg malet det med silver skibs lak.
Det skulle holde rusten væk.
Er i tvivl om det giver nok effekt.
Men ellers kan jeg bare vende karet om og male det sort på den anden side.
Det er så smart med to i en bassin.
Nu skal jeg lige kigge på det er par dage inden jeg tager beslutningen.



Jeg har disse to smukke glas kugler som jeg har lagt i vandet.
Og så en rund vase.
Nu skal jeg bare ønske mig nogle flere glas kugler.



Pludselig bliver der mørkere og der kommer mere effekt i spejlet.



Så kommer der ellers regn skal jeg love for.
Noget vi har haft de sidste mange dage.
Er så træt af regn. Roserne er begyndt at rådne i knopperne.
Citrontræet mister sine blade. Mine petunia får alt for meget hård regne og smider blomsterne.
Nu ønsker jeg sol og sommer.
Tak!



Meningen er at Albert-Augusts æbletræ skal spejle sig i vandet i det nye bassin.

Tusind tak til Nana og Zinkbakken for det fine bassin.
Det vil skabe så meget glæde her i haven.

Rigtig skøn dag ønsker jeg til jer alle
Håber på en helt fantastisk sol uge i sigte!

Knus

Charlotte




søndag den 1. januar 2017

Give Away


Faktisk holder jeg blog ferie.....
Men et lille kort indlæg kan alligevel godt indsniges.
Håber ikke det gør noget.......
Nu er alt vores julepynt nemlig pakket væk.
Her bliver så tom oven på sådan en jul. En fantastisk en af slagsen for øvrigt.
Da jeg gik der og pakkede pynten ned i min store kiste i forstuen. Så slog det mig pludselig.
Hvorfor gemme bordpynten fra julebordet. Jeg bruger det jo kun en gang.
Hvorfor ikke glæde en venlig og sød sjæl.
En som vil nyde at dække et julebord næste år med genbrug.
Så nu er der vist tid til en Give Away.



Dette her kan blive jeres.

Jeg trækker lod blandt alle mine følger og faste læsere her på bloggen.
Så det er vigtigt i tilmelder jer, hvis i ikke allerede er det.
Har i ikke en Google konto så er der en nem video vejledning her.
Sådan en konto kræves for at kunne blive følgere eller fast læsere på en hvilken som helst blog.
 Den minder om en Facebook konto.



Jeg trækker lod på søndag den 8. januar og mandag bliver det offentliggjort her på bloggen.
Så der er tid at løbe på.




Pakken indeholder 

1 stor tromme
1 skilt
1 lys
3 engle
10 serviet ringe
6 info kort om julen




Håber i har lyst til at deltage og være på forkant med julen 2017.

Fantastisk dejlig dag til jer alle

😍

Charlotte


P.s
Men husk at tilmelde jer ude i højre side som fast læser for at deltage!