Viser innlegg med etiketten Leilighet. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Leilighet. Vis alle innlegg

22. august 2012

Uterommet

Før sommeren er helt på hell viser jeg frem noen detaljer fra verandaen vår. Den kan visst ikke sies å være overeksponert på bloggen.. Vi har en veldig koselig veranda i mine øyne, men den "lekre" fasaden og inngjerdingen gjør fotografering helt umulig spør du meg.. Bilder av uterom får komme med neste bolig. Jei!


Er det ikke typisk at det blir litt ekstra fint når man først må style litt til visninger? Alt blir på en måte finere.. Man bestemmer seg for å male de stygge listene man har irritert seg over, finpusser her og der, kjøper litt nye putetrekk, eller som oss; bytter ut verdens mest slite verandadør (dobbel) til verdens mest freshe. Ja, sånn circa rett før boligen skal selges. Lærer aldri! Elsker selvfølgelig den nye døren.. 

Nå er det meldt #scaryweather med lyn og andre saker fremover så vi får kose oss med de solrike minnene fra gode sommerdager! 

15. juni 2012

Drømmen som gikk i oppfyllelse

Da var det sant. Vi har kjøpt rekkehus (nyoppført)! Oh holy moly.. Etter måneder med følelsene utenpå kroppen og en berg- og dalbane av et energinivå føles det rart, skummelt og fint å ha landet prosjekt "finne ny bolig". Jeg røper gjerne at jeg ikke har vært enkel å leve med den siste tiden. Sorry, Oscar! Godt den ene er (svært) rasjonell når den andre er (ut-av-en-annen-verden) emosjonell. Haha. 


Hva mer skal man si? Innflytting ved årsskiftet, nytt nytt nytt, liten hageflekk, deilig loftsstue med veranda.. Baksiden er at vi ikke har sett sakene ferdig og det byr jo selvfølgelig sikkert på endel overraskelser, men nå må vi bare tro på at dette blir FAB. Fnis. Jeg gleder meg!

Foto: yellows.dk

Hva passer vel bedre enn litt fresh inspirasjon fra fotografene hos Yellows på en dag som denne? Endelig kan interiørpiffen blusse opp igjen - et nytt sted skal innredes! Ønsker alle en deilig helg. En ting er sikkert; jeg skal feire med hjemmebakte kanelboller i morgen. Ingen tvil om det! 

11. mai 2012

Lyst gutterom med nytt print

Det er tilfredsstillende å se at det lille "ekstrarommet" har blitt et innbydende barnerom med glade farger. Jeg kan aldri se helt for meg hvordan ting blir før jeg har spikret og endret ting hundre ganger og man blir derfor noe overrasket når man endelig kan titte inn og tenke "Hm, ja.. Nå ble det hyggelig!".

Filip har fått nytt print på rommet sitt og jeg syntes det ble så fint! Printet er fra Babywall - de har masse tøffe t-skjorter, puslespill og postere til barn, til gode priser syntes jeg. De sender til Norge:-) 

Var den ikke søt?

Jeg har tapetsert (les: tapet) skapdørene med ugler og tall i gull. Hele rommet ble lysere og deiligere med en gang! Superfornøyd. 

De gule Legohodene, som er oppbevaringsbokser, sniker seg inn på bildene over som fargeklatter. Jeg liker de og blir glad av både fargen og minnene de bringer frem hos meg. Dessuten syntes Filip at de er supermorsomme å leke med.

Ønsker alle en superfin helg!

4. februar 2012

Sofaen igjen

Det er faktisk ikke ofte sofaen har fått æren av å bli fremvist her inne. Den er fantastisk å sitte i, men jeg skulle ønske den var litt lysere (upraktisk nok). Anyways; jeg liker den for det altså! Og putene piffer jo opp betraktelig. Her er treputen sydd av byNord håndkle og min nyinvestering; TineK puten. Den er så super - med deilig duninnmat og fine striper. Jeg merker at jeg virkelig irriterer meg over de andre putene mine, som har syntetisk innmat fra Ikea. Dun er tingen folkens! 


I know; dere begynner sikkert å bli lei de gåsungene nå. Haha. Jeg liker de jeg. Noe annet jeg liker er den store kurven jeg fikk av mams og paps for lenge siden. Den er fra Home & Cottage. Veldig så svart og hvitt det ble her inne nå forresten! Bare en liten periode.. Jeg elsker jo farger! God helg alle! 

28. januar 2012

Barnerom

Det skjer litt småting på barnerommet enda. Her om dagen fikk jeg ånden og måtte bare teste en ny tapet med plank fra Storeys på skapet inne hos Filip. Litt usikker, men det er jo litt kult at det ser ut som at skapet  plutselig er snekret sammen;-)

Hjorten altså.. Digger den! Fås kjøpt hos Loving.no. For ikke å snakke om hvor mye jeg digger denne aktive lille pjokken og.. 

Skapet er ikke i fokus her, så det er ikke lettest å få et inntrykk, men.. Dere ser kanskje poenget uansett!

Det var for tilfeldig at denne kule F´en i tre bare åpnebarte seg i salgskurven hos Bolina for leden.. Den måtte med hjem. Jeg hadde nemlig lykkeopplevelsen av å ha spart to gavekort fra bursdagen som jeg brukte med glede! De andre kuppene skal dere få se senere. 

God lørdag! 

20. januar 2012

Den "nye" gangen

Endelig - deilige fredag! Det er ingen hemmelighet at flisene i gangen vår får meg til å føle meg uvel. Jeg husker jeg tenkte da vi kjøpte; at "de fixer vi på et vis". Men så gjorde man de mer nødvendige tingene da, også uteble noe. Og sånn blir det vel. Så da må man bare gjøre det beste ut av det og "dekke til" så godt det lar seg gjøre:-) Vi fikk en nydelig Pappelina matte til jul, som gjorde seg fint sammen med Eames-love. 

Og for dere som lurer på hva det er med den noe alternative skohyllen bak der.. Den blir jeg også litt uvel av nemlig, den er så mørk. Også er jeg så lat at jeg ikke orker å male den hvit akkurat nå, nei, så da dekker man det jo rett og slett bare til da. Med kapaplate som jeg har fått av den skjønne kjæresten til en venninne. Også blir det lyst da serru. Mye bedre, og billig, men absolutt ikke varig vel å merke! Fnis. Nå faller hele interiør-opplegget mitt litt i grus - eller? Har dere fortsatt tillit til meg? Ler.. Det er januar. Jeg er superblakk. Men ikke for det - det frister liksom aldri å bruke penger på skohylle til gangen! (Og forresten så "matcher" den jo gulvet perfekt, haha). 


Ønsker dere en fin helg og takker for alle de utrolig hyggelige kommentarene dere legger igjen her! Dere er alltid så søte med meg og vit at på en dårlig bloggedag er det kommentarene deres som finner igjen bloggemotivasjonen;-) 

15. januar 2012

Den nye lampen

Jeg var sånn i tvil! Skal - skal ikke bytte ut lysekronen. Plutselig, når man har kjøpt noe annet, så begynner man typisk å tenke "er den ikke egentlig fin der den henger da"? Men da den nye lampen ble hengt opp og jeg hadde tittet på den i en times tid så var jeg sikker. Jeg liker det stilrene utrykket. Lysekronen gav meg en sånn rotete krims-følelse, men den er absolutt spart på og skal garantert opp igjen i et rom en gang.

Jeg fikk tak i noen nydelige kvister med rosa blomster i går. Blir uendelig glad av litt vårfarger, selv om våren er langt unna. 

Lampen er kremfarget og jeg var egentlig på utkikk etter noe helt hvitt, men når jeg ser den opphengt ser jeg jo at kremfargen antakelig er mest riktig til resten av kjøkkenet. Hva er vel bedre enn det. 

Ha en fin søndag! Selv om solen ikke skinner helt gjennom her hos oss er det deilig med lys.  

27. november 2011

En smak av gutterom..

Hei hvor det går.. Her har jeg brukt ørten år på å få tatt bilder av Filip sitt rom, men her er noen shots. Jeg begynner å bli fornøyd nå! Og det er en grunn til at de ikke legges ut før nå. Jeg fikk nemlig ånden over meg her en kveld og la hvitt gulv der inne også. Så utrolig mye større rommet virker!

Venstre. Jeg kjøpte loveisallyouneed Bolina i stålfarge, men fikk den bare ikke til å passe inn i de duse fargene. Spraymalte den først gul. Neh. Så tapet jeg den med lyseblå og hvitstripet washitape og ble fornøyd. Nå er den på vegg. Høyre. Et litt tynt oversiktsbilde, men stol, seng og vindu!? Hvit sengekant fra Princess.

Denne veggen legger jeg ikke ut flere bilder av i dag. Blir ikke helt klok på den, men det kommer! Noen utklipp i fine farger på veggen og bilde av mamma og pappa i rammer. Den store kommoden er fra Ikea, Hemnes. 

Hvite bildelister fra Åhlens er hengt opp og den gamle Ole Brumm boken etter bestefar måtte få plass sammen med M´en pga den skjønne fargen. Skal vi si at den står for "M"amma? :-) Lyslenken med snøkrystaller er også fra Åhlens til en slikk og ingenting. Jeg elsker lyslenker - året rundt. De gir så koselig lys! 

Høyre. Vimpelrekken fra dåpen var tenkt brukt til flere ting og her kom den jammen meg til sin rett. Venstre. Jeg har tapetsert en papp-X fra Panduro (i bakgrunnen) med Blafrepapir. Fargerik og søt. Ellers skal jeg ta noen bedre oversiktsbilder, men her skimtes også den gode stolen nattasangen finner sted i.. 

Det var dagens visning fra barnerommet. Flere bilder kommer senere!

9. oktober 2011

Den gule skatten

Tenk å ha sånn flaks å finne akkurat den kule lampen man ønsker seg på Finn.no? Ganske herlig i grunn. Og jeg digger det den gjør med soverommet. En fargeglad kontrast! Gult gjør meg jo glad så jeg måtte bare tørre å velge en farge til alt det hvite. 




Hva syntes dere? I love yellow.. Og til 150 kroner kan den lett byttes ut når jeg går lei. 

Vi hadde det virkelig såå hyggelig i går! Så mange herlige bloggjenter det finnes der ute. Jeg svever fortsatt på en lykkesky etter en deilig kveld i går. Bilder kommer. God søndag! 

3. oktober 2011

Tapetforelskelsen

God mandag! Jeg kan ikke annet enn å melde meg på NIBs utfordring denne måneden når jeg faktisk nå ha lagt ny tapet på soverommet. Jeg er så fornøyd med den nye stemningen på soverommet og angrer ikke et sekund. 


Jeg følte meg crazy som la denne tapeten uten å ha sett den på annen vegg, men rommet ble så utrolig varmt og lunt i forhold til før! Superfornøyd. Tapeten heter drivved og er en nyhet. Ikke dyr heller.. 



Ideen med bildeveggen over kom som en følge av ny tapet og jeg er storfornøyd. Jaggu fikk jeg ikke brukt washi tapen også! Det som er så trendy you know.. ;-)



Syntes de enkle idustrilampene fra IKEA passet godt inn, men tror du ikke de har sluttet å selge de i hvitt.. Typisk. Jeg har jo bare en fra før.. Forslag til nye industrilamper jeg kan kjøpe til nattbordene til ok pris?? 


Hva syntes dere? 

28. september 2011

DIY-copycat & folie

Jeg er litt copycat og har laget et lite dådyr av washi tapen min på utgangsdøren. Nina inspirerte meg max! Og når du har en så inspirerende blogg som hun har - ja, da blir man vel kopiert litt:-) Ellers har jeg kjøpt en fin kalender hos Granit som jeg er veldig fornøyd med. Ordning & reda med andre ord!



 Døren er forresten blitt hvit siden sist og jeg digger det! Det mest diggbare av alt var at jeg slapp å finne frem malingkost, men faktisk har foliert den med hvit, blank folie. Takk kjære T som var så snill å dele litt folie med meg. Det lysnet gangen betraktelig! 


7. september 2011

Nytt soverom på 1.2.3!

Er det noen sak? Jeg kjente at det å male gulvet ble for ambisiøst her i huset, men ønsket meg sårt hvitt gulv. Desperat faktisk. Hva var vel da bedre enn å kunne rulle ut hvit vinyl, banke på listene og vips FERDIG med hvitt gulv? Det tok halvannen time og ser flott ut. Så var det tapeten, som tok nøyaktig like kort tid. Hadde jeg visst at dette var så kjapt levert hadde jeg jo gjort det før!


Jeg føler meg litt crazy som la denne tapeten uten å ha sett den på annen vegg, men rommet ble så utrolig varmt og lunt i forhold til før! Superfornøyd. Tapeten heter drivved og er en nyhet. Ikke dyr heller.. Du kan vinne 2 ruller med den samme tapeten hos meg om ikke lenge! Følg med.. 

Syntes disse enkle idustrilampene fra IKEA passet godt inn, men er litt på utkikk etter nye lamper.





Var det ikke fint med hvitt gulv? Det er bare helt topp at man ikke ødelegger gulvet under når man legger vinyl. Vi har jo parkett under, som det bare er å finne frem igjen hvis man skulle angre på valget. Både gulv og tapet finnes i mange butikker landet rundt (Maxbo for eksempel) og føres av Storeys i Norge. Mye tapetsnakk om dagen, men jeg har dilla.. 

Hva syntes dere?
Related Posts with Thumbnails
 

blogger templates | Make Money Online