Viser opslag med etiketten GEVINST. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten GEVINST. Vis alle opslag

fredag den 16. juni 2017

Spejl bassin


I marts afholdt Nana en Give Away på sin blog Mit Landliv.
Jeg blev en af de heldige vindere, for vi var to.
Vi var så heldige at vinde et højbed fra Zinkbakken.
Jeg var oven ud af lykke. For jeg vandt, det er sådan en skøn fornemmelse.
Blev så overrasket da jeg så mit navn var blevet udtrukket.


Morten fra Zinkbakken havde udlodde sådanne to højbede.
De kom med posten kun få dage efter.
(foto lånt af Zinkbakken)




Jeg fik en skør ide.
Noget jeg rigtig rigtig længe har ønsket mig.
For Søren som er smed kunne måske lokkes til at lave en bunde i den runde ring.
Vi aftale den sædvanlige pris!
Efter en rum tid leverede Søren bassinet som det nu var blevet til, her på adressen.
Han havde svejset en bund lige i midten af ringen.



Da jeg ikke er til for meget rust.
Har jeg malet det med silver skibs lak.
Det skulle holde rusten væk.
Er i tvivl om det giver nok effekt.
Men ellers kan jeg bare vende karet om og male det sort på den anden side.
Det er så smart med to i en bassin.
Nu skal jeg lige kigge på det er par dage inden jeg tager beslutningen.



Jeg har disse to smukke glas kugler som jeg har lagt i vandet.
Og så en rund vase.
Nu skal jeg bare ønske mig nogle flere glas kugler.



Pludselig bliver der mørkere og der kommer mere effekt i spejlet.



Så kommer der ellers regn skal jeg love for.
Noget vi har haft de sidste mange dage.
Er så træt af regn. Roserne er begyndt at rådne i knopperne.
Citrontræet mister sine blade. Mine petunia får alt for meget hård regne og smider blomsterne.
Nu ønsker jeg sol og sommer.
Tak!



Meningen er at Albert-Augusts æbletræ skal spejle sig i vandet i det nye bassin.

Tusind tak til Nana og Zinkbakken for det fine bassin.
Det vil skabe så meget glæde her i haven.

Rigtig skøn dag ønsker jeg til jer alle
Håber på en helt fantastisk sol uge i sigte!

Knus

Charlotte




lørdag den 27. februar 2016

Gevinst


Jeg sad en stille aften og læste på en fantastisk blog.
En blog der beskriver Kirstens hverdag og fortrinsvis haven.
Men der sker også mange andre sysler og kreative ting,
Med det fedeste fortæller sprog og et smil på læben.
Pludselig ser jeg et gækkebrev og en konkurrence. 



Kirsten skriver at man skal finde prikkerne og gætte hvem brevet er fra....
Ja prøv i at finde prikkerne .... .. .......
Jeg ledte vanvittigt igen og igen blev det brev undersøgt.
(Foto lånt fra Kirstens Have)
I kan trykke på linket og se hele indlægget.
Til sidst fandt jeg prikkerne og vil ikke afsløre noget her!



Men i går kom den yndigste pakke med posten.
Sirligt indpakket i lilla silkepapir.



Yes jeg vandt...
Påskeæg fra Spangsberg Chokolade og fredags slikken var reddet.
MEN...



Ikke nok med jeg vandt, det gjorde Carl-Johan også.
For Kirstens hund, Jack havde sendt guf med til sin artsfælle.



Desværre kan jeg ikke fremtrylle et flot foto af Carl-Johan for han var ivrig og 
rystede konstant hovedet for at få sin gevinst. 
Men glade er vi begge to. Vi siger tusind tak til Jack og Kirsten for de flotte gaver.

I ønskes en fantastisk dejlig lørdag

Charlotte