Viser opslag med etiketten ÆGGESKAB. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten ÆGGESKAB. Vis alle opslag

mandag den 22. februar 2016

Æggeskab


Kender i det, der skal ikke meget til at få ideer og hvor kan man 
involvere mange mennesker i sine projekter.....
Jeg siger stakkels naboer, undskyld!



Nytårsaften blev jo holdt hos os. Da vi var ude at skyde nytåret ind kom der 
pludselig et stort batteri på jorden i denne kasse.
Jeg var da helt forelsket ved første blik.
Jeg ville have batteriet op af den kasse, så den kunne genbruges.....
Men jeg fik masser af anvisninger om at sådan et stort batteri skulle blive i kassen
Det var jo formålet med at man fik det i en kasse.....



Til stor glæde for mig overlevede kassen og den skulle shines op og stå
under min sofa i stuen til opbevaring...
Lige indtil jeg så et smuk æggeskab på Facebook. Thereses bedstefar havde haft 
et gammelt skab, hun havde hentet ned fra loftet med plads til 6 æg.
Så skulle kassen pludselig bruges som æggeskab....
Tingene går ikke altid som man planlægger!



Skabet blev malet og jeg savede hul i låget med en stiksav.



Alt på kassen er originalt. Selv det tykke stof hængsel fik lov at blive.



Nu kommer det svære og det som involverede en hel del naboer...
For der skulle jo laves hylder med plads til æg.
Mit kopbor var alt for stort og æggene ville ryge igennem.
Efter en rundtur i nabolaget fandt jeg endelig det rette kopbor hos Peter.
Ham der bor i vores "baghave"  og ham jeg siger jeg har fælles værksted med.
Skal siges at det syntes Peter bestemt ikke om... Men vi har hul i hækken til hinanden.
Så jeg nyder at gå ned og spørge om råd og kigge i Peters Slaraffenland.
Mens hans kopbor passede ikke sammen med min bormaskine. Så nu skulle 204 
også involveres... Jeg skulle bruge hans maskine til at bore de 22 huller.
Han er heldigvis meget tålmodig og kender til mange af mine åndsvage projekter.
For det skal jo være her og nu og ikke om en time når ideen opstår og tiden er til det...



Hvad siger i så. Det lykkedes.






Det net jeg fik af Johannes da jeg skulle lave mit franske flueskab, har jeg stadig
masser af. Så det skød jeg på med en elektrisk hæftepistol. 
Dernæst fik det en gang old white kalk maling.



Yes fra fyrværkeri kasse til æggeskab.






I ved godt at æg ikke nødvendigvis skal stå i køleskabet.
Her fylder de alt for meget for vi bruger masser af æg.
Så nu er skabet kommet i kælderen hvor der altid er sval. 



For at finde ud af hvordan man skal tage æggene i rækkefølge har 
jeg lavet et lille emblem. 
3. hylde er de nyeste æg.



Det første jern emblem har jeg hentet ude på Johanneses arbejde. De sælger
gammelt jern. Så bore jeg et hul der i med et jernbor.
Sprøjtmaler det med en mat maling.
Så tegner jeg på mærket og sætter et lille stempel.
Kommer det i ovnen så stempel og tusch tørre.
Til slut får det en klar lak.
Det samme har jeg gjort med det store skilt hvor der står æg.
Alt kan laves, her sætter kun fantasien grænser!







Dette var et rent DIY og genbrugs indlæg. 
Syntes det er fantastisk at lave fornyelser ud af ren genbrug.
Det sætter virkelig de grå hjerne celler igang og giver en fantastisk
følelse når resultatet så endelig kan ses og med god og brugbar effekt.

Rigtig fantastisk dag til jer alle
her mod nord har vi vinterferie i denne uge så der skal hygges på højtryk

Charlotte