Frk. Anemone

"Frk. Anemone" hedder min blog, fordi netop de blå anemoner er nogle af de aller skønneste forårsbebudere.
Velkommen til min blomsterverden, hvor du gerne må lægge en hilsen eller kommentar.
Klik gerne ind på nogle af mine andre faner, hvor du kan følge mig på haverejse i England,
nærstudere nogle af mine plantegrupper eller følge mig i strikkens verden.
Viser opslag med etiketten Den Gamle By. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Den Gamle By. Vis alle opslag

tirsdag den 13. december 2016

Der sker intet her....


Men vi har da været i Den Gamle By i Aarhus igen.

Jeg har lige bladret tilbage til mit indlæg i december sidste år - i år lykkedes det mig at tage lidt billeder i mørke også - omend kvaliteten er svingende.

Så tag med, hvis du har lyst - der er sådan en skøn julestemning i Den Gamle By.





1970'er gaden "ved Aarhus Å". Her er butikker fra min pure ungdom og lejligheder fra dengang - meget morsomt at se.





Hos købmanden kunne man købe alverdens lækkerier og inde i købmandens bolig var kokkepigen i gang med at koge klejner og kunne nok fortælle lidt om livet hos købmanden.






Jeg var ret pjattet med denne nisseparade.





Et kig ind i apoteket


Til sidst et blik over på den nye store vækstkuppel i Botanisk Have - det var ret stemningsfuldt.


Selvom der er mange mennesker sådan en søndag i december, så kan jeg altså godt anbefale en tur til Den Gamle By.

søndag den 20. december 2015

4. søndag i advent og Den Gamle By i Aarhus



Vi har hygget os i Den Gamle By i dag - min søde niece og jeg.



.... sammen med masser af andre, der også nød stemningen i de gamle huse, julemusikken på et af byens torve, boderne med julelækkerier og husflidsmarkedet øverst i et af husene.

Følg med lidt rundt her.












Så sjovt at se det julepyntede vindue hos byens boghandler - julelysene har da bevaret "looket" - hvor dejligt.

Der er noget særligt over det blege vinterlys, her tittede solen lige lidt frem.


lørdag den 18. april 2015

Et sidespring: Den Gamle By i Aarhus


Som I måske ved, har jeg i denne uge været så heldig at have besøg af min veninde, Jane, fra Australien.

Torsdag var vi på tur rundt i Aarhus og vi var også i Den Gamle By - hvilket er henved 20 år siden sidst for mit vedkommende.

Hvis I har lyst, så kom med på tur - vi leger turist her på havebloggen  (men det går nok an...).



Møntmestergården set udefra og inde fra gården.



Der er også smukke blomster i Den Gamle By:


Belle de Boskop espalieret æbletræ

Billeder fra den nye 1970'er gade, hvor man kan besøge forskellige butikker samt en beboelses-opgang med 4 forskellige lejligheder med interiør fra 1970'erne. Virkelig en tidslomme, som det var sjovt at komme ind i (og ud af igen... )



Husker I f.eks. bagerens automat, hvor man kunne købe kager mm.?

Til venstre opgangen med 1970'er farver og linoleum på trappen :)




Kollektivets lejlighed

Kernefamiliens stue
... og køkken

Tilbage i de helt gamle gader igen:













Piletræet var netop sprunget ud
Simonsens Have hvor vi drak kaffe
og spiste rababerkage